Второто поколение на BMW X1, родено на платформата, използвана още от 2-Series Active Tourer и Mini, като цяло е механично надежден автомобил. Той е по-здрав от настоящия модел, който която е измъчван от загуби на напрежение в ангренажната верига, застрашаващия дизеловия двигател 2.0.
Същият двигател обаче също създава главоболия в модела, заради течовете на охлаждаща течност в EGR клапана, които могат да се комбинират с въглеродни и мазни остатъци. С риск, поради високите температури, сместа да доведе до изгаряне и последващо топене на всмукателния колектор.
Твърде много пропуски
Съобщава се също, че за екземплярите, произведени до 2016, метални шумове, идващи от предната ос, особено при преминаване през неравности. В работилницата това може да бъде отстранено чрез подмяна на стойките на предния амортисьор.
При автомобилите, регистрирани преди рестайлинга през 2019, скърцането във вътрешността и шумовете на задната врата са обичайни. Има проблем със свързването между мултимедийната система и смартфоните поради неизправности на Bluetooth устройството, което внезапно се изключва.
Хронология
2015 - Автомобилът дебютира с 1.5 трицилиндров бензинов двигател със 136 к.с. (само за 18i, задвижване на предните колела). Дизелите са 1.5 трицилиндров двигател със 116 к.с., за 16d, само във варианта sDrive със задвижване на двете колела и 2.0 четирицилиндров с 150, 190 или 231 к.с., съответно за 18d, 20d и 25d (последният 4x4, другите също с предно задвижване).
2017 - При версията 18i бензиновият двигател 1.5 получава допълнителни четири конски сили, увеличавайки мощността до 140.
2018 - 20i sDrive прави своя дебют с бензинов двигател 2.0 със 192 к.с., ексклузивно със седемстепенна роботизирана скоростна кутия с двоен съединител.
2019 - Актуализация в средата на кариерата - двете решетки в щита (т.нар. двоен бъбрек) се събират и стават по-големи, като заобикалящата рамка също е по-дебела. Във фаровете са интегрирани светлини против мъгла.
2020 - Излиза plug-in хибрид с мощност 220 к.с. При него бензинов двигател задвижва предните колела, докато отзад има електрически мотор с мощност 95 к.с. (захранван от литиево-йонни батерии с капацитет 9,7 кВтч).
Двигатели
• 1.5-цилиндровият турбодизелов двигател прави своите 116 к.с. е плавен и жизнен, а мощността му като цяло е достатъчна. Официалният разход на гориво е нисък – 3,91 л/100 км.
• Дизеловият двигател 2.0 със 150 к.с. ви позволява да се справяте с изпреварванията с по-голяма лекота, дори и да не е спортен. Разходът му е малко по-висок от тези на 16d хомологираният разход на гориво – 4,1 л/100 км.
• Във версията със 190 к.с. моторът 2.0 натиска здраво, дори при ниски обороти. Но остава икономичен – 4,5 л/100 км.
Защо „ДА“
• Покритие - Качеството на пластмасите и тъканите, използвани за вътрешната тапицерия, е забележително.
• Шофиране - Колата е пъргава и прецизна при завиване, без да се чувства неудобно или „нервно“ при по-висока скорост.
• Пространство - Четирима възрастни пътуват наистина удобно: седалката в средата на дивана се наказва само от големия тунел в пода.
Защо „Не“
• Табло - централната зона на волана крие част от бордовия компютър.
• Оборудване - стандартното е всичко друго, но не и щедро, дори и в най-богатите версии.
• Шум по време на движение - дори на гладък асфалт широките гуми (особено с 19-цолови джанти) се усещат.
Най-честни повреди
• Има някои оплаквания за проблем, който засяга модели от различни марки: понякога мултимедийната система не може да управлява приложенията, а Bluetooth има затруднения при свързването на мобилни телефони. Лекарството е обичайното - актуализирайте софтуера.
• Някои клиенти се оплакват от скърцането (те са особено забележими в основата на мултимедийния екран) и шума от багажното отделение заради конструкцията на задната врата.
• В автомобилите от 2015 и 2016 изтичат охлаждаща течност от EGR клапана - този, който рециркулира част от отработените газове, за да намали замърсяващите емисии (компанията се намеси със сервизна акция през 2019).
• През първите две години имаше не малко съобщения за шума на предния край - подмяната на амортисьорите и техните опори (обикновено се извършва в гаранция) окончателно елиминира проблема.
Кой вариант да изберете?
Въпреки че вече е доста остарял, германският SUV все още се харесва от мнозина, както в бензиновите версии (не много често срещани обаче допреди три години), така и в дизеловите (дори в най-мощните варианти). Автоматичната скоростна кутия и задвижването на четирите колела са високо ценени.
„Базовото“ оборудване не е много привлекателно, докато вариантът M Sport се радва на голямо търсене. Версията xLine също се харесва.