fallback

Три кросоувъра на старо с проблемни CVT

Вариаторите на тези модели могат да излязат от строя още преди 100 000 км

Безстепенните (вариаторни) скоростни кутии продължават да бъдат много популярни сред автомобилните производители. Тези трансмисии се поставят не само на масови модели, но и на кросоувъри, добили популярност със своите всъдеходни способности.

Експерти посочиха три употребявани кросоувъра, оборудвани с вариатор (известен още като CVT), при които това устройство най-бързо излиза от строя. Това са Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander и Subaru Forester, като средният експлотационен живот на трансмисията при тях не надвишава 100 хиляди км.

Във второто поколение Nissan X-Trail CVT-то често се поврежда поради прегряване на ремъка, причинено от недостатъчно смазване и прекомерно натоварване. Особено проблеми възникват при собствениците, които редовно използват колата извън пътя или натоварват багажника с голямо тегло. За справяне с проблема се препоръчва редовна смяна на маслото и използването на специални добавки, които могат да удължат живота на трансмисията, но и това не дава пълна гаранция.

При третото поколение Mitsubishi Outlander има проблеми с надеждността на вариатора Jatco. Основната причина е фабричен дефект в охладителната система и прегряване на ремъка, което води до бързо износване на компонентите. На собствениците им се налагат чести посещения в сервизни центрове за подмяна на лагери и трансмисионни ремъци.

Кросоувърът Subaru Forester от четвърто поколение е оборудван с вариатор Lineartronic. Тук проблемите са заради конструктивните характеристики на скоростната кутия, която е склонна към приплъзване и счупване на веригата при големи натоварвания. Честите пътувания на големи разстояния изострят ситуацията, причинявайки преждевременно износване на компонентите.

fallback
  • #8
    Дафюр ( преди 3 месеца )
    Безстепенна кутия само Тойота/Лексус. Не си правете други експерименти.
  • #7
    Гошко ( преди 3 месеца )
    Е като има Гаранция 100 Хил .км. кое да ме успокоява, после ходене по мъките и Сервизна измама...айде нема нужда,карам Си Тойота 350-400хил.км и я махам ,но няма подобни проблеми
  • #6
    105к. с линеатроник ( преди 3 месеца )
    Петърчо пак е писал глупости на квадрат...хахаха...Веригата на линеатроника на Субару се "чупила"...хахаха Ама не знае ,че Субару дава гаранция от 100к. на вариатора си ;)
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Любителите на японското четат ли или са заети да ремонтират
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Cvt става само за града на малка колица
  • #3
    Мдаа ( преди 3 месеца )
    Cvt е най - неудачната трансмисия и като надеждност и като усещане при каране. Впрочем, Dongfeng поставят и DCT от Getrag, което е много по-добър вариант от CVT.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да Dongfen dongo CVT най - доброто.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    То може с изключение на Тойота от части, има ли не проблемно CVT особено на голяма кола?
fallback
Последни