IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко по-трудно е да спреш болид от Формула 1 от обикновена кола

Клип показва на какво са изложени пилотите в най-голямото автомобилно състезание в света (ВИДЕО)

Видео подчертава резкия контраст в силата, необходима за използване на спирачката в стандартен семеен автомобил и болид от Формула 1. Заснето на място, което изглежда като изложение за моторни спортове, клипът показва жена, която тества два педала на спирачката един до друг. Докато тя лесно натиска спирачката на обикновен автомобил, тази на болида едва помръдва под пълното ѝ усилие. Нейната развеселена борба разкрива колко физически натоварващи са автомобилните състезанията от най-високо ниво.


Формула 1


Клипът беше споделен в Reddit, като мнозина обсъждат причината за голямата разлика. Оказва се, че спирането във Формула 1 не е просто маневра с крака, а преживяване, включващо цялото тяло. Обикновените шофьори разчитат на системи с хидравлично подпомагане, които позволяват лек натиск за спиране на колата. Всъщност, ако шофирате Ferrari с 1200 к.с., може да спрете толкова бързо все едно натискане пауза в реалността. От друга страна, болид от Формула 1 не използва такава помощ, изисквайки груба сила на краката от около 100 кг, за да се задейства напълно спирачката.

Не става въпрос обаче само за силата на краката. Истинското предизвикателство се крие в справянето с екстремните гравитационни сили. При рязко спиране, пилотите от Формула 1 понасят надлъжни сили на забавяне до 5-6 g. Това е 5-6 пъти повече от телесното им тегло, което ги блъска напред в предпазните колани. Така например, пилот с тегло от 72 кг на практика се чувства сякаш тежи над 427 кг, когато спира с пълна сила. Тези сили не са просто мимолетни пикове, тъй като траят няколко секунди на обиколка и се повтарят обиколка след обиколка.


Формула 1


В обобщение на всичко дотук, физиологичните изисквания за шофиране на болид от Формула 1 са потресаващи. Пилотите трябва да тренират краката, торса и особено мускулите на врата си, за да се задържат стабилно при такива натоварвания и при високи температури в кокпита, често надхвърлящи 49 градуса. Без тази подготовка не само педалът на спирачката би се усещал неподвижен, но и напрежението върху тялото би направило прецизния контрол невъзможен.

Дори завоите, изпълнени с адреналин, усилват изпитанието. Докато спирането фокусира натоварването надлъжно, високоскоростните завои могат да повишат страничните гравитационни сили до 6-6,5g (или повече), което изисква от пилота огромно съпротивление. Само каската може да се усеща сякаш тежи над 40 кг в завой с 8g.

 

The difference in the leg power required to use the brake of a family car vs an F1 car
byu/SeaWolf_1 ininterestingasfuck

 

Жената във видеото, която се смее по време на опитите си, служи като перфектен пример за обикновения човек. Неспособността ѝ да натисне спирачката на болида от Формула 1 с повече от половин сантиметър показва колко много физическа подготовка е необходима, за да се състезаваш на най-високо ниво в моторните спортове. Както и колко малко хора знаят за болидите от Формула 1. Докато феновете често се фокусират върху скоростта и стратегията на състезанията, този клип подчертава чистия атлетизъм, който е заложен.


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Имаше сравнени преди години от рали състезател който се качи на болид от Ф2 и на точката за спиране която той избра като натисна спирачката на болида спря на място около 30-40 метра преди да достигне завоя. Обясни го с това ,че при рали автомобила спирането е със закъснение и при тази скорост би намалил за да влезе и безопасно но бързо да вземе завоя,а с болида е доста по-различно и спирачките са много мощни. и това за Ф2,а за Ф1 е още по- бързо спирането.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 2,така е откакто се намесиха американците истинския спорт свърши и започнаха на този е мой и той трябва да победи,след време се сменя и се залага на друг и правилата за избрания се занижават в сравнение с другите,които се гледат под лупа и се плющят наказания непрекъснато. Преди ми доставяше да ги гледам,сега просто по инерция го правя,защото ритни топковци пък въобще не гледам.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За кво слагате звезди на това което е техническото средство в автомобил натиснато с крак за привеждане в покой или в движение автомобила. Аман от sub bezmozachni glу,..pе...dе.,,,.,rи.***,,,,-..д,,000***l си е устройство в автомобила,велосипеда и въобще в превозните средства дори и въздухо плавателни и ми кажете с кво да го заменя,за да не триете *** парчета мозъчно ощетени. А, ония са си обикновени pi,,,99диr@,,,--си
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За кво слагате звезди на това което е техническото средство в автомобил натиснато с крак за привеждане в покой или в движение автомобила. Аман от sb bezmozachni glу,..pе...dе.,,,.,rи. ***,,,,-..д,,000***l си е устройство в автомобила,велосипеда и въобще в превозните средства дори и въздухо плавателни и ми кажете с кво да го заменя,за да не триете *** парчета мозъчно ощетени. А, ония са си обикновени pi,,,99диr@,,,--си
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За кво слагате звезди на това което е техническото средство в автомобил натиснато с крак за привеждане в покой или в движение автомобила. Аман от джендарясали *** *** нде ри. ***,,,,-..д,,000***l си е устройство в автомобила,велосипеда и въобще в превозните средства дори и въздухо плавателни и ми кажете с кво да го заменя,за да не триете *** парчета мозъчно ощетени. А, ония са си обикновени pi,,,99диr@,,,--си
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това са пълни простотии от некомпетентен човек. Ако бе така,катастрофите щяха да бъдат ежесекундно във Ф1. От скорост над 300 км/ч болида от Ф1 спира за части от секундата,което е непостижимо за "обикновен" дори и супер автомобил. *** на спирачката при болидите от Ф1 наистина се натискат по-трудно,но това е заради бързото и силно захапване на дисковете,като дори и леко натискане води до блокиране на колелата.Ако имаше и серво нещата щяха да са трагични.
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ф1 не е точно спорт и грам не е за всеки. За съжаление в последните години много се *** и все по малко зависи от пилота. Всичко е стратегия от бокса. Ако има, нещо, което би завърнало интереса към този "спорт" - еми да погледнат историята - примерно стартовете (да тичат към колите си), умениата на пилота. Искат се мъжки битки, като Лауда - Хънт, Сена - ***, Кими / Мика - Шумахер..
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Въпросът е кой се смее последен, като получи заплатата си, жената от клипа или пилотът от Ф1? Пилотите водят специална подготовка, често и с военни. Всъщност затова са и пилоти, а не шофери........... малцина са качествените и както виждаме, да си Дуън, не е като да си Михайлов!