fallback

Електрификацията не помогна - Volvo отчете най-големия си финансов спад

Шведският производител започва масови съкращения, за да намали разходите с 1,87 млрд долара

Volvo Cars реши да намали разходите си с 18 милиарда шведски крони (1,87 милиарда долара), за да се справи със слабото търсене и търговското напрежение, които натежават върху автомобилната индустрия, съобщи Bloomberg. Тези мерки ще доведат до загуба на работни места, като веднага след обявяването на новите мерки да спестяване на средства акциите на компанията спаднаха с 11% в. От началото на годината стойността им е намаляла с 31%.

Volvo

Преструктурирането на Volvo Cars включва намаляване на материалните разходи с 3 милиарда крони (311 милиона долара), тези за офис персонал с 5 милиарда крони (519 милиона долара), както и свиване на инвестициите и запасите с още 10 милиарда крони (1,03 милиарда щатски долара).

Производителят също така отчете приходи и оперативна печалба за първото тримесечие, които не оправдаха очакванията на анализаторите. Volvo е загубила две трети от стойността си след първичното си публично предлагане през 2021 година.

Компанията също така оттегли финансовите си прогнози за тази и следващата година поради несигурност, причинена от митата на американския президент Доналд Тръмп. Главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон, заяви, че тарифите са основен проблем за компанията, поради което тя ще прехвърли част от разходите за мита върху потребителите. Планът на Самуелсон е предназначен да стабилизира Volvo след дълъг период на слаби продажби и забавяне  пускането на модели.

Volvo

74-годишният Самуелсон започна втория си мандат в борда на Volvo този месец. Той вече смени финансовия директор и затегна политиката на компанията. Сега той иска да даде приоритет на бизнеса в САЩ и Китай, за да предложи на клиентите продукти с по-добро качество.

Компанията ще увеличи производството в завода си в Южна Каролина и обмисля добавянето на конвенционален или хибриден автомобил към гамата си. Volvo скоро ще представи и първия си plug-in хибрид с удължен пробег за азиатския пазар.

 

fallback
  • #11
    Novator ( преди 1 месец )
    Жалко, сега китайските нововъведения все повече се събират в Европа, а трумпистаря бавно отива към залез. МБ, баварския летец и ФАГ се чудят как да оставят немското в себе си. Моят любим Форд също, но да не забравяме, че именно овалникът прецака милото Волве с френски мотори, които са редовни абонати на сервизите, но имаше на Мазда, които не са чак толкова проблемни. Волвото някога беше пример как държавниците не могат да се борят с толкова много катастрофи, а сега - ЕйАй решава вместо "умните".
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    ", поради което тя ще прехвърли част от разходите за мита върху потребителите" - хахах е тия съвсем ще фалират.. не стига че са останали шепа потребители, те мислят да им увеличат цените още :D. Гении. Първо се гръмнаха в главата два три пъти със спиране на двг модели... Язък така да пропадне марка с такава история и имидж.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    колкото по бързо я закрият китайците толкова по добре за купувачите волво беше купена за да се ползва като муле и за десет години дръпнатите се научиха се как се правят автомобили и вече нямат интерес към марката и е нормално това което се случва ново волво и вътре да няма хладилник или отделение с подгрев на храна липсяпня прожекцион отваряне и затваряне на вратите с ръка ръчна настройка на волана при положение че това е нивото на средния клас на китайската автоиндустрия и на цена като немска
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нямат читави мотори, вече нямат и 4х4 на джиповете, като се качиш на джип 5 метра, очевидно в повечето случаи не си в него защото ти трябва, а защото чешеш его (не го казвам с лошо). Не може да чешеш его с 2 литра двигател... Нямат и дизели вече, на такъв джип това е груба грешка, просто тежките машини си искат въртящ момент от ниски обороти, иначе разходът отива в небесата... А и скоростта им е ограниена на 180, немските купувачи отпадат... Сами си го направиха така...
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бизнес модела на Волво: Китайски коли, не особено надеждни, на космически цени. Не е чудно че не продават. Купувача може до е само абсолютен невежа. Ако толкова искате Волво, купете си Geely. Ке получите същото за по-малкж пари.
  • #6
    :) ( преди 1 месец )
    Странна посока избраха - да са скъпите Тесли.Заложиха, че индустрията бързо ще се обърне към електричество и сбъркаха. Сега обаче отблъснаха старите си клиенти, а тези в които се целят, не могат да си ги позволят. Аз към половинчат пробег и осакатен интериор с всичката функционалност пренесена на екрана нямам интерес. А съм им клиент от 20 години - нито един от новите им модели не представлява интерес за мен. Тежък reality check...
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички се втурнаха със скъпи електромобили към премиум сегмента. За Волво спокойно се вадят 120-130 хил лева, като това в далеч от най-скъпите им предложения. А това не беше и не е типичната луксозна марка. На фона на спадащи продажби на Ауди и Мерцедес, те какво да очакват? Не са митата в основата на проблема, за мен поне. Изхвърлянето с цените е.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    За пореден път китайската инвазия в автомобилната индустрия не е баш, както ни я представят "по новините" и е "много шум за нищо".
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма как да предлагаш некачествен и оскъпен продукт и да очакваш да имаш продажби.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хората много харесват идеята за електрически кросоувъри с марката Волво, но като се качат вътре и видят спецификациите (или изгледат някой тест на пробега), логично се отказват. Задвижващите системи, които Джийли им предоставя, са доста лакоми, а на хоризонта не се вижда подобрение. Интериорът е твърде постен и без бутони, а материалите при малките модели са твърди.
fallback
Последни