fallback

Кои са най-продаваните електромобили в България?

Tesla вече не е първа при марките в електрическия сегмент през 2025

Въпреки усилията на производители и дилъри, пазарът на нови електромобили в България се развива вяло, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първите четири месеца на годината в страната са регистрирани 722 нови електрически автомобила - спад от 0.7% спрямо същия период на 2024. В същото време обаче търсенето на употребявани коли на ток продължава да расте (близо 1900 регистрации за четирите месеца), което показва, че главната спънка при новите EV е високата им цена.        На българския пазар започват да се появяват и екзотични играчи от Китай. От началото на годината у нас са регистрирани две бройки от M-Hero - дъщерна марка на Dongfeng, която прави цивилна електрическа версия на китайския армейски всъдеход. Мощността тук е 1088 коня, а цената - 336 000 лева с ДДС         Tesla губи първото място при марките в този сегмент от пазара, изпреварена само с три бройки от Hyundai.      

ТОП 10, марки

Hyundai - 107 Tesla - 104 BMW - 62 Volkswagen - 50 Kia - 42 Citroen - 38 Volvo - 35 Renault - 33 Porsche - 31 Mercedes - 28 MINI - 28

Шестицата на най-популярните марки за електромобили се допълва от BMW, Volkswagen, Kia и Citroen. В челната десетка за първи път попада Porsche, която само с два електрически модела (Taycan и Macan EV) е успяла да продаде повече EV, отколкото Mercedes с техните 10 различни електромобила.

При отделните модели с най-голям ръст са Hyundai Ioniq 5 - 223%, BMW iX2 - 157%, и Volkswagen ID.7 - 109%. И при трите обаче става дума за твърде скромна база през 2024. Увеличение в броя на регистрациите отчитат също BMW iX1, BMW iX и Tesla Model Y.

На другия полюс, с най-голям спад, са Dacia Spring (-84%) и Kia Niro (-73%). И при двата модела миналогодишният резултат бе подсилен от големи корпоративни поръчки, които не се повтарят сега.        Най-продаваните електрически модели в България (ГАЛЕРИЯ):

        

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    С 60% спад на годишна база след колко години ще изчезне Тесла?
  • #7
    до 3 ( преди 7 месеца )
    Ти не разбираш. Не тойотка продава некадърни електромобили - хората не са готови за тях!
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "цивилизационния" свят казал Не на Тесла. Изкараха гетата и шарените да врещят и палят коли, защото им посегнаха на либерастията.
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    В САЩ тесла не я харесват милионите калинки дето бяха се окопали в измислени длъжности в администрацията и разните НПО. Като спряха парите за прайдове и модерни политики и всички обърнаха палачинката - от големи еколози, тръгнаха да палят ел коли...
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    След като целия цивлизован свят каза НЕ на Тесла, в Страната на Ракията пак нещо не вдяват накъде вървят нещата. Тесла все още е нещо като Айфон - статус символ. Само дето вече не е символ на прогрес, богатство и напредничаво мислене, а на глупост, безхаберие и ясно изразен синдром *** шаран. Тесла се срина не само заради поведението на Мъск. Срина се защото колите станаха на повепко години и и се оказаха зле направени. Съответно цената им се срива с времето, защото са К.У.Р. капан.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Хайде да видим някой ще забележи ли кои са най не продаваните електромобили в България и дори няма нито един продаден И отразен в класацията. Както като модел, така и като марка. Както нов, така и втора употреба. Нито един брой от марката! Ще слушате....
  • #2
    Enzo ( преди 7 месеца )
    Така, така... Интересното сравнение е електромобили към автомобили с ДВГ. Другото са маркетингови фишеци.
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И при новите и при старите, Tesla е най-продаваният автомобил. От вторите в класацията са купени два пъти по-малко бройки.
fallback
Последни