Ателието Brabus трансформира Mercedes-AMG G 63 във високопроходим автомобил с половин метър пътен просвет. Новият Brabus XL 800 използва оригиналното шаси на Brabus с бордови редуктори и адаптивно окачване. Колата е получила и композитен бодикит Widestar, 22-цолови джанти и V8 4.0 двигател с два турбокомпресора, напомпан до 800 к.с.

Като бруталност Brabus XL 800 не отстъпва на Brabus 800 4x4², въпреки че е построен на базата на обикновен Mercedes-AMG G 63. Шасито с портални мостове е самостоятелна разработка на компанията от Ботроп. Всички компоненти на окачването са подсилени, геометрията е преработена и са монтирани регулируеми амортисьори Brabus Ride Control с титаниево покритие, адаптирани за високия център на тежестта и увеличения ход. Дори най-здравите автомобил за всякакви терени ще завиждат на XL 800 за пътния му просвет от 470 мм.
Външно всъдеходът се откроява с традиционния си бодикит Widestar с елементи от въглеродни влакна, 22-цолови джанти Brabus Monoblock Z/HD, лебедка, допълнително осветление на покрива и спойлер на задния си ръб. Въздуховодите на калниците са част от пакета Brabus Carbon. XL 800 разполага и с електрически стъпенки и нови панти, които позволяват на задните врати да се отварят до 90 градуса.

Двигателят с обем 4,0 литра и два турбокомпресора развива 800 к.с. и 1000 Нм въртящ момент. Двата фабрични турбокомпресора са заменени с устройства на Brabus с по-голямо компресорно колело, управляващият блок е актуализиран с нов фърмуер, а налягането на турбото е увеличено до 1,6 бара. Brabus XL 800 вдига 100 км/ч за 4,6 секунди (като обикновения G 63 4x4²). Максималната скорост е ограничена до 210 км/ч заради офроуд гумите.
Демо моделът на Brabus XL 800 е оценен на 766 000 евро, като това е цената от завода. Предшественикът - Brabus 800 4x4², беше по-евтин - около 450 000 евро, но такива автомобили вече не се продават.
Още снимки на бруталния всъдеход - вижте в галерията:

