fallback

За кои нови автомобили плащаме най-много?

Dacia и Tesla предлагат най-доброто съотношение цена-качество, китайците изобщо не са евтини

Компанията за анализи JATO Dynamics реши да провери как производителите на автомобили оформят своята ценова политика. В случая експертите се фокусират върху съотношението цена-качество, за да видят кои производители предлагат на купувачите най-доброто ниво на оборудване спрямо покупната цена. Анализът обхваща ценовите листи на производителите на най-големия автомобилен пазар в Европа - Германия.

За кои марки плащаме най-много?

Едва ли е изненада, че най-лошото съотношение цена/оборудване се предлага от премиум марките. Парадоксално е, че предлагането на бюджетни марки е най-изгодно, а истинските майстори в тази област са китайците.

Според JATO Dynamics средното съотношение на стойността на автомобилното оборудване към цената на превозното средство в Германия в момента е 34%. Това означава, че при средна цена на нов автомобил от 47 474 евро, оборудването в широко разбирания диапазон на безопасност и комфорт струва на производителя около 16 213 евро.

Ще смажат ли китайците европейската автомобилна индустрия?

Популярните автомобили са по-добри в това отношение. При петте най-популярни марки на германския пазар оборудването представлява средно 37% (15 003 евро) от средната цена на автомобила (40 073 евро).

На този фон предложението на китайските марки изглежда много примамливо. Не само, че автомобилите зад Великата китайска стена са забележимо по-евтини от конкуренцията (средна цена от 37 887 евро), но нивото на оборудване, предлагано от китайците, далеч надхвърля европейските стандарти. Според JATO Dynamics средно оборудването на китайските автомобили представлява до 44% от стойността им в списъка.

При премиум марките плащате допълнително за всичко

В сравнение с агресивната ценова политика на китайските производители, сравнението „съотношение цена-качество“ в случай на премиум марки е силно ниско. Съотношението цена/стойност на оборудването тук е само 28%. Като се вземат предвид петте най-популярни производители, средната цена на премиум автомобил в Германия в момента е 67 476 евро, а стойността на оборудването на автомобила - 18 873 евро.

Tesla и Dacia са най-добрият избор

Експертите на JATO Dynamics идентифицираха и две марки, които се открояват от конкуренцията с особено благоприятно съотношение цена-оборудване. Най-изгодното е представено от Dacia. Средната цена на Dacia в Германия е 19 823 евро, от които оборудването на автомобила е на цена до 9644 евро. Това е цели 49% от цената на автомобила.

Втората марка, която се откроява в класацията, е Tesla. Средната цена на Tesla, регистрирана миналата година в Германия, е 53 627 евро, от които 23 931 евро е прогнозната стойност на „екстрите“, предлагани от производителя. Това изпраща съотношението на стойността на оборудването към цената на превозното средство на ниво до 45%. Това е с 1% повече от средното за китайските марки, предлагани в Германия.

fallback
  • #7
    утече чичка ( преди 4 месеца )
    ка'т масло из картер на нова тойотка.ниска е таратайката... много като тебе вече плакаха.
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Чичка, всеки си има вкус. Лошо няма човек да е непретенциозен. Лошото идва, когато същият този човек лъже по форумите колко добра и качествена му е колата. Не е нужно да налагаш собственото си лъжливо възприятие върху всички. Всяка кола изкарва твоите 120 хил. км без проблеми, само че повечето го правят доста по-комфортно и приятно от твоите тойотки. Дай оттук-нататък да говорим за факти, а не за митологеми.
  • #5
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Аз имам Тойота и предстои да се сдобия с нова Корола комби - не съм съгласен че е ниско оборудвана - базовия модел има дори и отопляем волан + всичко от което имам нужда. Не съм съгласен и за качеството - колата не е лускозна, но е доста добре направена и е много по-малко вероятно да имаш проблеми с Тойота от колкото с БМВ например. Цената е висока, с това съм съгласен, но за хора като мен които карат сравнително много и разчитат на колата да ги закара от А до Б в всеки един момент,си заслужава
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Статитията е ценна - всеки знае, че Тесла предлага най-много а цената си, и че Тойотка е на дъното по съотношение цен-оборудване и качество и затова прави едни от най-големите печалби. Но обективността изисква да се каже, че информацията не е изцяло обективна, защото оборудване с едно и също име не е сравнимо между марките. Например премиум аудио с-*** в бюджетна кола и Ауди - нищо общо. Или полуавтономните с-ми - Мазда и BMW са като 2 отделни свята.
  • #3
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Тесла (особено последните модели) са наистина много добри автомобили с много екстри включени в цената. Имат много добро съотношение цена-качество. За съжаление Мъск прецака всичко(поне за момента) и ме отказа следващата ми кола да е Тесла. Ще си оставам с Тойотка.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Браво, Мите. Дай сега, кАжи твоята китайска кола каква е и какви екстри има? Мда, ти нямаш китайска кола, нищо, че са много хубави и евтини.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Неее, недейте така, бе, хора! Антиелектриците-тойоткаджийчета-москофилчета са нежни създания и може да им се пръсне сърцето от истината! Те издържат единствено на московска пропаганда и некачествени японски брайкми.
fallback
Последни