fallback

След ребрандирането продажбите на Jaguar в Европа се сринаха с 98%

Забавеното пускане на електрическия флагман и отказа от коли с ДВГ удариха сериозно британците

През април Jaguar успя да продаде само 49 автомобила в Европа, което е с 97,5% по-малко отколкото през същия месец на миналата година. Данните са от Европейската асоциация на производителите на автомобили. От януари до април продажбите на британската марка са спаднали със 75,1% в сравнение със същия период на 2024 година, до 2665 бройки.

Като основна причина за този колапс се посочва забавянето на пускането на пазара на електрическия флагман на марката - спортен лифтбек, базиран на концепцията Type 00, който ще се появи едва в края на 2026 г. и ще струва около 170 000 долара. Освен това Jaguar преждевременно спря производството на всички бензинови и дизелови модели, поради което дилърските центрове останаха практически без автомобили.

Бързият спад в търсенето започна след ребрандирането на Jaguar, което включваше прехода на компанията към изцяло електрическа моделна гама. Това се случи през ноември миналата година и беше съпроводено с пускането на противоречива реклама. Тя беше запомнена от публиката с необичайните си изображения: в нея участваха модели с поли и ярко оцветени дрехи, а също така бяха използвани слоганите "Не копирай нищо" и "Живей ярко". Компанията обаче не показа самите автомобили в рекламата.

Jaguar се надяваше, че смяната на имиджа и рекламната кампания ще помогнат за привличането на по-млада аудитория, но вместо това получи остри критики както от клиенти, така и от експерти в индустрията. Продажбите на компанията намаляват от няколко години: през 2018 г. марката реализира над 180 000 автомобила по целия свят, а миналата година - по-малко от 27 000, или спад с 85%.

През 2008 г. марката Jaguar, преди това собственост на Ford, беше погълната от индийската Tata Motors. Миналата пролет управляващият директор на Jaguar, Роудън Глоувър, заяви, че компанията е готова да загуби до 85% от настоящите си клиенти, тъй като планира да формира нова аудитория. Бъдещите автомобили на марката, очаква висшето ѝ ръководство, ще се конкурират с моделите на Bentley. Новата аудитория, според плана на Глоувър, трябва да бъдат млади, заможни хора, които ценят лукса и нетрадиционния дизайн в автомобилите.

fallback
  • #12
    Дзвер ( преди 5 месеца )
    ... и там не ги виждам. Ягуар винаги са били шикозни автомобили, но никога снобски. Буквално им е в гените да не са снобски. Сър Уилям Лайънс би побеснял пред такава перспектива. П.П: Абе, джанам, шо коментарите ми наполовина само излизат?! :)
  • #11
    Дзвер ( преди 5 месеца )
    Мен по- ме притеснява бъдещето на Ягуар, отколкото настоящето. Те предупредиха, че през 2025г. коли няма да правят, какво да продават, освен останали бройки на склад. На дъното са, но поне дотук са постоянни! Обаче в бъдеще трябва да отлепят от дъното и т
  • #10
    Тъй ше е ( преди 5 месеца )
    Добре са пробутали на тъпите индийци да купят отдавна затъващата марка Ягуар и да я погребат за тяхна сметка.
  • #9
    Коко ( преди 5 месеца )
    Мъртви са...
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Амбреажите и лгбтт са против такива неща като коли много се объркаха че ще им купуват виж такива дрехи ще вървят при тях. Ама джага си е мафиозо бандитска кола за джентълмени къде отиваш ти може би.
  • #7
    Бедняк ( преди 5 месеца )
    Аз не бих си купил Ягуар и без това. Много скъпа кола, прескъпа поддръжка, и на всичко отгоре нямаме пътища където да я карам. Има хиляди алтернативи за нашия джоб и тип пътища.
  • #6
    back in black ( преди 5 месеца )
    Уволненият човек с особена ориентация не е виновен. Той просто е правил това, което го кефи и което според него щяло да "освежи" имиджа на Джаг. За уволнение са тези, които са взели решението за това! Иначе този фарс беше меко казано абсурден. Все едно Чък Норис да направи сапунен сериал за розовог-ъ-з-и.
  • #5
    Хъм ( преди 5 месеца )
    Що е то реБанфиране? Банди на 4 таркалета ли
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Хахаха
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Розовите ЛГБТ недоразумения може да са политически коректни, но амбреажите не купуват Ягуар а собствениците на марката бяха меко казано отвратени! Добре че уволниха, ***-директора на рекламата!
fallback
Последни