fallback

Изненада: Лука де Мео напуска Renault Group!

Мениджърът се оттегля от автомобилната индустрия, за да оглави един от гигантите в модата

Лука се Мео оттегля от поста изпълнителен директор на Renault Group и ще напусне автомобилната индустрия. Топ-мениджърът, който промени френския производител, е подал оставка след 5 години начело на френския концерн.

Лука де Мео

Оттеглянето на Де Мео беше обявено с кратко съобщение от компанията, в което се казва, че Бордът на директорите благодари на италианския мениджъра за трансформацията на Renault Group. Той ще продължи да изпълнява изпълнява задълженията си до 15 юли 2025, след което ще поеме ново предизвикателство извън автомобилната индустрия.

Според вестник Le Figaro, Лука де Мео ще се насочи към света на модата и ще оглави групата Kering, която включва едни от най-големите и най-популярни марки като Gucci, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Alexander McQueen, Balenciaga и други.

Италианският мениджър започна кариерата си в автомобилната индустрия още през 1992, като 6 години работи в Renault, преди да премине в европейското подразделение на Toyota. През 2002 преминава във FIAT, където се издига до ръководител на едноименната марка, а след това и на Alfa Romeo.

През 2009 Де Мео премина във VW Group, като първоначално е маркетинг директор на марката VW, а след това и на целия концерн. От 2015 до 2020 е президент на SEAT и Cupra, след което застава начело на групата Renault, където радикално промени стратегията на френския производител.

От Renault благодариха на Де Мео за свършената работа и обявиха, че започват да търсят нов изпълнителен директор. Той ще трябва да се справи с редица предизвикателство и трудности, които включват намаляване на разходите, разпределение на ролите в алианса и разширяване на сътрудничеството с Geely.

fallback
  • #6
    До 4 ( преди 1 месец )
    От Евро 6 и нагоре всичко е чума!
  • #5
    що бе? ( преди 1 месец )
    я виж нашенците как са я налазили
  • #4
    Мхм ... ( преди 1 месец )
    всеки бяга от чумата наречена рено!
  • #3
    до долния ( преди 1 месец )
    В Автобизнеса вече няма пари.Колите са прекалено скъпи никой не купува дори и на лизинг.
  • #2
    q ( преди 1 месец )
    Когато цъфнат теменугите, и работите тръгнат зле, ххххх на другите и гледай ти да си добре. Великият Пеньо Пенев го е казал. Лесно се продават китайски и виетнамски дрешки под "велики" брандове със 100 -200% надценка. При новите реалности с автомобилите се налага да е същото, ама там е много трудно да туриш отгоре 20-30 000 евро.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хм, интересно... има нещо овече. При тези позиции краткосрочно че и смяна на бранша...дали не му се правят дронове "Рено"?
fallback
Последни