fallback

Renault Clio се завърна на върха в Европа след 5 години пауза

Френският модел е най-продавания през април, BYD за първи път изпревари Tesla

През април 2025 автомобилният пазар в Европа остава практически без промяна спрямо същия месец на 2024. Общият брой на продажбите е 1 078 521, което е ръст от едва 0,1% в сравнение с април миналата година. А първото тримесечие приключва с 4 467 610 автомобила, продадени в 28-те европейски страни, сочи статистиката на на Jato Dynamics, което едва 6560 повече регистрации, отколкото в периода януари-април 2024 (+0.15%).

Renault Clio се завръща на върха след 5 години

Най-успешният модел по нови регистрации в Европа за четвъртия месец на годината е Renault Clio, който се завръща на върха на континенталния Топ 10 след почти пет години отсъствие. Така френският автомобил прекъсна доминацията на Dacia Sandero, което сега пада на второ място, докато на трето е Peugeot 208.

Топ 10 по продажби в Европа през април

1. Renault Clio - 18 977 бройки (-3% спрямо април 2024)

2. Dacia Sandero - 18 590 (-28%)

3. Peugeot 208 - 16 529 (-6%)

4. Volkswagen Tiguan - 16 277 (+32%)

5. Citroen C3 - 16 113 (+7%)

6. Toyota Yaris Cross - 15 989 (+14%)

7. Dacia Duster - 15 900 (+17%)

8. Volkswagen Golf - 15 575 (-29%)

9. Volkswagen T-Roc - 15 365 (-21%)

10. Toyota Yaris - 15 277 (-11%)

BYD надмина Tesla за първи път

Възходът на китайските автомобили в Европа продължава, като пример за това е, че BYD за първи път изпреварва Tesla по продажби. Азиатската марка записва 7231 регистрации през април, докато резултатът на американския производител е 7165 единици. Трябва обаче да се отбележи, че в резултата на BYD се включват и продадените plug-in хибриди.

Данните на JATO Dynamics за 28 пазара в региона показват, че през април са регистрирани общо (BEV), което представлява 17% от пазара, като в същото време има увеличение с 28%. Plug-in хибридите достигнаха 97 715 единици (+31%) и по този начин вече заемат 9,1% от общия пазар.

В същото време Volkswagen Group е начело по продажби на електрически превозни средства, като дебютантът Skoda Elroq заема първото място със 7998 бройки. Следват Volkswagen ID.3 (6932 единици) и Volkswagen ID.7 (6776).

Volkswagen е лидер при производителите

Групите Volkswagen, Stellantis и Renault все още доминират при производителите, но най-сериозен ръст в Топ 10 записват BMW (+7%) и SAIC (+27%). В същото време Toyota (-10%) и Geely (-12%) отчитат спад на продажбите през четвъртия месец на годината.

Топ 10 на производителите през април

1. Volkswagen - 294 594 бройки (0% спрямо април 2024)

2. Stellantis - 166 393 (0%)

3. Renault - 109 792 (+1%)

4. Hyundai-Kia - 89 381 (0%)

5. BMW - 80 412 (+7%)

6. Toyota - 76 140 (-10%)

7. Mercedes-Benz - 58 049 (-1%)

8. Ford - 40 458 (+4%)

9. Geely - 32 529 (-12%)

10. SAIC - 22 645 (+27%)

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Винаги е имало в вида читатели - такива, които сами си следим цифрите и финансовите отчети, и такива, които вярват.
  • #9
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Горките швабчета кебапчета, в тая криза на ниски продажби, хах, на луканка и филе я карат.. Ся срив в продажбите, загуби на пазарите затворени производства ли да вярваме, ..или сцепени рекорди от продажби? Последно????
  • #8
    Швабчета - кебапчета ( преди 6 месеца )
    Еднте пишат как EVтата са в разтеж, подкрепяни от болни фанатизирани откачалки фенове.Други пък бълват обратната "информация",EVтата нямали пазари, ниски продажби, повечето марки се отказват от модели на ток да поддържат, па Toyota ли не върнаха 5.7 V8, па Ford ли не бяха върнаха обратно 5.0 V8 в играта, после и други... Сега пък европейските брандове сцепиха продажбите
  • #7
    Хехее ( преди 6 месеца )
    Айде беМога да дам линкове от тази медия от десетки статии как VW и другите швабски производители реват пред фалити, описващи затрудненото им положение спрямо спада на продажби в Китай и Европа, ръста на Чайниците поради което за оцеляването на брандовете в ЕU били необходими спешни мерки, затваряне заводи, съкращаване хора, спиране на моделиИ изведнъж ХОП, статийка как VW барабар с другите EU циклопи направо изкъртили пазара от продажби, някакви класации в които са N1Ся..айде по-полека
  • #6
    Кюнец ( преди 6 месеца )
    Потраква ли дизелячето..в БГ ще му се радват вечно..
  • #5
    Хаха ( преди 6 месеца )
    Напротив,Фолксваген затваря заводи за електромобили,поради слабо търсене.
  • #4
    q ( преди 6 месеца )
    Как така бе батко? 28% увеличение на електромобилите от 13 на 17% от общите продажби. Нали всичко беше приключило. Хората истерично си разпродаваха електромобилите за да купят Тойотка. Пък тя 10% увеличение, ама в обратна посока. Гуруту какво казва. Оказа се че VW си запазиха дела именно благодарение на електромобилите. И BMW също.
  • #3
    MithBuster=идиот ( преди 6 месеца )
    До 2030 година Тесла ще произвежда по 20 милиона електромобила годишно.Статистически е доказано.
  • #2
    MithBustet=идиот ( преди 6 месеца )
    Тесла е номер едно в продажбите вече трета година.Статистически е доказано.
  • #1
    Антитрол=идиот ( преди 6 месеца )
    Тесла е номер едно в продажбите вече трета година.Статистически е доказано.
fallback
Последни