Дълго време броните бяха най-често поврежданият компонент при автомобилна катастрофа, но новите данни показват, че все повече шофьори трябва да ремонтират електрически устройства след инцидент. А причината е, че превозните средства стават все по-зависими от технологиите.
Проучване на компанията AA (Accident Assist) показва, че 99% от ремонтите след катастрофа, извършени през последната година, включват подмяна на кабелните снопове на автомобила. Това са ключови компоненти, които захранват и свързват електрически аспекти на превозното средство, като адаптивен круиз контрол и сензори за паркиране – елементи, които също обикновено се повреждат в случай на катастрофа.
„С всяка еволюция на автомобилните технологии идват и по-сложни и високотехнологични ремонти. Кабелните снопове може да изглеждат безобидни, но кабелите правят нещо повече от това просто да пренасят енергия в колата. Кабелите помагат за работата на основни функции за безопасност около колата, като изображения, данни за скоростта и радарна технология“, коментира шефът на АА - Тим Ранкин.
Експертът допълва, че с включването на все повече полуавтономни пакети за подпомагане на шофирането, които се поставят стандартно в автомобилите, сервизите са натоварени със задачата да поправят и калибрират, а не просто да подменят и монтират. И това драстичено увеличава разходите за ремонт през последните години. Данни от Warrantywise показват, че през 2024 средната цена за ремонт е скочила с 20%, което допълнително е опустошило джобовете на вече затруднените шофьори.
Проучването показва, че брони са ремонтирани при 59% от инцидентите на пътя през последната година. Следват гредите на задната броня, чиято цел е да абсорбират и разсейват енергията при сблъсък на автомобила (57%) и същия елемент, но на предната броня (32%).