fallback

Mercedes-Benz се отказва от 1,5-литровите турбо двигатели в C-Class

Изненадващо промяната засяга китайския пазар, където малките мотори получават данъчни облекчения

Mercedes-Benz ще премахна 1,5-литровите турбо двигатели в C-Class, става ясно от базата данни на Министерството на промишлеността и търговията на Китай. Документите показват, че Mercedes-Benz ще се откаже от 1,5-литровия турбодвигател M 254 в полза на турбо четирицилиндров мотор със същия индекс, но с обем 2,0 литра. Индексите и мощността няма да се променят - базовият C 200 L ще развива 170 к.с., а опционалният C 260 L – 204 к.с.

Mercedes-Benz

Преминаването към различен двигател в Китай не е логично, защото сега базовият M 254 с работен обем от 1496 кубически сантиметра се вписва в данъчни облекчения. Замяната му с четирицилиндров двигател с турбокомпресор и обем 1991 кубически сантиметра означава преминаване в друга категория и няма видима полза по отношение на мощност или динамика.

Вероятно става въпрос за „преходен“ период и Mercedes-Benz е решил в бъдеще да премине към „съвместен“ 1,5-литров турбо двигател с Geely. Досега китайският агрегат от завода на Geely в Китай е анонсиран единствено за новия Mercedes-Benz CLA, но там се монтира напречно, така че за C-Class ще са необходими модификации.

В Европа по-малко луксозните версии C 180/C 200/C 200 4Matic все още се предлагат с 1,5-литров турбо двигател. Премиерата на седана W206 се състоя преди четири години, така че на модела скоро му предстои фейслифт, при които може да има подобни промени и в гамата задвижващи агрегати.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Правилно, какви са тези колосални 1.5, не знаят ли че има 0,9.
fallback
Последни