fallback

Mazda патентова 6-тактов двигател, който произвежда водород от бензин

Японците са готови със „система за реформиране на горивото в превозни средства“

Mazda е една от автомобилните марки, която инвестира най-много в технологии за двигателите на своите модели. Японският производител се бори със замърсяващите емисии, развивайки синтетични горива, а сега вече е ясно, че вижда водорода като заместител на бензина.

Компанията от Хирошима знае, че електрическите превозни средства не са единствената форма на задвижване за бъдещето и това е нещо, което искат да демонстрират с нови решения в областта на традиционното горене. Както вече направиха с намаляването на размерите, принципът, който всички производители следват и който Mazda непрекъснато отхвърля. И продължава да го прави, според това изтичане на патентна регистрация, открита от австралийски колеги, в която можете да видите схемата на шесттактов двигател.

Тази конфигурация не е нова, тъй като Porsche също я е проучил, но фактът, че този двигател с вътрешно горене може да работи както на бензин, така и на водород и че не отделя никакви емисии на CO2 в атмосферата. Това звучи невъзможно, но японските инженери са го направили възможно, въпреки че изобщо не е лесно.

Mazda е кръстила патента си „система за реформиране на горивото за превозни средства“, въпреки че това име не е точно целта на самия двигател. Операцията е по-сложна, защото го прави с бензин, но чрез катализатор и топлина изкопаемото гориво се трансформира в малки количества водород, който след това изгаря, генерирайки чист въглерод.

Достатъчно е да се каже, че ако няма достатъчно водород, това не е проблем. Двигателят работи на бензин и докато се генерира химичният елемент, за който те не се нуждаят от големи резервоари за съхранение, а само от малък. Моторът работи на обичайните си четири такта, но има две екстри, които се появяват в края на цикъла, така че след етапите за всмукване, компресия и мощност се произвежда „рекомпресия“.

В случая отработеният въздух се насочва към елемент, наречен „разлагател“, който не е нищо повече от каталитичен конвертор (катализатор), така че по време на изпускателния ход бензинът се впръсква в горещия отработен въздух, което кара чистия въглерод да се придържа към стените на каталитичния конвертор, които след това преминават в резервоара.

Проблемът е, че новият двигател би бил много по-сложен от сегашния двигател с вътрешно горене. Добавянето на цял допълнителен път на клапана означава повече части и сложен дизайн на главата на цилиндъра. Допълнителният клапан и изпускателният клапан ще трябва да се отварят и затварят от задвижващ механизъм, а не от разпределителен вал.

Идеята е невероятна и със сигурност интересна. Но нейното внедряването е кошмар и действителната ефективност е под въпрос. Това обаче едва ли плаши Mazda, така че може би ще видим някаква производствена версия през следващите години.

fallback
  • #20
    Дзвер ( преди 2 месеца )
    Поредната интересна разработка от Мазда
  • #19
    4epa ( преди 3 месеца )
    ЕВАЛАРКА на японците
  • #18
    хАЙВАНЧО ( преди 3 месеца )
    Mazda измислили 6 (шест) тактов двигател ХА ХА ХА! НЯКОЙ от ВАС да е чел/чувал за РОТАЦИОНЕН ДВИГАТЕЛ, А? Няма необходимост от колянов вал, мотовилки,бутала, цилиндрова глава, разпределителен вал и клапани (всмукателни и изпускателни). Личен коментар... ДРЪПНАТИТЕ ОЧИ да си действат където могат. ТОПЛАТА ВОДА отдавна Е открита!
  • #17
    . ( преди 3 месеца )
    До 15. Очевидно живееш в някаква паралелна реалност. Акциз за никога не е отивал за пътища. Тол таксите и винетките отиват за това. Акциза отива в държавния бюджет с който плащаме субсидиите на въглищата. Когато си купуваш веднъж на 25 години фотоволтаик или батерия от Китай държавата също ти взема ДДС и мито, както и екотакси за рециклиране. Но това става еднократно, а не всеки ден да даваш 10 лв на Русия и 10 лв на държавата, за да си караш автомобила.
  • #16
    до 14 ( преди 3 месеца )
    Определено не разбираш душата на просстия българин. Точно обратното е. Инженер колкото и да му обяснява, че не става, той ще се кълне в японското колко е велико и високотехнологично, въпреки че най-високата технология, от която разбира, е казан за ракия.
  • #15
    До 11 ( преди 3 месеца )
    И как ще ги вземем? Като купуваме китайски коли, китайски телефони, китайски ВЕИ системи, турски плодове и зеленчуци, или като ядем в ресторанти които крият данъци безобразно? И не на последно място акциза от горивата отива директно за поддръжка на пътищата. А като влезе в общия бюджет, къде ще излезе никой не знае.
  • #14
    Largo ( преди 3 месеца )
    Сега българина ще каже , че това не ставало
  • #13
    Якишен Моторишен ( преди 3 месеца )
    Немцовете да тичат право към японците никога не могат да ги стигнат. Немец, италианец, французин коли не правят. Правят ги японеца и корееца.
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Първо Wuling mini EV-то вече е 5000 долара, второ с 9кВч батерия ще видиш 200 км през крив макарон (дори по CLTC му дават 120), трето е 40см по-къс и 15 по-тесен от ФВ Ъп-а. И четвърто за 5500 долара там взимаш 4.7 метров седан с 1.5 двг. Нали си много практичен, кое ще предпочетеш, голф количка за 5к или пълноразмерен седан за 5.5к?
  • #11
    . ( преди 3 месеца )
    Относно "печалбите" на държавата. За абсолютно всеки лев който получава държавата като данък от бензина, един лев или повече изтичат от България. Тоест ако държавата вземе като данък 100 милиарда от населението. То други 100 милиарда изтичат от границата и икономиката на България и повече никога не се връщат. Ако тези 100 милиарда останат в България, населението ще ги изхарчи в България, а само от ДДС без да броим другите данъци, държавата ще си вземе нейните 20 милиарда МНОГОКРАТНО.
fallback
Последни