fallback

Отиващата си Toyota RAV4 - здрави двигатели и не ръждясва

Поколението XA50 не успя да настигне предшествениците си като надеждност, но въпреки това превъзхожда конкурентите

Петото поколение на най-популярния SUV на планетата - Toyota RAV4 (XA50), се произвежда от ноември 2018. Моделът се сглобява в Япония, Китай, Канада и САЩ, както и в Русия, където производството му приключи през 2022. На XA50 обаче му предстои още малко живот, тъй като ще отстъпи мястото си на показаната само преди седмици шеста генерация (XA60).

Кросоувърът е базиран на същата платформа TNGA като седана Toyota Camry (XV70) и се предлага с голямо разнообразие от задвижващи агрегати, някои от които са достъпни само на отделни пазари. Двигателите са 2,0-литров и 2,5-литров с директно впръскване на горивото, като те се използват и за хибридните варианти. По-малкият се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или с вариатор Toyota K120, а за по-големия е предвидена 8-степенен автомат Aisin UB80.

Двулитровите автомобили са с предно предаване. С двигателя 2.5 - в по-простите конфигурации, има трансмисия Dynamic Torque Control (DTC) с редуктор на задния мост. Топ-версиите на RAV4 са оборудвани със система за динамично векторизиране на въртящия момент (DTV). В този случай задните колела имат индивидуални многодискови съединители, а в двата края на задвижващия вал са монтирани още два съединителя, които могат напълно да го изключат.

Toyota RAV4 (XA50) - какво да очаквате (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Един много важен момент в коментарите в БГ е, че обикновено най-големите разбирачи що се отнася до по-новите коли и технологии са горди собственици на таратайкифакт братче.
  • #15
    До 13 ( преди 5 месеца )
    По ценова листа беше 52999лв, направиха малка отстъпка за налични автомобили и цената падна на 51000. Това беше през януари 2020г. 2023г есента същата модификация вече струваше 56999лв по ценова листа, а от 2024 чист бензин,с ръчна кутия и предно предаване вече не се предлага. Останаха само скъпите хибриди
  • #14
    Реалист ( преди 5 месеца )
    Като чета за ресурс на скоростна кутия и двигател, около 250-300 хиляди км и ремонти на 100 и няколко хиляди км пробег... ако написаното е истина, излиза, че това изобщо не е надежден автомобил.Като се сетя, че на запад има разтегачи, дето 300к км ги правят за 2 години и после такива бройки се товарят на автовозите и идват при нас. Тя на 300к км, вече ще е гробница, в техническо отношение. Иначе външно ще е последен модел, лачена, но от финансова гледна точка, ще е яма за пари. За основ. ремон ...
  • #13
    до 12 ( преди 5 месеца )
    РАВ4 и преди 20 години стартираше от по-висока цена. Няма как да си го купил за 51000 лв през 2020 г.
  • #12
    Хам ( преди 5 месеца )
    Не съм фен на Тойота по принцип, но2020г си купих такава Рав4ка, най-базовото ниво, предно предаване, ръчна кутия за 51 000лв.В момента е на 140 000км и освен масло и филтри, нищо не съм сменял. Дисковете и накладките са оригиналните,с които излезе от магазина, не знам защо пише в статията че лесно се повреждат.И средния разход за този пробег ми е 6л на 100км. Извънградско със скорости в ограниченията пада дори под 5/100. Страхотна семейна кола.
  • #11
    до 1 ( преди 5 месеца )
    Свободата на словото и безплатните социални медии не ти дават моралното право да разпространяваш пълни лъжи. Наистина ли не осъзнаваш, че с тях вредиш на собствените си сънародници и на света като цяло? Маздата е не само некомфортна, но и чуплива и опасна. Такива коли въобще не би трябвало да съществуват (което, за щастие, е на ръба да се случи, защото Мазда от години има спадащи продажби, тази година също).
  • #10
    до 7 ( преди 5 месеца )
    Не. Всеки производител би искал да произвежда такава евтина прръъчка и да я продава на баллаами за толкова много пари, произвеждайки една от най-големите печалби в индустрията. Но за съжаление на другите производители, тлъстите сладководни дънни риби са ограничен брой и японските "производители" са ги узурпирали всичките.
  • #9
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Добра кола, няма спор. Но на тея цени на които е вече има и истински автомобили . Такива които се карат с удоволствие
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "не ръждясва" - т.е. най-старите бройки, които са на 7 г. още не са ръждясали, така ли? Ключова дума - още. Няма тойотка, която на 15-тата година да не е купчинка фина ръжда.
  • #7
    до hitko ( преди 5 месеца )
    Всеки производител би искал да може да направи толкова надежден SUV и да го продава в толкова голям тираж. Говориш небивалици от своята си камбанария, за най-продаваната джипка на планетата.
fallback
Последни