Дефектна система AdBlue, проблемни двигатели TCe и PureTech, опасни въздушни възглавници Takata - скандалите в автомобилни сектор се увеличават, а също така и броят на пострадалите от тях. За да предивикат обществен дебат и да накарат властите да вземат мерки, жертвите на шест индустриални провала в индустрията се обединиха в съюз във Франция.

Всички те са собственици на превозни средства, засегнати от различни проблеми. Голяма част от тях са оборудвани с въздушни възглавници Takata, докато други вече са завели дела срещу Stellantis и Renault-Nissan заради дефектни двигатели. Неформалната група настоява да се разследват всички случаи, причинени от дефекти в автомобили по вина на проиводителя.
Масовият иск включва няколко сериозни дефекта, засягащи милиони превозни средства. Сред тях са автомобили Renault с двигатели 1.2 TCe (код H5), произведени между 2012 и 2016, както и модели на Stellantis, оборудвани с двигатели 1.0 и 1.2 PuteTech, произведени между 2012 и 2024. Те са предявили граждански искове срещу марките Renault, Nissan и Dacia от една страна и Peugeot, Citroën, DS и Opel от друга, като в момента се провежда предварително разследване.

Към тях се присъединяват и собственици на автомобили с въздушни възглавници Takata, които могат да се задействат по всяко време и да причинят смърт или сериозно нараняване на водача и/или пътника. Техният брой е около 3000, като те също да подали колективна жалба още през миналата година.
Предстои същото да направят и членове на наскоро създадена асоциация на жертвите на друг двигател на Stellantis – дизеловия 1.5 BlueHdi, проектиран от бившата група PSA, която сега е член на концерна. Същото важи и за собствениците на автомобили, оборудвани с дизелов двигател Ford 2.0 Ecoblue, при който е открит проблем с ангренажния ремък, както и потребители, оплакващи се от проблем с резервоара за AdBlue на колите им от марките Citroën, DS, Peugeot или Ford.

Тази гигантска група има и страница във Facebook, която обединява шофьори, засегнати от всички тези проблеми. И нейните членове настояват за създаване на парламентална комисия, която да разследва „автомобилни скандали, произтичащи от дефекти на производителя“. Очаква се френският парламент да започне разследване до няколко месеца.

