Новият Range Rover Electric завърши кръга зимни тестове сред снеговете на Швеция преди пускането на пазара. Ключовите аспекти, гледани под лупа, бяха системата за термично управление на EV. Иначе казано, колко добре може да затопли купето и да поддържа бързо зареждане при екстремни температури под нулата. Прототипите също се сблъскаха с наклони под висок ъгъл върху замръзнали повърхности, тествайки дали техните режими на шофиране с един педал работят на различни терени.
"Строгите процедури за тестване при екстремни и непредсказуеми условия, като тези в Arjeplog (Швеция), са от решаващо значение за надеждността и издръжливостта на Range Rover Electric в реалния свят“, каза шефът на инженеринга в JLR - Томас Мюлер .
JLR също така потвърди, че Range Rover Electric използва 117 kWh батериен пакет, проектиран и сглобен вътрешно, включващ 344 клетки и работещ на 800V. Фирмата все още не е посочила подробности за обхвата, но такъв голям капацитет би трябвало да осигури повече от 480 км между зарежданията.
Зимните тестове идват след летните в ОАЕ миналата година при температури, близки до 50 градуса по Целзий. Прототипите бяха изпратени на огромна пясъчна дюна в сърцето на пустинята Ал Бадайер в Шарджа. Там тестваха новата система за интелигентно управление на въртящия момент на EV, която заменя конвенционалната система за контрол на сцеплението, базирана на ABS.
Твърди се, че това подобрява контрола на сцеплението извън пътя чрез отклоняване на мощността към всеки електрически двигател, за да се намали времето за реакция на въртящия момент от около 100 милисекунди до само една милисекунда. JLR се похвалиха, че след пет непрекъснати опита никоя от колите не е демонстрирала спад в представянето.
Мюлер уточни: "Горещият климат е едно от най-предизвикателните за всяко електрическо превозно средство поради необходимостта от охлаждане на купето и същевременно оптимизиране на работата на батерията. Допълнителната сложност при шофиране по пясък изисква контролиран въртящ момент при ниска скорост, така че нашите специално разработени системи за контрол на сцеплението и управление на топлината работят в хармония, за да гарантират, че подаването на мощност не се променя.
Тези тестове показаха, че в горещия климат, при многократно шофиране на 100 метра нагоре по фин пясък, Range Rover Electric отговаря на производителността на своите еквиваленти с ДВГ. А в някои случаи дори ги надминава – благодарение на въвеждането на тези нови функции“, добави шефът.
Подобно на колите, снимани в Арктическия кръг, новите Range Rover EV са показани напълно без камуфлаж – решение, взето, за да „подчертае качеството на изработката на първоначалните прототипи“, похвалиха се от JLR. Боядисан изцяло в черно и без контрастиращите матови декоративни елементи, които JLR по-рано предложиха да маркират EV задвижването, прототипът изглежда почти идентичен с бензиновия Range Rover, който се продава от 2022 година.
JLR каза, че това показва как „модернистичният дизайнерски език на прототипа остава верен на кръвната линия на Range Rover“, което предполага, че Range Rover Electric – както е официалното име, ще бъде едва доловимо разграничен от редовия шестцилиндров двигател, било то V8 или plug-in хибриден.
Въпреки че шефовете все още не са дали никакви подробности за представянето на новия Range Rover, беше обещано да има същата способност да „отива навсякъде“ като версията с ДВГ. Ще предлага възможности за теглене, газене и преминаване на всякакви терени, които ще надхвърлят всеки друг луксозен електрически SUV. Включително способността да кара през вода с дълбочина 850 мм.
Намекът, че Range Rover Electric ще предложи производителност, сравнима със съществуващия V8, предполага обща мощност, близка до 530 к.с. Очаква се да приеме система с двоен двигател, която ще позволи по-добра способност за задвижване на четирите колела и системи като векторизиране на въртящия момент, за да повиши офроуд потенциала.
Range Rover Electric ще се произвежда в Солихъл заедно със съществуващите версии с мек хибрид и PHEV. Първоначално ще използва батерии от външен доставчик. В крайна сметка ще премине към пакети, произведени в новата гигафабрика в Съмърсет, която компанията майка на JLR - Tata, планира да открие.