fallback

Кои са най-безопасните микробуси в Европа

Продажбите на търговски превозни средства на континента са скочили с 8,3 процента

Вярвате или не, но в Европа има над 30 милиона микробуса в движение. Увеличението за миналата година е с цели 8,3%  сравнение с предходната. Или плюс 1,8 милиона бройки.

микробуси, тестове за безопасност

Това е една от причините, които убедиха Euro Ncap, независимият европейски орган за оценка на безопасността, да проучи проблемите. Целта беше да насочи фирмените автопаркове към авангардни модели и точните решения по отношение на сигурността.  Поради това беше прието да се изостави предишното оценяване с „медали“, а микробусите да са като автомобили, т.е.  да получават „звезди“. Методът е приет при леките коли от 1997 година.

Най-интересните и определено положителни данни, разкрити от Euro Ncap, се отнасят до развитието по отношение на безопасността. През 2021-а -  годината, в която започнаха оценките на търговските автомобили, само 4 от 18 постигнаха резултат над 40% в тестовете на Adas. През 2024-а вече 17 от 18 тествани модела надхвърлиха 60%, при това въпреки затягането на протоколите и влизането в сила през юли миналата година на регламента GSR2 за всички ванове. 

микробуси, тестове за безопасност

Новите участници на европейския пазар, включително китайските производители, демонстрират как високата безопасност е ключов елемент от техните оферти. Между другото, същото се случва и в автомобилния сектор. Микробусите от няколко производители веднага получиха максималния резултат от Euro NCAP 

За дебюта на звездите - Euro NCAP преразпредели оценка на моделите, тествани през 2024 година, които се отнасят до едни от най-продаваните търговски превозни средства в Европа. Микробусите, получили най-висока оценка, бяха Fiat Ducato; Citroën Jumper/Relay; Farison Sv; Ford Transit; Transit Connect; Transit Courier и Transit Custom; Maxus eDeliver 5; Mercedes-Benz Citan, Sprinter и Vito; Nissan Interstar; Opel/Vauxhall Movano; Peugeot Boxer; Renault Kangoo Van и Master; Volkswagen Caddy Cargo, ID.Buzz Cargo и Transporter. 

Euro Ncap подчерта един не маловажен аспект: тестовете за безопасност за автомобили и микробуси са различни, следователно оценките между двете категории не са пряко сравними. Но това не омаловажава валидността на резултата, получен от най-добрите модели при търговските превозни средства.

fallback
  • #5
    Я ( преди 3 седмици )
    Тука има и баничарки не само бусове
  • #4
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Нещо няма ивеко
  • #3
    анонимен ( преди 3 седмици )
    това с микробусите трябва да е подсъдно, точно МПС-та които по цял ден са на пътя са с най-ниски изисквания на тема безопасност.
  • #2
    Антитрол=идиот ( преди 4 седмици )
    Най добър е Тесла Сайбъртрък.Статистически е доказано.
  • #1
    Пешо от Нови хан ( преди 4 седмици )
    Преди години притежавах скромно Рено Еспейс - много бях доволен, жалко че вече модела не се произвежда , бих си купил пак.
fallback
Последни