fallback

Tesla най-накрая представи "нов" електромобил

Model Y с удължено междуосие излиза на пазара в Китай

Tesla започна да продава обновения Model Y по целия свят по-рано тази година. Сега най-продаваният автомобил на марката изглежда получава още едно голямо подобрение, тъй като нараства по размер, за да засили позициите си на един от най-важните пазари.

Американският производител готви старт на продажбите на Tesla Model Y L, който представлява удължена версия на стандартния модел. Снимки на електрическия кросоувър се появиха в документите до Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай. Според информациите той ще се предлага с шест места, в сравнение със стандартните пет на Model Y.

На пръв поглед силуетът на Model Y L изглежда много подобен на този на Model X (сравнение между двата модела на долната снимка), като С-колоната и наклонената линия на покрива отзад са почти идентични. Но цялостният дизайн безпогрешно прилича на най-новото освежаване.

Model Y L е дълъг 4976 мм, което го прави с около 179 мм по-голям от обикновения Model Y. Неговата ширина от 1920 мм е идентична с петместната версия, но височината от 1668 мм го прави с около 40 мм по-висок. Междуосието от 3040 мм е с 50 мм по-голяма от тази на стандартния кросоувър.

Собственото тегло ще бъде 2008 кг и ще включва литиево-йонни батерии от корейския производител на батерии LG Energy Solution. Всичко това трябва да се превърне в повече място вътре - шестместният SUV сегмент е изключително популярен в Китай.

Tesla Model Y L ще разчита на двойни електрически мотори, единият разположен на предната ос с мощност 142 кВт, а вторият отзад със 198 кВт. Това означава комбинирана максимална мощност от 340 кВт (456 конски сили) - така че той е по-мощен от обикновения Long Range AWD и всъщност е подобен на Model Y Performance преди фейслифта.

През тази година продажбите на Model Y в Китай спаднаха със 17,5%, като основната причина беше пускането на обновения вариант. Кросоувърът е изправен пред нарастваща конкуренция на местни електромобили, които не само са по-нови, но и по-високо технологични и дори имат по-свеж дизайн.

Затова и Tesla се опитва да се завърне с тази версия с по-дълго междуосие, която би трябвало да е по-добър вариант за купувачите, търсещи повече комфорт и място. Все още не е ясно дали удължената версия ще стигне до други пазари, въпреки че е много вероятно тя да се появи в САЩ, където има огромен интерес към по-големите SUV.

fallback
  • #48
    Димов ( преди 4 месеца )
    След агитацията за микроТЕЦ в мазето,следва фотоволтаични панели на покрива,които се води етажна собственост.Ако разделиш 50 квадрата на 16 собственика ще получиш 3,125 квадрата на апартамент,което е едно нищо за апартамент.Никога не си можел да смяташ и за пореден път го доказваш.Ще ти трябват 8+1 подписи на общото събрание на собствениците за разрешение за поставяне на фотоволтаични панели,което си една загубена кауза.Велики идеи имаш,напълно си готов за консултант,стига да намериш шарани.
  • #47
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Но това е само времето на прехвърлянето на енергията от покрива в батерия. След това от 300 kW зарядна станция, зареждането на дневния пробег е под минута за автомобил - за около пет минути ще са заредени всичките 16 автомобила за дневния си пробег и останалите 23 часа и 55 минути в денонощието зарядните ще стоят празни. Дали са нужни три такива зарядни? А толкова голяма батерия?
  • #46
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тоест от всеки 50 квадрата покрив върху панелката , за всеки час се зареждат 60 км. При 30 км среден дневен пробег, на всеки 30 минути слънце се зарежда дневния пробег на един от етажите под този покрив. За осем часа слънце се зарежда пробега на 16 етажа.
  • #45
    анонимен ( преди 4 месеца )
    50 квадрата, които бяха избрани произволно както казваш в най-добрия случай имат 10 киловата мощност в идеалния случай (непостижими в реалността) . За идеалния случай, за минута ще заредят само 0,16kWh което се равнява на около 1 км пробег, който може да бъде зареден с 1 мегават на три зарядни станции по 300 киловата с батерия която може да отдава 4500 kW. Какъв технически проблем виждаш в това?
  • #44
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Истински успя да не разсмееш, за което ти благодаря. Прпсти моята функционална неграмотност, че не знаех как до всеки трафипост ще има батерия. Леле колко мъка има по света.
  • #43
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Да ти обясня защо минута - защото каквото и време да ти кажа, все става.. колкото и квадрата фотоволтаици да ти кажа, ще е напълно вярно за времето за което си избера. Така или иначе тази батерия осигурява 4500 киловата мощност, независимо дали си заредил енергията за минималните два часа или е отнело три години. Това е силата на батериите - мощността в мегавати на изхода няма никаква връзка с мощността на входа на батерията.
  • #42
    Познах ( преди 4 месеца )
    Техническата неграмотност в съчетание с функционална неграмотност въобще не разбра че ще зареждаш батерия до трансформатора, каквато ще има в бъдеще до всеки трансформатор. Понеже си технически неграмотен и не правиш разлика между мощност и енергия въпреки хилядата обяснения за разликата, продължаваш да зареждаш мощност в резервоара , защото един литър дизел има 10 kW мощност, значи и при батериите трябва да е така!
  • #41
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Със средно 200Wh на квадратен метър 50 квадрата ще напълнят 9MW за една секунда - познах ли? Или викаш тя инсталацията ще има пак едни батерии в нея, за по-сигурно. Хайде скривай се някъде, че на хората им писна от тъпотиите те ти.
  • #40
    До 40 ( преди 4 месеца )
    Аз мога да ти отговоря, но хайде първо ти се пробвай, за да докажеш техническата си неграмотност? За колко време се зарежда един мегават от 50 квадрата фотоволтаици в батерията 9000kWh, която не е толкова лека колкото си мислиш защото тежи 36 тона и заема площ на контейнер в градинката пред блока до трансформатора ? Аз залагам на една минута, а ти?
  • #39
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Не го ли виждаш, че той няма никаква връзка с реалността? 10 тона батерия с 1 MW поставена в панелен блок и 3 зарядни станции с по 300 kW с паркоместа за живущите - това същество не знае къде се намира. Да не говорим какъв фотоволтаик ти трябва да заредиш за 8 часа 1 MW, който пък дори за 15 електрички нама да стигне. Но това е като по цял ден стои да пише простотии.
fallback
Последни