Премиерът на Великобритания Киър Стармър няма да се възползва максимално от новия правителствен грант за електрически автомобили, тъй като беше уведомен от JLR, че бъдещият вариант на Range Rover, задвижван изцяло на ток, не може да предложи достатъчна защита срещу бомбени атаки.

Британският производител поиска официално от властите бронираните превозни средства да бъдат изключени от строгия мандат за вредни емисии. Той изисква от от автомобилните компании да да гарантират, че определена част от продажбите им в Обединеното кралство ще бъдат на изцяло електрически превозни средства.
„Не виждаме никакво никакво работещо инженерно решение на предизвикателствата, свързани с бронирания BEV (акумулаторен електромобил), главно защото не могат да бъдат постигнати необходимите нива на безопасност и защита от взривове", аргументират се от автомобилния производител.
Защо е така? Е, докато JLR на теория може да оборудва електрически Range Rover или еквивалент с така наречените „бомбени одеяла“, броня и бронирано стъкло, всичко това ще добави към и без това значителното собствено тегло на колата. Това означава, че серийната версия на Range Rover Electric, когато пристигне следващата година, ще тежи над три тона дори без всички бронирани подобрения.
Цялото това тегло в крайна сметка ще повлияе на пробега и производителността, така че премиерът ще трябва да продължи да използва своя Range Rover Sentinel, оборудван с 5,0-литров V8. Тези автомобили са построени от звеното за операции със специални превозни средства (SVO) на фирмата в Солихъл и се смята, че струват около 500 000 британски лири всеки.
Интересното е обаче, че други марки като BMW със своята i7 Protection – брониран вариант на лимузината i7, са в състояние да предложат това, което се счита за достатъчно ниво на защита в електрически автомобил, като същевременно поддържат производителността.


1