fallback

Tesla, Lamborghini и Maserati с най-голям ръст в България: чудесата на пазара втора ръка

Отлив на купувачи от японските автомобили, бум на SUV: какво показва сравнението между 2019 и 2025

Българите охладняват към японските автомобили, все повече търсят SUV, а сред петте марки с най-голям ръст на пазара втора ръка у нас са Lamborghini, Maserati, Ferrari и Porsche. Тези любопитни изводи си направихме, като съпоставихме традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите на употребявани автомобили за януари-май 2025 с данните за същия период на 2019 - последната "нормална" година преди Covid-19 и голямото поскъпване на автомобилите.           Марките, които отчитат най-голям скок в търсенето през 2025 в сравнение със същия период на 2019             Най-очебийният извод е, че въпросното поскъпване ни най-малко не се отразява на вторичния пазар в България: за първите пет месеца на тази година новорегистрираните коли втора ръка са 105,252 - с цели 15% повече, отколкото през 2019. Два сегмента растат с още по-бързо темпо - SUV и луксозните автомобили.        

ТОП 10, модели

VW Golf - 4133 VW Passat - 2730 Mercedes C-Class - 2616 Mercedes E-Class - 2379 Audi A4 - 1989 BMW 3 Series - 1953 BMW 5 Series - 1836 Honda CR-V - 1605 VW Touran - 1567 Opel Astra - 1495

Като цяло най-търсените марки на пазара втора ръка остават същите, както ще видите от галерията под статията. Но има и някои промени: Opel, Honda и Citroen се смъкват с по 2 места надолу в класирането; за сметка на това Hyundai се изкачва с цели 6 и вече е в десетката. 

Марката с най-голям ръст за тези шест години е Tesla - 8150%, но от ниска база (само 6 регистрирани автомобила през януари-май 2019). Следват Lamborghini - 340%, Maserati - 282%, Ferrari - 200%, и Porsche - 180%. И тук сравнението е с малко бройки през 2019, но тенденцията е достатъчно очевидна. При Bentley скокът е 117%. Регистрациите на употребявани Rolls-Royce са били 0 тогава, и 9 сега. 

Ако извадим нишовите играчи от сметката, най-силно се е повишило търсенето за Jeep - със 120%, по-нататък следват Hyundai - 113%, Dacia - 111%, Kia - 102%, Skoda - 67%, Volvo - 30%, Mercedes - 24%, и Nissan - 19%.            Търсенето на SUV расте с небивали темпове на вторичния пазар у нас. Модели като Jeep Grand Cherokee са утроили продажбите си          Най-съществен спад отчитат Alfa Romeo (-47%), Daihatsu (-87%), Subaru (-23%), Opel (-19%) и Mazda (-17%). Като цяло интересът към почти всички японски марки спада - намалели са регистрациите и на Mitsubishi и Honda, а при Suzuki и Toyota ръстът е символичен, много под средния за пазара и води до свиване на пазарния дял.           Най-продаваните марки и модели на старо в България (ГАЛЕРИЯ):

        

 

fallback
  • #11
    до 10 ( преди 5 месеца )
    Ако не беше от тези балъци или от онези, които съм описал в 1, щеше сам да разбереш защо е така. Засега, обаче ще трябва да продължаваш да си изпълняваш заложената ти от господаря Акийо роля - да разпространяваш лъжите му, като на всичкото отгоре си плащаш за това удоволствие, пълнейки малките му японски джобчета.
  • #10
    До анонимен 1 ( преди 5 месеца )
    Значи има едни балъци в световен мащаб, дето участват в класациите на consumer reports за надеждност и там винаги на върха са японски авомобили. И същите тия балъци продължават да купуват Тойоти, щото им е кеф да им се чупят. И така правят най-много продажби в световен мащаб за Тойота ... :)
  • #9
    Радев ( преди 5 месеца )
    Липсва 10-ото място - вероятно Рено.
  • #8
    До 4 ( преди 5 месеца )
    Казва се Силициева, Силиконовата е тази, около Димитровград.Ама, акъл и 15-годишен немски премиум дръгел - под един покрив не виреят.
  • #7
    Какво се дърлите? ( преди 5 месеца )
    Никой не е по-голям от пазара и статистиката казва всичко. Аз лично предпочитам немски коли, до тука (за 20 години)съм сменил 3 карам четвъртата. Като ги вземеш на 200х км, да имат проблеми, с известна поддръжка изкарват още 100 х км . Ако ги вземеш на до 20 х км до 150хм к са си бомба. За японките не знам но гледам че и те пушат синьо по кръстовищата ако са по-стари, както всичко друго.
  • #6
    до 3 ( преди 5 месеца )
    Имам огромна социална среда от ИТ хора. Ти си малцинство без значение и непопулярният ти избор по никакъв начин не създава правило. Мазохисти има във всяка професия. Пожелавам ти да си стъпиш на мозъчната позиция и сам да провериш дали наистина истинските коли излизат толкова скъпо или си просто поредния заблуденн вярващ на банини дивитини.
  • #5
    До 4 ( преди 5 месеца )
    Купи си малък електронен мозък и си го инсталирай някак, че сега потокът на мисълта не изглежда много добре
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    хахахаххаха хвалиш че си собственик на японка хахахха има една прословута сцена в сериала Silicon Valley - Силиконова долина как милиардер - меринджей на софтуерен гигант изпаднал зад борда и бил принуден да си проде макларъна и оплаква от вратите на мазератито си и от начина по който се отварят https://youtu.be/FWoQvymDSuw а ти с пет цифрен доход караш койота и се хвалиш в социална медия хахахха колко може да не се уважаваш за да си купиш тойота един съвет купи си додичи чилиндри и и се радвай
  • #3
    До 1 ( преди 5 месеца )
    Грешиш, аз имам японска кола и то и затова имам пари, не си давам всичко за колата като някои дето после нямат пари дори за хубави гуми. Освен това дати кажа завършил съм информатика в СУ преди да стане ясно, че като го завършиш това и ще имаш 5 цифрен доход. Причината - не гледам марки, просто имам критерии и обръщам внимание на цена-качество и гаранция.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Повече от 100 хиляди за 5 месеца!?по 8-10 броя на камион са иляди глокса
fallback
Последни