Безстепенните (вариаторни) скоростни кутии продължават да бъдат много популярни сред автомобилните производители. Тези трансмисии се поставят не само на масови модели, но и на кросоувъри, добили популярност със своите всъдеходни способности.
Експерти посочиха три употребявани кросоувъра, оборудвани с вариатор (известен още като CVT), при които това устройство най-бързо излиза от строя. Това са Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander и Subaru Forester, като средният експлотационен живот на трансмисията при тях не надвишава 100 хиляди км.
Във второто поколение Nissan X-Trail CVT-то често се поврежда поради прегряване на ремъка, причинено от недостатъчно смазване и прекомерно натоварване. Особено проблеми възникват при собствениците, които редовно използват колата извън пътя или натоварват багажника с голямо тегло. За справяне с проблема се препоръчва редовна смяна на маслото и използването на специални добавки, които могат да удължат живота на трансмисията, но и това не дава пълна гаранция.
При третото поколение Mitsubishi Outlander има проблеми с надеждността на вариатора Jatco. Основната причина е фабричен дефект в охладителната система и прегряване на ремъка, което води до бързо износване на компонентите. На собствениците им се налагат чести посещения в сервизни центрове за подмяна на лагери и трансмисионни ремъци.
Кросоувърът Subaru Forester от четвърто поколение е оборудван с вариатор Lineartronic. Тук проблемите са заради конструктивните характеристики на скоростната кутия, която е склонна към приплъзване и счупване на веригата при големи натоварвания. Честите пътувания на големи разстояния изострят ситуацията, причинявайки преждевременно износване на компонентите.