fallback

Планът на Skoda - нов флагмански SUV на ток и спасение за малките модели с ДВГ

Чехите ще продължат със стратегията да предлагат модели и задвижвания във всички важни сегменти

В момента Skoda има най-широкото портфолио в историята си. Чешката марка предлага различни задвижвани – меки хибриди, plug-in хибриди и дизели, като разполага с модели от почти всички сегменти на пазара – SUV, седани, хечбек и комби. Освен това фабриките на компанията работят с пълна пара, което е добре за рентабилността на марката.

Всичко това работи в полза на чешкия производител, който няма намерение да променя съществено стратегията си. И готви модели от различни класове, както и с различни задвижвания, за да може да отговори на очакванията на клиентите.

Естествено, електрификацията играе важна роля, като още през следващата година Skoda ще предложи два нови SUV само на ток, разкри главният изпълнителен директор на компанията Клаус Целмер пред Auto Express. Единият от тях е представеният вече Epiq, а вторият – 7-местен модел с работно заглавие „SpaceBEV“, който ще се превърне във флагман на марката.

Големият SUV всъщност ще представлява електрическа алтернатива Kodiaq, като ще има по-големи размери, за да осигури огромно пространство в салона. Това ще бъде подкрепено от платформата за електрически автомобили MEB на Volkswagen Group, което означава голяма батерия с капацитет около 90 kWh и удар с един и два двигателя.

На свои ред Epiq ще има 5 места и ще бъде електрическият еквивалент на 4,2-метровия Kamiq. Той ще получи батерии от 38 kWh и 56 kWh, като последната обещава до 400 км пробег. Малкият SUV ще получи LFP батерия, за да постигне по-ниска цена – около 25 000 евро.

В същото време Skoda няма да се откаже от моделите с ДВГ в по-ниските класове – суперминито Fabia, най-малкия SUV – Kamiq, и хечбека от среден клас Scala. Те остават в производствените планове на марката след 2030 година. Skoda е научно-изследователският и развоен център на Volkswagen Group за автомобилите на платформа MQB и ДВГ, така че отговаря за тяхното приспособяване към новите изисквания Евро 7.

„Заради предстоящото въвеждане на пазара на Epiq бяхме планирали постепенното премахване на тези модели, тъй като очаквахме, че който иска малка кола, ще си купи именно Epiq. Оказа се обаче, че нещата не се получават точно така“, обясни Целмер.

Електрификацията обаче означава и по-високи цени. Затова и plug-in хибридът е ограничен само до Kodiaq и Superb, като предстои да бъде разширено и за Octavia. А тя ще получи и електрическа версия, която ще бъде представена като концепция в началото на септември. Серийният вариант трябва да излезе на пазара през 2027.

В Skoda също така са си поставили за цел да преминат 1 млн продажби още тази година. Резултатът за 2024 е 926 567 доставени автомобила. Това обаче не е обем заради самия обем, категоричен е Целмер и посочва, че при предишния връх – 1,3 млн продажби около 300 000 са реализирани в Китай от съвместно предприятие, като те не са донесли печалба.

„Ние не празнуваме пазарния дял, ако загубим пари. Но разумна следваща стъпка трябва да надхвърли 1 милион, просто защото с мащаба използвате капацитета си по-добре и генерирате допълнителна печалба. Това е планът на играта", обясни шефът на Skoda.

fallback
  • #4
    Баварец ( преди 2 месеца )
    Караколев, не ти се получава мисленето, що се тормозиш, а и нас ни разсмиваш? А не трябва да се подиграваме на болни хора! Ай улево!!!
  • #3
    Караколев ( преди 3 месеца )
    Сигурно е, че те са разбират сами себе си по-добре, отколкото аз ги разбирам. Щом бизнесът върви, нека копаят още. По името - прекаляват с това q, вече не е оригинално, да не говорим, че е почти пълен аналог на лошо поставения Шеви Епика. LFP батерия? За да бъдела по-евтина? Ама по-капризна за експлоатация, оттам не е за предпочитане. В тези преходни, нервни, неопределени времена искат да излязат с нов, огромен, изцяло ел флагман. Само факторът Китай тук ми е неясен, за Европа е прекалено!
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Наистина!
  • #1
    Skoda Kaustiq ( преди 3 месеца )
    би било добре вписващо се име на модел, не знам за кога го пазят
fallback
Последни