fallback

Duster и Bigster получиха АГУ, 4х4 и роботизирана скоростна кутия

Общата мощност на хибридното задвижване на двата кросоувъра е 154 к.с.

Dacia обяви необичайно задвижване, наречено hybrid-G 150 4x4, което ще бъде добавено към гамата двигатели на кросоувърите Duster и Bigster до края на годината. Това е хибрид с отделен електродвигател за задвижване на задните колела, като основният ДВГ може да работи както на бензин, така и на втечнен газ. Цените все още не са обявени.

Под капака на двата кросоувъра ще бъде монтиран 1,2-литров турбодвигател в комбинация с 48-волтов стартер-генератор, развиващ 140 к.с. и 230 Нм. На задния мост се появява електромотор, добавящ 31 к.с. и 87 Нм. Общата мощност на задвижващата система е 154 к.с. според румънската компания.

Скоростната кутия е шестстепенна роботизирана с лостчета за превключване на кормилото (за първи път за Dacia). Електромоторът в задното задвижване е допълнен от собствена двустепенна трансмисия и работи при скорости до 140 км/ч. Тя обаче може да се изключва както принудително, така и в автоматичен режим, например при равномерно движение. В този случай кросоувърите стават с предно задвижване. Има шест режима на работа, включително настройки за пясък и кал, както и за спускане по наклон.

Електрическият компонент се захранва от компактна батерия с капацитет 0,84 киловата. Въпреки скромния капацитет, Dacia уверява, че до 60% от пътуванията в градския цикъл могат да се извършват без използване на двигателя с вътрешно горене. В същото време Duster и Bigster нямат функция за презареждане на батерията от външен източник. Бензинът и газът се съхраняват в 50-литрови резервоари, които осигуряват на кросоувърите пробег до 1500 километра.

Едновременно с това румънският производител съобщи за реформа в двигателната гама на вече продавания Duster. Неговият хибриден агрегат с мощност от 140 конски сили беше заменен с версия, развиваща 155 кончета, която вече е инсталирана на Bigster.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това е най-яката комбинация 4х4 отпред да ти е ДВГ-то, а отзад електродвигателя. Нямаш кардан, а имаш пълен привод. Много точно може да се разпределя мощността на всяко колело. Тойота от много години я ползва тази схема. Само, че при нея елекромоторгенераторите са 2. Все пак са пълни хибриди.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Чудесен пробег 1500 км.
  • #1
    Jojo ( преди 3 месеца )
    7-местен Bigster - Кога ?
fallback
Последни