fallback

Dacia и Cupra доказват как Европа може да устои на Китай

Bloomberg анализира неочаквания успех на двете дъщерни марки

Слуховете за неминуемия залез на европейската автомобилна индустрия може да се окажат силно преувеличени - и най-доброто доказателство е успехът на марки като Dacia и Cupra, пише уважаваният автомобилен експерт и анализатор Крис Брайънт в коментар за Bloomberg. Двете "некомформистки" според Брайънт марки, съответно част от Renault и VW, показват най-добрите начини да се противодейства на китайското автомобилно нашествие.           Cupra Terramar, снимка AUTOMEDIA.BG           Cupra стана отделна марка едва през 2018, след като дотогава това име красеше най-спортните версии на Seat. Лука де Мео, тогавашният шеф на Seat, видя потенциала, който това име криеше, и нареди разработването на нова гама SUV модели с агресивен дизайн. Благодарение до голяма степен и на атрактивния си вид, марката отчита 33% скок в регистрациите за първото полугодие на 2025, до общо 167,000 продадени автомобила - тоест Cupra вече е по-голяма марка от Seat. Дори консервативните читатели на германското издание Auto Motor und Sport определиха Cupra като най-"модната" марка. Испанският бранд планира експанзия и в Северна Америка в близките години.                     Освен това Cupra продава на печалба - приходите от продаден автомобил са се увеличили с 35% за последните пет години; общата оперативна печалба на Seat и Cupra през миналата година бе най-голямата в историята, 633 млн. евро. 

Още по-красноречива европейска история на успеха е Dacia. Миналата година скромното Sandero изпревари всички конкуренти и стана най-продаваният нов автомобил в Европа. Пазарният дял на Dacia, едва около 1% преди десетилетие, вече е 4.5%, над този на Hyundai или Opel. Атрактивните цени по време, когато колите поскъпват шоково, гарантират растящ интерес от клиентите.          Модели като Bigster може да увеличат маржа на печалба на Dacia до 15% - непостижима мечта за брандове като Mercedes или BMW, например          В същото време интелигентното проектиране и отказът от сложни решения означава, че Dacia може да продава евтините си коли с по-голяма печалба от някои премиум марки. "Повечето модели споделят едни и същи технологични платформи и се сглобяват на места с ниски производствени разходи, като Румъния и Мароко", напомня Брайънт. С въвеждането на по-големи модели като Bigster, Dacia очаква да достигне марж на оперативната печалба от 15% към 2030 година - нещо, което рядко се е отдавало дори на отличници в тази област като Toyota.          Целия анализ на Крис Брайънт можете да прочетете на страницата на Bloomberg TV Bulgaria

        

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Да бе да.Дачия и Купра ще ли да спрат китайските автомобили.Няма шанс.С това качество и особено цени,абсурт.
  • #5
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Нова кола ама да не е бракма. Дачията мирише вътре на евтина пластмаса, има гадна ергономия в интериора, няма мощност, няма стабилност в завоите....просто от където и да я погледнеш е зле. Печели точки само в графа цена и икономия. Евтина за закупуване, евтина за поддръжка. Става за служебна/работна. Толкоз. Един премиум клас автомобил ако ще и 25 годишен да е пак е в пъти по приятен за каране спрямо нова кола от нисък клас.
  • #4
    Хахохи ( преди 4 месеца )
    Карам чисто нова дъстър, за толкова пари- толкова дава. Знам какво съм купил и нямам проблеми с това..2-ръка ауди и мерцедес винаги мога да взема. Всеки си преценява къде и за какво да си даде парите. Определено хората искат да карат нови коли. Приятно е.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Cupra е супер
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    То Дачия е евтина защото е опсокана на максимума, та като ти поискат 60к за постното то за тея пари има Рено или Нисан с почти всички възможни екстри.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Е, точно това ламтене за увеличаване на маржа ще им изяде главата на Дачия. Ще си повярват, че са незаменими като същевременно финансовите разчети трябва да са за все по-големи числа във всички ни колони в екселските таблици , и те ти, булка, видов ден.
fallback
Последни