Инкасо автомобил, автобус или 7-тонен камион - всички тези версии могат да се карат с обикновена категория В
За двайсетина години като автомобилни журналисти сме тествали какво ли не: от електрически мотопеди до камиони, и от триколки до хибридни суперколи. Но днес предстои най-необикновеният тест досега: на инкасо автомобил.
Вижте ВИДЕО от теста ни на MAN TGE Next Level:
Оригиналният ни замисъл беше да се качим и да изчезнум в неизвестна посока. Но товарният отсек се оказа празен, така че минаваме към план Б, в който ви представяме новия MAN TGE Next Level, eдин от най-интересните нови ванове в Европа.
От MAN (правилното произношение всъщност е Ем А Ен) наричат това "камиона между вановете", намеквайки за основната си област на компетентност. Но всъщност това не е ван, създаден от производител на камиони. И дори не е ван, създаден от MAN. Както вече сте се сетили от външния вид, това е близнак на Volkswagen Crafter. И се прави в същия завод в Полша като него.
При други такива колаборации единият партньор се мъчи всячески да скрие приликата с другия. Тук обаче никой не е поставял такава задача на дизайнерите: като изключим eмблемата и специалния цвят Pale Copper Metallic, разработен от MAN, двата автомобила са много близки на вид. Голямата разлика е при експлоатацията им.
TGE e "камионът сред вановете" по-скоро защото е създаден за клиенти, които оперират и с камиони. Да кажем, големи логистични фирми. Като задвижване, технологии тази машина е много близка до Crafter, естествено. Но като предлагани допълнителни възможности и услуги е съвсем различна от него.
BE-Combi: интересна комбинация, която ви дава възможност да карате до 7 тона с обикновена книжка категория Б
TGE Next Level идва със смайващо разнообразие от варианти, както се убедихме лично на международния тест край Мюнхен. Серийно този ван може да бъде с две различни междуосия, три дължини на каросерията и три височини на покрива. Поделението MAN Individual предлага 15 различни версии за всякакви нужди, а след това в играта се намесват и над дузина външни изпълнители, които правят всевъзможни специализирани конверсии - от нашия инкасо автомобил до хладилен камион, и от линейка или пожарна до мобилна работилница.
Даже моделното означение тук е по същия начин, по който MAN маркира камионите си: с името на модела, тонажа и накрая мощността. TGE може да бъде с предно, задно или 4х4 задвижване
Обикновеният товарен ван е дълъг почти 6 метра и побира 4 европалета. Дългата версия дава до 16 кубически метра товарен обем, а екстра дългата - до 18.4 кубически метра, достатъчни за 6 европалета.
Ако това не ви стига, любитна новост е вариантът BE-Combi, който комбинира шаси-кабина TGE с едноосно ремарке с надстройка. Резултатът от това е на практика камион с три оси, с 28 куб. м товарен обем и с допустима маса до 7 тона, който обаче може да се кара с обикновена категория ВE, вместо с С, каквато се изисква за 7-тонните камиони по принцип.
Също толкова разнообразни са пътническите версии, които включват туристически минибус с 19 места и това, което покарахме ние - градски автобус с преграден отсек за шофьора. Всички доработки могат да се поръчват директно от MAN с единна фактура и се покриват от фабричната гаранция. Те вървят и със запазената марка на MAN - денонощна поддръжка при повреда. И с още куп дигитални услуги, включително софтуерната система Service Care, с която всяка компания може централизирано да управлява поддръжката и ремонтите.
Инкасо автомобил, доработен от Apprich. Дори версиите от външни изпълнители могат да се поръчат директно от MAN с една фактура, и се покриват изцяло от фабричната гаранция
TGE е удивително гъвкава машина. Имате избор между предно предаване, задно предаване и 4x4; имате избор също между напречно разположен и надлъжно разположен двигател. Единственото, което този двигател не може да бъде, е нещо различно от двулитров дизел.
И трите основни варианта на задвижване са именно с такъв агрегат, с мощност 140, 163 или 177 конски сили, и с въртящ момент между 340 и 410 нютонметра.
Такова задвижване изглежда напълно логично за компанията, която на практика ни даде дизеловия двигател. Първият работещ такъв агрегат бе представен именно от MAN през 1897 година. Онази историческа първа разработка, в партньорство със самия Рудолф Дизел, обаче няма пряка връзка с днешния агрегат, който всъщност дори не е дело на МАН.
Тук е добрият стар 2.0 TDI на Volkswagen, при който разликите в мощността са въпрос само на настройки и на брой на турбокомпресорите - дали са един или два.
Впрочем, ако сте познавали досегашния TGE, това вероятно ви звучи твърде познато. В което няма изненада, защото като задвижване и окачване новите поколения на TGE и Crafter не са радикално различни от предишните. Причината двата модела да бъдат основно обновени за 2025 е в новите задължителни европейски изисквания за безопасност. Включително и за киберсигурност.
Това означава изцяло нова електрическа система, нови, по-мощни блокове за управление и вече пълен набор от сензори. Next Level има 27 електронни асистента за безопасност - рекорд до момента.
Имате идентична мултимедия като тази в актуалните Golf или ID.3, с всичките недостатъци на недотам интуитивното управление на сензорния дисплей, но без бъговете, които тормозеха ранните клиенти на тази система. Слава богу, VW успя да оправи това в последните две години.
Ние все така смятаме за минус, когато всички функции трябва да се управляват от сензорния дисплей. Но е подчертан плюс, че въпросните функции изобщо са налични в един ван. В миналото доминиращата логика в този сегмент бе, че вановете се карат от професионални шофьори, а професионалните шофьори носят и на жега, и на студ, и не им трябват глезотии като паркинг сензори и спирачни асистенти. За щастие този начин на мислене остава в миналото и машина като TGE Next Level всъщност има повече удобства от много съвременни леки автомобили. И се кара със същата лекота като тях. Дори и в 7-метровите си варианти.
Някои от над 35-те версии, в които се предлага TGE (ГАЛЕРИЯ):
Още по темата:
-
Иновативната машина ще бъде показана на изложението Bauma 2025
-
Дизел, електричество и даже водород: новото Renault Master е подготвено за всички нови приумици на политиците