fallback

И БЕЛАЗ влезе в XXI век... с триточкови предпазни колани

Вижте как изглежда новата кабина на най-големия камион в света

Ако нещо работи, по-добре не го пипай: тази логика в продължение на 60 години се ползваше и от беларуския гигант БелАЗ, производителя на най-големите кариерни самосвали на планетата. Някои технологии се променяха през годините, разбира се - например допотопният дизелов агрегат ЯМЗ бе заменен от модерен американски Cummins.           Новата кабина за БЕЛАЗ, която в беларуския завод разработили за малко повече от година            Но условията за водача на самосвала до голяма степен си оставаха същите, каквито и при лансирането на първия модел през 1965. Сега обаче в Беларуския автомобилен завод, разположен в град Жодино, са решили да предприемат драстична промяна. Пред медии в Минск бе показана изцяло новата кабина, която е била разработена за рекордно кратък срок - 383 дни.          Така изглеждаха отвътре предишните поколения на БЕЛАЗ            Въведени са множество неща, които от десетилетия присъстват при японските конкуренти, като регулируеми педали, отделение за вещи с охлаждане, седалки с триточкови предпазни колани (!) и пневматични амортисьори, 10-инчов екран за управление на функциите, и така нататък. Новата кабина е монтирана експериментално в един БЕЛАЗ-7513 D за полеви изпитания, а от догодина трябва да започне да се вгражда във всички нови модели на завода.          БЕЛАЗ-75710, с тегло 360 тона, е най-големият кариерен самосвал в света          БЕЛАЗ-7513 D е 107-тонен самосвал с товароносимост до 130 тона, с 45-литров дизелов двигател с мощност 1588 конски сили и 6500 нютонметра максимален въртящ момент. Камионът е дълъг 11.5 метра, широк е 6.4 метра и е висок 5.9 метра - колкото втория етаж на жилищна сграда. Това обаче далеч не е най-големият кариерен самосвал в гамата на завода - БЕЛАЗ 75 710 е 360 тона, и може да носи 450 тона товар.          Вижте новата кабина на БЕЛАЗ (ГАЛЕРИЯ):

       

 

fallback
  • #7
    Беше ( преди 2 месеца )
    тази, ако не са Къминс двигател нищо не става от тези камиони.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Санкциите съвсем лекичко върнаха тази велика, модерна нация обратно в 60-те години, защото компонентите по този камион бяха американски, японски и европейски, с изключение на ламарините, но пък те верояртно са се гънлели на чужди преси.
  • #5
    ЯМЗ ( преди 2 месеца )
    Остаряла(и лъжлива)информация.Вече не е с допотопен Къминс,а с модерен ЯМЗ.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Двете места най-близо до НРБ са Беларус и Приднестровието. Аз от години проповядвам на русофилите да отидат да живеят там, обаче никой от тях не иска. Все се бутат в западна Европа.
  • #3
    3 ( преди 2 месеца )
    Ние вече и домати не можем да отгледаме, а даваме мнение за най-големите...
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Сега поне знаем къде да отидем, след като ЕС се разпадне. Земният рай е Биеларассия.
  • #1
    и български фирми ги ( преди 2 месеца )
    А България колко точков колан въведе в автомобилите си? Беларус, сравнена с България (и не само) е висша цивилизация и рай за семействата с деца.
fallback
Последни