fallback

Първият LPG двигател с директно впръскване слезе от конвейера

Серийното производство на революционния агрегат стартира в Румъния

В Румъния започна производството на първия в света двигател с директно впръскване за пропан-бутан, който ще се използва за серийни модели. Той е дело на Horse Technologies - компания, специализирана в разработването на системи за задвижване с ниски емисии, родена от съвместно предприятие между Groupe Renault и Geely.

Агрегатът HR12 LPG - 1,2-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор, е проектиран да работи както на бензин, така и на пропан-бутан (Liquefied Oil Gas). В допълнение към двойното захранване, истинската революция се крие в използването на технология за директно впръскване, прилагана към LPG - решение, невиждано досега на масово произвеждан двигател.

Новият двигател интегрира и 48-волтова лека хибридна система, с ремъчен генератор и DC/DC конвертор, способен да осигури допълнителен въртящ момент по време на ускорението, да намали разхода на гориво и да намали емисиите на CO2.

Производителността на агрегата е 140 к.с. при 5500 об/мин и 230 Нм въртящ момент, наличен още при 2100 об/мин. Когато се захранва от LPG, двигателят гарантира намаляване на емисиите на CO2 от 9% в сравнение с бензина.

Задвижващата LPG система е напълно преосмислена - двигателят разполага със специално разработена система за директно впръскване, електронен изпарител за прецизно управление на компресията и подсилени механични компоненти. Резервоарът за пропан-бутан се поставя в отделението на резервното колело, без да се жертва вътрешното пространство.

Разработен от инженерни екипи в Румъния (Букурещ, Титу и Миовени), двигателят на HR12 LPG е съвместим с Eвро 6e и е готов да отговори на бъдещите стандарти Евро 7. Той ще се сглобява в завода в Миовени, който има производствен капацитет от 450 000 двигателя годишно.

fallback
  • #22
    Кат ( преди 3 месеца )
    Чуя първия в света и полудявам
  • #21
    Ицо, ( преди 3 месеца )
    Дано има повече такива коли
  • #20
    Mmmmm ( преди 3 месеца )
    По-интересната част е че навсякъде си намират повод да махат резервните гуми от колите. Веднъж на 3-4 години може да спукаш гума, обаче ще го запомниш ако ти се наложи репатрак, наместо смяна на гума. Старият ми Сценик два пъти ме е спасявала резервната гума.
  • #19
    Това е недобре ( преди 3 месеца )
    Да бяха оставили още един цилиндър и дори без да увеличават мощността, 1,6л,4 цилиндъра, 140кс....щеше да си заслужава. Но 1,2л,3 цилиндъра, не
  • #18
    Дизела ( преди 3 месеца )
    Само като чуя три цилиндъра и бегам бърже. ДВГ за еднократна употреба.
  • #17
    Тодоров ( преди 3 месеца )
    Този които е писал статията да смени жанра! Казваш първия в света? В серия? ,
  • #16
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Затова си купих Сандеро газ/бензин заводско 101 к.с. , разход 9.00 лв. на сто км., пъргав модерен автомобил , 15 к евро и най-продаван в Европа . С този двигател 140 к.с. ще убие рибата ! А за комплексарите винаги ще има премиуми , Европа пълна с такива на 350-400 к.
  • #15
    Димов ( преди 3 месеца )
    Пълна лъжа Вижте Kia и Hyundai
  • #14
    Никола ( преди 3 месеца )
    Бряяяя
  • #13
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Добри показатели като за 1.2 - особено въртящият момент, ако е чисто (без участие на електромотора). 9% по малко CO2 на газ означава и 9% по малко мощност.
fallback
Последни