fallback

Tesla най-накрая представи "нов" електромобил

Model Y с удължено междуосие излиза на пазара в Китай

Tesla започна да продава обновения Model Y по целия свят по-рано тази година. Сега най-продаваният автомобил на марката изглежда получава още едно голямо подобрение, тъй като нараства по размер, за да засили позициите си на един от най-важните пазари.

Американският производител готви старт на продажбите на Tesla Model Y L, който представлява удължена версия на стандартния модел. Снимки на електрическия кросоувър се появиха в документите до Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай. Според информациите той ще се предлага с шест места, в сравнение със стандартните пет на Model Y.

На пръв поглед силуетът на Model Y L изглежда много подобен на този на Model X (сравнение между двата модела на долната снимка), като С-колоната и наклонената линия на покрива отзад са почти идентични. Но цялостният дизайн безпогрешно прилича на най-новото освежаване.

Model Y L е дълъг 4976 мм, което го прави с около 179 мм по-голям от обикновения Model Y. Неговата ширина от 1920 мм е идентична с петместната версия, но височината от 1668 мм го прави с около 40 мм по-висок. Междуосието от 3040 мм е с 50 мм по-голяма от тази на стандартния кросоувър.

Собственото тегло ще бъде 2008 кг и ще включва литиево-йонни батерии от корейския производител на батерии LG Energy Solution. Всичко това трябва да се превърне в повече място вътре - шестместният SUV сегмент е изключително популярен в Китай.

Tesla Model Y L ще разчита на двойни електрически мотори, единият разположен на предната ос с мощност 142 кВт, а вторият отзад със 198 кВт. Това означава комбинирана максимална мощност от 340 кВт (456 конски сили) - така че той е по-мощен от обикновения Long Range AWD и всъщност е подобен на Model Y Performance преди фейслифта.

През тази година продажбите на Model Y в Китай спаднаха със 17,5%, като основната причина беше пускането на обновения вариант. Кросоувърът е изправен пред нарастваща конкуренция на местни електромобили, които не само са по-нови, но и по-високо технологични и дори имат по-свеж дизайн.

Затова и Tesla се опитва да се завърне с тази версия с по-дълго междуосие, която би трябвало да е по-добър вариант за купувачите, търсещи повече комфорт и място. Все още не е ясно дали удължената версия ще стигне до други пазари, въпреки че е много вероятно тя да се появи в САЩ, където има огромен интерес към по-големите SUV.

fallback
  • #38
    Бинго ( преди 4 месеца )
    "Хаха ( преди 1 минута )Батериите не помогнаха за срива на испанското електроснабдяване" най-накрая да кажеш нещо умно и фактологически. Батериите не помогнаха на Испания защото НЕ СЪЩЕСТВУВАХА. В Испания на практика няма батерии, да не говорим да са достатъчни. Но както Тексас, парен каша дyха, започнаха ударно да инсталират батерии, за да не се повтори проблема. Точно както в България ударно инсталират 10 000 мегават часа, но нито един киловатчас водород
  • #37
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Яйцеклепчо, със сигурност са по-евтини от водорода. 2800 лв за 15 киловатчаса батерия с 8000 цикъла живот. и сам можеш да сметнеш Колко струва съхранен в киловатчас. За да го съхраниш във вид на водород, ще трябва да искаш от бабата вместо 5 лв за фотоволтаици и 5 лв за батерия, 15 лв за фотоволтаици и 68 лв за водородна инфраструктура, защото ти трябват три пъти повече фотоволтаици за да съхраниш същата енергия. Бабата кое ще избере?
  • #36
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Водорода може да се смеси с метан в газопровода и да се транспортира където трябва.
  • #35
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Батериите не помогнаха за срива на испанското електроснабдяване.
  • #34
    Хаха ( преди 4 месеца )
    А батериите със сигурност са безплатни и съхраняват лятната енергия за зимата, тротинетке.
  • #33
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Много по-евтино е, на всеки произведени 1000 киловат часа, да съхраниш и върнеш обратно в мрежата 900 от тях във вид на електричество С помощта на батерия. Това решава и проблемът със зареждането на електромобилите. Както със енергията, така и с мощността, която може да 2 000kW (2MW) зареждане на любимата Toyota, която зарежда от 10 до 80% за пет минути при 1500 км реален пробег и 2000км по CLTC, както обещават, въпреки че входа е вързан само с 100kW към трансформатора. Няма технически проблем
  • #32
    До гост антиелектрик ( преди 4 месеца )
    Всъщност отговорът е 3в1 и към тримата. Изброи ли сте много проблеми, които имат едно решение което вече навлиза в реалността от която толкова много бягате - батериите. Ако вече си изградил на покрива на кооперацията като си изнудил бабите да ти дадат по 4,99 защото 5 лв им е скъпо за фотоволтаици, защо трябва да съхраняваш енергията чрез друга система за която трябва да им вземеш ОЩЕ по 67 лв и 58 стотинки за всеки 5 лв инсталирани в фотоволтаици, ЗА ДА СЪХРАНЯВАШ ТУБИ ВОДОРОД?
  • #31
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Какво ми доказваш, инфантил? Първо се кълнеше, че няма по-високо ЕМП от 150 микротесли в миксерите, сега вече 2000 микротесли не са опасни и хората си вкарвали слушалки с магнити, които могат да задържат 10 кг желязо. И аз ти казвам, че няма как да екранираш магнитно поле ти ми плямпаш да си сложа фолио на главата. Аз ти казвам, че е абсурд да осигуриш едновременно зареждане на хиляди електрички със стотици киловати, ти ми плямпаш, че трябвали милиарди батерии. Ти си един жалък инфантил, точка.
  • #30
    Гост ( преди 4 месеца )
    Явно не разбираш смисъла на СОБСТВЕНИ ВЕИ, веднъж построени произвеждат безплатна енергия.
  • #29
    5 лв ( преди 4 месеца )
    Хайде сега да се върнем във входа в който скръндзите не искат да дадат 5 лв за чистачка на месец, но гост тропа на вратата и иска да им продаде туба с водород, да си топлят бойлера?
fallback
Последни