fallback

Колко може да измине електромобил с 0% заряд на батерията?

Любопитен тест с шест автомобила показва интересни резултати

Знаете ли какво се случва, когато батерията на вашия електрически автомобил показва 0% на дисплея? "Колата спира", може би си мислите. В действителност обаче не е точно така, както демонстрира един любопитен и интересен тест на колегите от Autoweek.

Може би не всеки знае, че когато батерията на електромобил покаже нула процента, той започва да работи на един вид "резерва", точно както автомобилите, задвижвани с конвенционално гориво. Всъщност, колата може да продължи да се движи известно време, докато окончателно спре, разбира се.

Тестът е важен, защото частично опровергава безпокойството на много шофьори относно презареждането, тъй като дори с напълно изтощена батерия, колата ще продължи да се движи. Нека обаче започнем по ред, като обясним подробно как е проведен тестът от технологичното списание c't , в сътрудничество с експертите на ADAC, германският автомобилен клуб, с цел да се разбере какво става с електромобили с изтощени батерии.

Тестът започва с 20 процента заряд и шофиране със скорост от 100 км/ч. При това ниво на батерията, Tesla Model Y, наскоро представен в новото си поколение, има оставащ 95 километра пробег. BYD Seal - 85, след това 84 за Volkswagen ID.3, 75 за Nio EL6, 70 за Kia EV6 и накрая 60 километра за Volvo EX40.

Когато батерията е заредена до 20%, което е нивото, до което обикновено е препоръчително да се презарежда, превозното средство не регистрира никакви ограничения, тъй като климатикът продължава да работи със същата мощност и ускорението е нормалното. Следователно, няма предупредителни съобщения, освен при два модела от гореспоменатите, където батерията мига в оранжево.

При 10% от батерията, ситуацията се променя. Започват да се появяват предупредителни съобщения и символът на батерията става червен в повечето превозни средства. След това някои автомобили изпитват намаление на мощността, но скоростта остава 100 км/ч. От 5% заряд обаче, всички автомобили претърпяват намаление на мощността, след което, при 0%, всичко се променя.

Така например, върху дисплея на Kia Nio EL6 се появява символ на костенурка с надпис "Ограничена мощност на двигателя". При някои автомобили пък се изписва "Р", тоест колата да се паркира възможно най-скоро, с добавяне (или без в зависимост от модела) на препоръчителна скорост - 30 км/ч.

След това автомобилите започват автоматично да намаляват мощността, което подтиква търсенето на станция за зареждане или паркинг. Когато батерията е изтощена напълно, те спират, буквално, защото колелата вече не могат да се въртят без електричество, следователно се налага да бъде извикана мобилна станция за зареждане или репатрак.

Тестът обаче показва, че всички автомобили са изминали 10 километра със скорост от 100 км/ч, дори с 0% заряд на батерията. Така че тези собственици на електромобили, които случайно шофират с нулев показател, трябва да знаят, че имат още 10 км, за да намерят най-близката зарядна станция. Освен ако не са в пустошта.

 

fallback
  • #8
    Румбо ( преди 5 месеца )
    Като измислят куфарче с батерия,с което можеш да си носиш/донесеш резервен ток-евала им правя!
  • #7
    Баварец ( преди 5 месеца )
    Явно, никой от коментиращите по-долу, с изключение на един (Асенката) се е докосвал до електромобил! Няма лошо, но сами се навивате и си пишете на себе си, защо не се навивате! За нас, които вече караме такива автомобили, тези ви разсъждения са много смешни, да знаете, а днес, това за как от 20% се изключва колата, защото телефоните така правели, избива рибата! Всичко е много хубаво, но мен лично ме притеснява, защо никой не мисли за въздуха, който ще дишат децата ни?!?
  • #6
    Пропов ( преди 5 месеца )
    Аз ли не разбрах или...пише че под 5% повечето ограничават скоростта до 30км/ч, а накрая пише че с 0% всички изминават 10 км със 100 км/ч ?! И после защо ме искаме EV. Ами лъжете ни на всяка крачка, за всеки километър, толкова много неясноти кога какво се случва! И аз да си натоваря семейството и после да им обяснявам защо седим на магистралата на -10 или +40C и чакаме пътна помощ в мъртва кола за 50 хил. .
  • #5
    2 ( преди 5 месеца )
    Да са живи и здрави всички собственици на електрички. Откакто електромобилите станаха масови работата ми процъфтя. Купих си още 2 камиона за пътна помощ и постоянно помагам да стигнат до близките зарядни станции.
  • #4
    abc ( преди 5 месеца )
    Това с батериите хубаво, но ако батериите са още относително нови. Нали знаете на телефони и лаптопи като остареят батериите и се скапят, тогава електрониката грешно се лъже, че има още заряд. И спадат процентите, стига примерно до 20% показва и изведнъж устройството се гаси без предупреждение. Това ще създаде нова много опасна ситуация с електричките, понеже някой мислейки си, че има още малко ток да стигне до където е тръгнал и си представете в движение да "изгасне" изведнъж колко е опасно.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ами нищо по различно от ДВГ - и там стрелакта е ударила дъното (или ти показва 0), коато си на санитарния минимум от 2л , но спопред зависи колко "запас" още е предвидил производителя 10-15км (без ограничителни режими) преди да пресъхне окончателно
  • #2
    Асенката ( преди 5 месеца )
    Добре, че го правят така, иначе щеше да има постоянно забили край пътя. Щеше да е доста лоша реклама.Мен по-ме дразни, когато правят, наприемер, като в Renault Zoe, където 100-ния процент, не е 1%, ами е по-скоро 8% от реалния заряд. Тествал съм - на 100% тръгвам лятото. Като стигна 20%, съм минл грубо 290-295 км. Същия глокс, същия сезон, същата температура на въздуха ... Тръгвам на 99%, когато стигнах 20, бях мина 254 km
  • #1
    Гост ( преди 5 месеца )
    С 0% заряд пробега е неограничен с дизелов агрегат закачен за електрокара.
fallback
Последни