fallback

Китайската "чайка" за 10 000 долара се превърна в 2,5 пъти по-скъп "делфин" в Европа

Електрическият BYD Dolphin Surf пристига на Стария континент, за да притесни местните марки

Малкият хечбек BYD Seagul е вторият по популярност електромобил на китайския пазар, като едно от предимствата му е атрактивната цена от около 10 000 долара. Сега той стъпва в Европа, като от Seagul (чайка) се превръща в Dolphin Surf (сърф с делфин) и макар да не е толкова евтин, колкото в родината си, обещава да създаде доста главоболия на марки като Fiat и Citroen и техните модели в този клас.

С дължина от 3990 мм Dolphin Surf се продава в Германия на цени от 22 990-30 990 евро (26 100-35 100 долара), но има и промоция - 19 900 евро (22 700 долара), до края на юни. А това е доста под началната цена от 23 300 евро (26 400 долара), колкото струва базов Citroen e-C3.

Дори и на намалена цена, BYD е по-скъп от базовия Spring на Dacia, който започва от 16 900 евро (19 200 долара), но пък превъзхожда румънския електромобил по редица параметри. И трите нива на оборудване на Dolphin Surf – Active, Boost, Comfort – получават 10,1-инчов сензорен екран и отопляеми и електрически регулируеми огледала. При Boost има чистачки със сензор за дъжд, по-големи (16-цолови) джанти и електрическа седалка на водача.

Най-високата спецификация - Comfort, отива още по-далеч, като предлага 360-градусова система от камери, безжично зареждане на телефона, отопляеми седалки, LED светлини и електрически сгъваеми огледала.

Мощността, пробегът и скоростта на зареждане варират. Active и Boost получават мотор с мощност 88 к.с., но по-евтината кола има малка 30 kW LFP батерия и бавна максимална скорост на зареждане от 65 kW. Boost разполага с 43,2 kW захранващ блок и може да се зарежда с 85 kW (и при двете зареждането от 30 до 80% отнема 30 минути), но тъй като Active е по-лек, той достига до 100 км/ч за 11,1 секунди (при Boost времето е 12,1 секунди).

Версията Comfort се придържа към същата батерия BYD Blade и скорост на зареждане като Boost, но я съчетава с мотор със 156 к.с., който намалява ускорение от 0 до 100 км/ч до 9,1 секунди. Пробегът също е по-малък, но не се съобщава с колко точно. От BYD засега посочват само градския разход по WLTP, а не комбинирания. За трите нива на оборудване той е съответно 221, 322, 311 км.

Първите автомобили ще бъдат доставени от Китай, но в крайна сметка BYD ще произвежда Dolphin Surf в новия си завод в Унгария.

Още снимки на китайския електрически хечбек - вижте в галерията:

fallback
  • #13
    До 11 ( преди 6 месеца )
    "анонимен ( преди 2 минути )Не, просто казвам че смислена електричка струва осезаемо повече от сходно ДВГ дори в Китай." Сходно по какво? Само по дължината ли? Колко струва автомобил с ДВГ с размерите на Wuling Hongguang Mini? Колко пък да е осезаемо по-евтин автомобилът с ДВГ от моделите които ще изброиш след малко?
  • #12
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Но ти го казва и човек който мрази да го лъжат особено когато става въпрос за цифри! Електромобилите вече имат 35% пазарен дял в Китай, А над 50% от продадените автомобили се зареждат в контакта. Говоря за контакта, за да не спекулираш с хибридите, което е другия инструмент за внушения на антиелектриците, освен броенето на електрически триколки за електромобил!
  • #11
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не, просто казвам че смислена електричка струва осезаемо повече от сходно ДВГ дори в Китай.
  • #10
    До 8 ( преди 6 месеца )
    И ти ли си от вярващите, които като им се заговори че светът преминава към електромобили, си представят че няма да се продава нито един автомобил с ДВГ в бъдеще? Или си от онези hardcore антиелектрици, които си представят дори по-лошото - че буквално от догодина продажбите на ДВГ стават нула процента? Бъди спокоен, след 2050 година ще продължат да се продават автомобили с ДВГ. Казва ти го човек който вярва в електрическото бъдеще!
  • #9
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Както виждаш най-продаваните автомобили нито са малки нито са евтини. Чайката е на трето място след тях, а евтиният малък Wuling Hongguang Mini е чак на осмо място, въпреки че се опитваш да внушиш, че това са масовите автомобили и електромобили които се продават в Китай!
  • #8
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Напротив отговорих ти. А да ти кажа Чангана не се продава толкова по-зле - 160к срещу 250к.. Като добавиш че в топ 10 електрички в Китай имаш само 2 мини ЕВ-та а подобни на Чангана имаш сигурно 10 всеки с по над 100к продажби, кой клас е по-продаван? А и отново електричките в Китай се очаква тази година да направят 25-27% дял. Та ДВГ далеч не е умряло дори там.
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ето ти най-актуалната класация за най-продаваните автомобили в Китай и цените в долари *1. BYD Song (BEV): 20000 - 35 000*2. Tesla Model Y: 35000 - 50 000+*3. BYD Seagull: 8 000 - 12 000*4. BYD Qin Plus EV: 18 000 - 25000*5. Tesla Model 3: 32000 - 45 000+*6. BYD Dolphin: 15000 - 20 000*7. GAC Aion S: 18 000 - 28000*8. Wuling Hongguang Mini EV: 4000 - 7 000
  • #6
    До 5 ( преди 6 месеца )
    Защо питаш мен? Не съм китаец. Не живея в Китай! И защо трябва да спекулираме а не ми отговориш кой е най-продаваният модел на тази марка? Най-продавания, означава най-търсения, независимо от твоите спекулации.
  • #5
    3 до 4 ( преди 6 месеца )
    Мислех че говорим за коли, а не за вело рикши. Да мини ЕВ-т струва 5000 долара и какво може? Да отиде супермаркета. А за 5500 долара имаш Changan Eado 4.7 метра седан 1.5 110 коня. Ти нали все твърдиш колко си прагматичен. Кое от двете ще избереш? Четириколка за 5к или пълноразмерен седан за 5.5к? Мини Ев-то трябва да го сравняваме с скутер с таван - там цените падат и под 1000 долара.
  • #4
    До 3 ( преди 6 месеца )
    "Докато само Wuling имат 3 модела с ДВГ под 10000 долара, 2 от които са дори седем местни." Виждам че си запознат с китайския пазар. Кой е най-продавания модел на тази марка и колко струва?
fallback
Последни