fallback

Криза: Вече никой не иска Tesla на старо в Америка

Моделите на Мъск са се обезценили най-много втора ръка, бензиновите коли са поскъпнали с 5%

Eлектромобилите на Tesla продължават драматично да губят от себестойността си като употребявани, съобщава Fortune. Данните в края на юли показват, че Model Y втора ръка струва средно с 4300 долара по-малко (-12%), отколкото преди година, Model X - с 16% по-малко, а модел S - с 23%. Цената на Tesla на старо, която допреди година и половина бе значително по-висока от средната за употребявана кола в Америка, сега е по-ниска - 27 852 долара, при 28,048 долара средна цена за пазара като цяло (данни на iSeeCars).          Продажбите на нови Cybertruck са се сринали с 51%. На старо пикапът се обезценява с една трета спрямо миналата година               Най-сериозна е обезценката при Cybertruck, който сега струва с 30.3% по-малко втора ръка, отколкото преди година. Сгромолясал се е и интересът към пикапа като нов - продажбите за второто полугодие на 2025 са едва 4306 бройки. Това е спад от почти 51%. 

Eлектромобилите като цяло се обезценяват, след като стана ясно, че различните федерални и щатски субсидии за покупката им приключват. Но спадът при другите производители е значително по-нисък от този при Tesla - 4.8% средно за сегмента. В същото време бензиновите автомобили са поскъпнали средно с 5.2% на вторичния пазар. "Всичко в данните ни - от пазарен дял до цени - показва, че търсенето за електромобили в Северна Америка е стигнало пика си и вероятно ще спада в следващите години", коментира Карл Брауър, главен аналитик на iSeeCars.         

fallback
  • #31
    Любо ( преди 3 месеца )
    Китайците ще дойдат и всички спорове ще отпаднат. Германци,японци и други си отиват.
  • #30
    . ( преди 3 месеца )
    След като сме съгласни как ще отработят 1500 км пробег след години, да обсъдим и стигнем до консенсус как ще отработят " електромобилите никога няма да преминат 30% пазарен дял" ? Допускам, че ще се окаже, че са говорили за Япония? А на по-късен етап за някоя провинция в Япония?
  • #29
    . ( преди 3 месеца )
    Прав си. Накрая май така ще излезе и цял свят отново няма да е разбрал Toyota, която постоянно манипулира с понятията електрически и електрифициран и ги поставя под общ знаменател! Ама това НЕ Е ЛЪЖА щом идва от Toyota.
  • #28
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Не виждам какъв е проблема Тойота да пусне електромобил с 1500 и повече км. преход?! В края на краищата важен е резервоара и ефективността на "удължител на обхвата", а не самата батерия. :)
  • #27
    . ( преди 3 месеца )
    Хайде да видим за какво се чувствам разочарован и измамен? КАКЪВ Е ТРЕНДА? Очаквам поредната неграмотна лъжа! Питай чат gtp преди да я напишеш, ЗА ДА СПРЕШ ДА ПИШЕШ.
  • #26
    . ( преди 3 месеца )
    Единственото за което се заяждам с вас е да бъда обективен при оценката ви и когато лъжете да ви наричам лъжци, а когато противоречите на Нютон да ви наричам необразовани. Това не е обида, а описание. Обикновено техническите спорове с антиелектриците са на ниво осми клас, което е почти максимума защото обикновено споровете са на ниво знания шести клас. Ти защитник на неграмотните лъжци ли си? Затова държавата Е на това ниво - никой не държи отговорни ЛЪЖЦИТЕ.
  • #25
    . ( преди 3 месеца )
    Вече 100 пъти съм отговорил че имам завършен втори клас и живея под моста. Нямам опит с автомобили защото най-бързото превозно средство което съм карал е едни подарени маратонки. Мечтая си за тротинетка. Електрическа. Заяждам се с вас защото сте преуспели милиардери които имат по 10 инженерни специалности - инженери сте почти по всяка тема по която спорим и затова винаги оспорвате че две плюс две не е четири, а Нютон Айнщайн и Тесла са *** на които не вярвате защото противоречат на Тойода.
  • #24
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Троти-тр(о.0)лът винаги е бил злобен и агресивен, подигравателен към останалите. Само неговите прогнози бяха точни, той разбираше от алтернативни източници, стратегии и беше визионер. Сега се преструва на разочарован и измамен защото е тренд. В крайна сметка не ми отговори какво техническо или инженерно образование има. Половин година го чакам. Аман от тия IT-"специалисти" завършили в интернет.
  • #23
    анонимен ( преди 3 месеца )
    времето е най ценното което имат свободните хора и никой не му се чака 2050-2070 да има в продажба автомобил който ще зарежда за 5 минути затова всички които обичат да пътуват не желаят да са ограничени от технология която видно има бъдеще но не и днес поради нежеланието от страна на енергийната мафия да се изгради достъпна зарядна инфраструктура която да поеме трафика в тази връзка какво стана с резово някой стигна ли от софия без да спира да зарежда или 475 км са недостижими на този етап
  • #22
    . ( преди 3 месеца )
    РУК, Защо смяташ че всички трябва да се интересуваме и да харесваме точно , само и единствено това което лично ти харесваш и да не се интересуваме от никакви други технологии и да не харесваме нищо друго? Аз се интересувам от батерии и следя тази технология, независимо от коя марка идва. По едно време вярвах, че графенът ще направи чудеса, които така и не се случиха. После дойде Toyota с нейните обещания. Toshiba също имаха някаква технология която аха да започнат да произвеждат.
fallback
Последни