fallback

Европа съсипва "американската мечта" Harley-Davidson

Кризата в легендарния производител на мотоциклети се задълбочава

Търговската война между Европа и САЩ за митата продължава да взема жертви. Данъците от тази страна на Атлантическия океан съсипват митична марка в сектора на мотоциклетите. Harley-Davidson преминава през един от най-лошите периоди в историята си, като и шансовете му за излизане от кризата стават все по-малки, категорични са анализатори.

Harley-Davidson

Решението на Доналд Тръмп за въвеждане на мита върху автомобилите, внасяни от Европа в САЩ, засяга и превозните средства на две колела, като това предизвика отговор от страна на ЕС. Производителите, които имат заводи в Европа, избягват допълнителните тарифи, но Harley-Davidson не е сред тях. И сега легендарната американска марка вижда как нейният бизнес започна да се разпада, тъй като митата в Европа възлизат на 25% за мотоциклети с обем на цилиндрите над 500 куб. см. А каталогът на фирмата е предимно с такива модели.

Кризата стартира още през 2024, когато американската компания, която се ръководи от германец, продаде едва 24 000 мотоциклета в Европа. Това е спад с 11%, като той се дължеше на факта, че част от моторите на Harley-Davidson не отговарят на стандартите за вредни емисии в Европа. Сега положението се влошава от европейските мита, които производителят отказва да поеме.

Ако тарифите наистина бъдат увеличени с 50%, Harley-Davidson Street Bob - най-продаваният модел в Германия, ще струва 25 300 евро вместо 17 500 евро. Друга мотор - Fat Boy ще скочи от 26 770 евро на 38 705 евро. И това е огромен проблем, защото марката страда и на други пазари, където сметките не излизат. През същата 2024 продажбите в световен мащаб намаляха със 17% спрямо 2023 - до 148 862 мотоциклета. А това е много далеч от рекорда по продажби от 2014 - 329 776 бройки.

В същото време и последният вариант пред Harley-Davidson за измъкване от тежката ситуация отпадна. Американската марка има фабрика в Тайланд, където се произвеждат всички модели на марката, продавани в Европа от 2018 насам, но тя вече се счита за американска от Съда на ЕС. Компанията се опита да оспори решението, твърдейки, че нейните европейски мотоциклети не идват от САЩ и въпреки че това е така, в крайна сметка губи делото, след като съдът установи, че тайландската фабрика се използва главно от американската марка за избягване на митата.

Ситуацията е сложна, защото подразделението за електрически мотоциклети LiveWire също е пример за много лош бизнес. През 2024 са продадени само 612 единици по целия свят. И нещата ще продължат да се влошават, защото Европа иска да наложи по-високи мита на електрическите мотоциклети и мотоциклетите с ДВГ с работен обем под половин литър, като става въпрос за повече от 50%.

fallback
  • #5
    Онзи ( преди 1 месец )
    Дреме ми...аз вече имам Харлей
  • #4
    Harly sa bokluci ( преди 1 месец )
    Всеки втори мотор от новите модели е с проблеми .загряват много.даже желязото е друго.да фалират
  • #3
    Chukan Kirilov ( преди 1 месец )
    38 507 за мотор! Ахаха! No thanks!
  • #2
    до долния ( преди 1 месец )
    Продават в Индия където се купуват много повече мотори отколкото в Европа където пък чопъри почти не се купуват.Иьмислена статия с опит за внушебие че продажбите на Харли зависят от Европа.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    На частникът все нещо му пречи, като ни цакаха с азиатско производство не риваха. А австрийците що са пред фалит? На тях какво им пречи?
fallback
Последни