fallback

Mercedes-Benz C-Class на старо – какво да очакваме?

Проблеми с качеството и с електрониката може да изненадат неприятно

Четвъртото поколение на Mercedes-Benz C-Clas се предлага и във версия комби, но в случая ще стане въпрос за седана, който се радва на добра репутация по отношение на надеждността. Заслужено, но не съвсем, защото клиентите трябваше да се справят с някои главоболия в началото на производството.

Неприятни изненади

Пример за това е изтичане масло от турбокомпресора (дефектно уплътнение) в бензиновите двигатели 1.6 и 2.0, както и шумният обтегач на ангренажната верига на дизела 2.1. Тапицерията също страда, като още през първите две години се образуват бели петна върху екологичната кожена тапицерия на седалките.

Проблем е и електрическият люк, който понякога не се затваря напълно. Има много оплаквания от бъгване на мултимедийната система, трудности с Bluetooth връзката и със система предупреждение за неволна смяна на лентата, която не работи.

Сервизна акция

Автомобилите, произведени до 2017 г., бяха изтеглени, за да заменят заземяването на кормилната колона - електростатичен разряд може да доведе до задействане на въздушната възглавница на водача.

Хронология

2013 – Бензинов 1.6 турбо със 156 к.с. за версията 180 и 2.0 със 184 к.с. за версията 200. Дизелов 1.6 със 116 к.с. (предназначен за 180 BlueTEC) или 136 к.с. (за 200 BlueTEC) и 2.1 със 170 к.с. (220 BlueTec, по-късно преименуван на d като другите дизели). Нивата на оборудване: Бизнес (със седем въздушни възглавници и ръчно управляват климатик), Executive (с автоматичен слиматик); Sport (добавя изцяло LED фарове и 17-цолови алуминиеви джанти); Еxclusive (седалки от еко кожа); Premium (мултимедийна система с навигация).

2014 - Нови бензинови двигатели: 2.0 с 211 к.с. (за версията 250), 3.0 с 333 к.с. (за 400) и 4.0 турбо с 476 за AMG (510 к.с. за AMG S). В допълнение - 2.1 дизел с 204 или 231 к.с. за 250 BlueTEC и 300 BlueTEC дизелов хибрид.

2015 - Бензиновата гама се разширява с друг спортен двигател: вариантът с 367 к.с. на 3.0 е този, който оборудва 450 AMG.

2016 - Бензинов двигател 2.0 турбо и електрически агрегат с обща мощност от 279 к.с. за акумулаторния хибрид - версия 350 e.

2018 - С фейслифта бензиновите двигатели 1.6 и 2.0 напускат сцената и 1.5 със 184 к.с. пристига за 200. Дизелът 1.6 на 180 d и 200 d достига до 122 и 160 к.с. A 2.0 заема мястото на 2.1 - той има 194 или 245 к.с. (за 220 d и 300 d).

2019 - Пристигат новите акумулаторни хибриди: бензинови (300 и 320 к.с., с 2.0 турбо и електрически мотор) или дизелови (300 de, като 2.0 осигурява обща мощност от 306 к.с.).

Двигатели

• Конските сили – 116, не са много, но 1,6-литровият дизел е ценен заради добрата си тяга от ниски обороти и ограничения шум. „Официалният“ разход на гориво е нисък – 3,91 л/100 км.

• 1.6 дизелът със 136 к.с. се справя лесно с тегло 1470 кг, като разходът е идентичен с по-слабата версия.

• Колкото и прогресивен да е, дизелът със 170 к.с. 2.1 (малко шумен при ускорение) изглежда по-малко груб, отколкото е в действителност. Разходът е 5,59 л/100 км.

Защо „ДА“

• Комфорт – седалките са много добре оформени и удобни, като се комбинират с наистина ефективните окачвания.

• Прецизността при свързването на пластмаси и ламарина е забележителна.

• Управление - в града оценявате малкия радиус на завиване, а по селските пътища прецизното и доста директно управление.

Защо „НЕ“

• Вътрешно пространство – „издигането“ на пода поради трансмисионния тунел е обемно и отнема място на тези, които седят в центъра на дивана.

• Ръчна спирачка - включва се с отделен бутон, вляво от волана, което е неудобно.

• Видимост - малкото задно стъкло и високата опашка не улесняват маневрите на заден ход.

Най-честите повреди

• Електрониката страда от аномалии – доказателство са бъговете на мултимедийната система, която в най-сериозните случаи трябва да бъде заменена. За да коригирате предупреждението за неволна смяна на лентата, обикновено е достатъчно да актуализирате контролния блок.

• До 2014 година химикал, използван за тапицерията на седалки и дивани, преминава през екологичната кожена тапицерия. С повишаването на температурата се образуват грозни бели ивици.

• До 2014 година обтегачът на ангренажната верига на някои дизели 2.1 стана шумен: трябваше да бъде сменен. През 2015 година обаче проблемът с изтичането на масло от уплътнението на турбината на бензиновите двигатели 1.6 и 2.0 беше решен.

• С цел да се предотврати ненужното активиране на предната въздушна възглавница на водача (очаквано от предупредителна лампа), през 2018 година беше разпоредено обширно изтегляне за подмяна на заземяването на кормилната колона.

Какво да изберете?

Седаните са вид автомобил, който през последните години се радва на по-малко благосклонност от обществеността. Германският автомобил обаче остава сред най-желаните и успешни, особено с дизелов двигател и автоматична скоростна кутия. Малко, но търсени, са бензиновите версии.

Много примери за втора употреба са били част от автомобилния парк на компании или идват от фирми за отдаване под наем. Затова е нужна внимателна проверка.

fallback
  • #13
    Кочо Честименски ( преди 1 месец )
    До #11 Сам не знаеш колко мъдрост има в думите ти! Не се купува нова. Вземаш я на оперативен лизинг за три години. Нова. Връщаш на 100 хиляди след 3 години и вземаш фейслифт, или следващия модел. Четвъртият собственик се оплаква, обикновено.
  • #12
    W205 ( преди 1 месец )
    Карах 5г бензинов 180. Продадах на 125х/8г/ Много удобен и пъргав за градско движения. На извънградско е малко слаб, но икономичен. Имал само един проблем - понякога след автомивка в горещините угасваше централния екрани замръзваше километража, но след гасене и ново стартиране се оправяше. Същия проблем го имам от време на време и с W206.
  • #11
    Умен ( преди 2 месеца )
    Не се купува нова кола от евро марка
  • #10
    фар ( преди 2 месеца )
    най-некачествения модел С300С постоянни хабрични дефекти.Лагери но 4 те колела смяна дуференциал,кардан,предин лагер двигател,валове,лагери.Всичко коквото се сетиш.Електроника през месец актолизация.
  • #9
    Who Cares ( преди 2 месеца )
    Ано 7, какво да коментираме кола на старо дето сме видяли само на снимка? Днес изобилствува със статии за коли на старо, което си е за жалост отдето и да го погледнеш. Ако аз бягам от нов Мерцедес, защо трябва да купувам стар такъв? За същите пари ще купя нов Акорд или Кемри, а може би Сигния или просто Краун - по-икономичен, по-бърз, по-мощен, по-луксозен и мноого по-надежден от компактния Ц клас. Ама ти си яж киселото зеле, не пречиш...
  • #8
    Who Cares ( преди 3 месеца )
    Какво друго, ако не кошмари?!
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Харесва ми как коментиращите плюят по кола която виждат на снимки :) кисело ли ви е?
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Според обявите за около 20-25000 може да се намери приемлив дизел. Километрите са над 200 хил уж, което значи 350+. Но ако НЕ искаме десет годишна кола, 35-40000. Пак така, уж 200 хил. Това казва всичко. Рискова покупка е и шансът да се попадне на запазен модел е пренебрежим.
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    W203 имам го 5 години, нито 1 забележка,само консумативи.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Служебните коли ги сменят на 3-4 ,така че като си купувате 15- годишен премиум това ще е от последното нещо за което да мислите.
fallback
Последни