fallback

Колата за милиони: тестваме новия MAN TGE Next Level

Инкасо автомобил, автобус или 7-тонен камион - всички тези версии могат да се карат с обикновена категория В

За двайсетина години като автомобилни журналисти сме тествали какво ли не: от електрически мотопеди до камиони, и от триколки до хибридни суперколи. Но днес предстои най-необикновеният тест досега: на инкасо автомобил.           Вижте ВИДЕО от теста ни на MAN TGE Next Level:               Оригиналният ни замисъл беше да се качим и да изчезнум в неизвестна посока. Но товарният отсек се оказа празен, така че минаваме към план Б, в който ви представяме новия MAN TGE Next Level, eдин от най-интересните нови ванове в Европа.                     От MAN (правилното произношение всъщност е Ем А Ен) наричат това "камиона между вановете", намеквайки за основната си област на компетентност. Но всъщност това не е ван, създаден от производител на камиони. И дори не е ван, създаден от MAN. Както вече сте се сетили от външния вид, това е близнак на Volkswagen Crafter. И се прави в същия завод в Полша като него.                    При други такива колаборации единият партньор се мъчи всячески да скрие приликата с другия. Тук обаче никой не е поставял такава задача на дизайнерите: като изключим eмблемата и специалния цвят Pale Copper Metallic, разработен от MAN, двата автомобила са много близки на вид. Голямата разлика е при експлоатацията им.                     TGE e "камионът сред вановете" по-скоро защото е създаден за клиенти, които оперират и с камиони. Да кажем, големи логистични фирми. Като задвижване, технологии тази машина е много близка до Crafter, естествено. Но като предлагани допълнителни възможности и услуги е съвсем различна от него.          BE-Combi: интересна комбинация, която ви дава възможност да карате до 7 тона с обикновена книжка категория Б          TGE Next Level идва със смайващо разнообразие от варианти, както се убедихме лично на международния тест край Мюнхен. Серийно този ван може да бъде с две различни междуосия, три дължини на каросерията и три височини на покрива. Поделението MAN Individual предлага 15 различни версии за всякакви нужди, а след това в играта се намесват и над дузина външни изпълнители, които правят всевъзможни специализирани конверсии - от нашия инкасо автомобил до хладилен камион, и от линейка или пожарна до мобилна работилница.           Даже моделното означение тук е по същия начин, по който MAN маркира камионите си: с името на модела, тонажа и накрая мощността. TGE може да бъде с предно, задно или 4х4 задвижване          Обикновеният товарен ван е дълъг почти 6 метра и побира 4 европалета. Дългата версия дава до 16 кубически метра товарен обем, а екстра дългата - до 18.4 кубически метра, достатъчни за 6 европалета. 

Ако това не ви стига, любитна новост е вариантът BE-Combi, който комбинира шаси-кабина TGE с едноосно ремарке с надстройка. Резултатът от това е на практика камион с три оси, с 28 куб. м товарен обем и с допустима маса до 7 тона, който обаче може да се кара с обикновена категория ВE, вместо с С, каквато се изисква за 7-тонните камиони по принцип.                       Също толкова разнообразни са пътническите версии, които включват туристически минибус с 19 места и това, което покарахме ние - градски автобус с преграден отсек за шофьора. Всички доработки могат да се поръчват директно от MAN с единна фактура и се покриват от фабричната гаранция. Те вървят и със запазената марка на MAN - денонощна поддръжка при повреда. И с още куп дигитални услуги, включително софтуерната система Service Care, с която всяка компания може централизирано да управлява поддръжката и ремонтите.           Инкасо автомобил, доработен от Apprich. Дори версиите от външни изпълнители могат да се поръчат директно от MAN с една фактура, и се покриват изцяло от фабричната гаранция         TGE е удивително гъвкава машина. Имате избор между предно предаване, задно предаване и 4x4; имате избор също между напречно разположен и надлъжно разположен двигател. Единственото, което този двигател не може да бъде, е нещо различно от двулитров дизел.

И трите основни варианта на задвижване са именно с такъв агрегат, с мощност 140, 163 или 177 конски сили, и с въртящ момент между 340 и 410 нютонметра.                      Такова задвижване изглежда напълно логично за компанията, която на практика ни даде дизеловия двигател. Първият работещ такъв агрегат бе представен именно от MAN през 1897 година. Онази историческа първа разработка, в партньорство със самия Рудолф Дизел, обаче няма пряка връзка с днешния агрегат, който всъщност дори не е дело на МАН. 

Тук е добрият стар 2.0 TDI на Volkswagen, при който разликите в мощността са въпрос само на настройки и на брой на турбокомпресорите - дали са един или два.                       Впрочем, ако сте познавали досегашния TGE, това вероятно ви звучи твърде познато. В което няма изненада, защото като задвижване и окачване новите поколения на TGE и Crafter не са радикално различни от предишните. Причината двата модела да бъдат основно обновени за 2025 е в новите задължителни европейски изисквания за безопасност. Включително и за киберсигурност.                     Това означава изцяло нова електрическа система, нови, по-мощни блокове за управление и вече пълен набор от сензори. Next Level има 27 електронни асистента за безопасност - рекорд до момента.                        Имате идентична мултимедия като тази в актуалните Golf или ID.3, с всичките недостатъци на недотам интуитивното управление на сензорния дисплей, но без бъговете, които тормозеха ранните клиенти на тази система. Слава богу, VW успя да оправи това в последните две години.                        Ние все така смятаме за минус, когато всички функции трябва да се управляват от сензорния дисплей. Но е подчертан плюс, че въпросните функции изобщо са налични в един ван. В миналото доминиращата логика в този сегмент бе, че вановете се карат от професионални шофьори, а професионалните шофьори носят и на жега, и на студ, и не им трябват глезотии като паркинг сензори и спирачни асистенти. За щастие този начин на мислене остава в миналото и машина като TGE Next Level всъщност има повече удобства от много съвременни леки автомобили. И се кара със същата лекота като тях. Дори и в 7-метровите си варианти.           Някои от над 35-те версии, в които се предлага TGE (ГАЛЕРИЯ):

         

fallback
  • #16
    До долния умник ( преди 3 месеца )
    Не се прави на умен, защото не ти се получава! Какви ремаркета, какви 5 лв те бият в кратуната не знам, като за такива не става дума. Влязох в сайта на марката и виж какво пишат хората:Празно тегло 4350 кгПолезен товар 2650 кг.Дори празен е по-тежък от 3500 кг и трябва да имаш книжка категория С1. Толкова ли си зле, че нещо толкова елементарно не можеш да схванеш. Аз друго се чудя, че от сайта са написали тази заблуда с кат.Б и такива, като теб шарани се връзват.
  • #15
    до 14 ( преди 3 месеца )
    Чукчата не знам, ама ти хем не разбираш, хем си много уверен. Това се кара с Б+E, защото реално е МПС до 3.5 тона плюс едноосно ремарке. Не е сложна концепция, но явно е над възможностите на процесора ти
  • #14
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това превозно средство може да се кара с категория С1 или С, но в никакъв случай с Б. В закона е записано. Зная, че чукчата е писател, а не читател. Все пак вместо да пише пълни глупости и да се прави на умен, можеше съвсем спокойно да прочете закона и да не философства. Ако твърди нещо друго ще го помоля да цитира закона, който му позволява да кара МПС тежащо 7000 кг. с Б категория.
  • #13
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не ми се вярва да има толкова неуки тук. Предполагам, че е само един и пише ли пише глупости за ремаркета, разкачания и т.н., вместо да вземе да отвори закона за движение по пътищата и да прочете какво пише там. Нямаш толкова акъл да коментираш закона мой човек, а и там съвсем ясно са ти го написали хората. Във видеото ти казват какво е теглото. В талона си пише теглото на МПС-ТО, а производителя също го е написал в техническите характеристики. В типовото одобрение го има също написано.
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    проблема е в липсата на навици за управление което важи и за мотопед квадроцикъл колко от тях се пребиха считайки че притежават свидетелство за правоуправление
  • #11
    Хм... ( преди 3 месеца )
    И цената е...? Подозирам, че Ситроен/Пежо или Рено ще ви свършат същата работа за по-малко пари. При това машините им са доказано надеждни, без проблеми изкарват по 500 хил. км.
  • #10
    до 3 ( преди 3 месеца )
    агромозък, това не е МПС с тегло 7 тона. Това е МПС до 3.5 тона с едноосно ремарке, както си е обяснено. Ако имаше как и ти едно ремарке да си прикачиш към главата, щеше да вдигнеш малко IQто
  • #9
    до 4 ( преди 3 месеца )
    Бай ***, очевидно не са обидчиви или гнусливи. Но дали да не пробваш следващия път първо да проучиш, да разбереш и после да се изкажеш?
  • #8
    до 3 ( преди 3 месеца )
    Я ти *** провери, анацефал. Драскач. Ама така е, като мама е била твърде близка с обитателя на *** в двора
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Никой от вас май не знае за BE-Combi. Вижте в гугъл, реално на снимката е ремарке директно за шасито, така товарът от допълнителните 3.5т се води на ремаркето. Нова концепция е това, която заобикаля закона. Задната ос и товарният отсек могат да се откачат и оставят на място точно като ремарке
fallback
Последни