IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Радикална промяна за новия Lexus ES

Луксозният седан получава и електрическа версия

Един от най-популярните модели на Lexus - седана ES, се задържа дълго време на пазара, след като седмото му поколение беше представено още през 2108. Сега японският производител представи новата му генерация, която е тотално променена - както отвътре, така и отвън.


Lexus ES


И ако острият стил изглежда познат, има основателна причина. Новият ES черпи вдъхновение от концепцията LF-ZL, представена преди около година и половина. Серийната версия малко смекчава нещата, но като цяло дизайнът остава смело отклонение от модела, който заменя. Огромната решетка най-накрая изчезна, въпреки че силно изваяният профил, с дебелата си гланцово-черна облицовка, простираща се през вратите, може да да не се хареса на някой.

Има и порт за зареждане на предния калник, сигнализиращ за пристигането на напълно електрически ES, който ще се продава заедно с познатия хибрид. Отзад задните светлини са преработени - по-ниско позиционираните "L"-образни елементи сега съдържат мигачите, докато задните светлини са разположени отдолу, а светлината за мъгла е монтирана от едната страна. Класическата емблема е заменена с големи надписи на Lexus в горната светлинна лента.


Lexus ES


Промените в интериора също са драстични. Кабината получава минималистичен дизайн, заменяйки традиционните бутони за опростено оформление. 12,3-инчов цифров инструментален клъстер и 14-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система доминират на таблото. Някои версии дори предлагат екран от страната на пътника, в зависимост от пазара.

Воланът вече има релефна марка "Lexus" вместо обичайната емблема, а старият скоростен лост е заменен от по-компактен селектор. Няколко чувствителни на допир клавиши за бърз достъп остават под информационно-развлекателната система, плюс диск за сила на звука от старата школа за по-лесно използване. На други места панорамният стъклен покрив се затъмнява с натискането на един бутон. За тези, които се возят отзад, има масажиращи седалки и специален панел за климатичен контрол, вграден в централния подлакътник.


Lexus ES


Lexus вече предлага вътрешно покритие в цвят бамбук за новия ES. В същото време арматурното табло използва техника за 3D печат, за да имитира външния вид на бамбук, докато елегантното осветление, вградено в картите на вратите, е първо за луксозната марка на Toyota.

Новият ES е значително по-голям от своя предшественик, нараствайки със 165 мм до обща дължина от 5140 мм. Около половината от увеличението се дължи на междуосието което вече достига 2950 мм (+80 мм). Широчината е с 55 мм повече и достига 1920 мм. Въпреки че расте на размери, седанът няма да замести флагмана на марката LS, който ще остане в гамата на Lexus.


Lexus ES


По отношение на височината, хибридната версия е със 110 мм по-висока - 1555 мм, докато електрическата добавя само 5 мм. Теглото варира от 1785 кг за ES 300h с предно предаване до 2285 кг за електрическия ES 500e със задвижване на четирите колела.

Lexus предлага новия ES с две опции за хибридно задвижване, базирани на 2,0- и 2,5-литрови двигатели. По-малкият от двата обаче е само с предно предаване и развива мощност от 194 к.с. При големия системата развива 244 к.с., като се предлага и вариант със задвижване AWD. Ускорението от 0 до 100 км/ч е съответно 9,4 и 7,8 секунди.


Lexus ES


Напълно електрическият модел се предлага като ES 350e с предно предаване и със задвижване на четирите колела - ES 500e. По-евтиният електромобил разполага с 221 к.с., подходящи за 8,9-секунден спринт от 0 до 100 км/ч и максимален пробег 685 км. Вариантът с два мотора има 338 к.с., като вдига 100 км/ч за 5,9 секунди, а пробегът с едно зареждане е 610 км.

Новият ES разполага с управление на всички колела, което позволява на задните колела да се завъртят до четири градуса в посока, обратна на предните колела при по-ниски скорости и в същата посока при по-високи скорости. Може би още по-важно е внедряването на многозвенно задно окачване за подобрено качество на возене. Lexus твърди, че е увеличил твърдостта на каросерията, като е използвал най-новата итерация на платформата TNGA GA-K на Toyota.


Lexus ES


Размерите на колелата варират от 18 до 21 цола, но по-големите ще повлияят на пробега, предоставян от електрическите версии. Цифрите, цитирани от компанията, са за автомобили, оборудвани с 19-цолови алуминиеви джанти.

Въпреки днешната световна премиера, следващото поколение на Lexus ES няма да бъде пуснато в продажба до средата на 2026 година.


Още снимки на новия седан - вижте в галерията:


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Na baba vi dedoveca ( преди 2 месеца )
    Един от най-популярните модели на Lexus - седана ES, се задържа дълго време на пазара, след като седмото му поколение беше представено още през 2108. Sega koia godina sme, che vzeh da zabraviam?!
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Lexus ( преди 2 месеца )
    Свръх широкия централен екран е само за Азия. За Европа инфотеймънт системата ще е с по-симетрична и разумна визия.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Боци, хубаво я няма голямата решетка отпред, но и нищо хубаво няма отпред. Откак решиха да ни натякват електрокарите и отпадна нуждата от отвор отпред за охлаждане на ДВГ-то, дизайнерите изпаднаха в тих ужас какво да го правят това място между фаровете (който междувременно се свиха до лентички) и между капака и дъното на автомобила. Досега не съм видял нещо смислено. А казваха, че като отпадне двигателя и щели да се предефинират и вътрешното пространство, и цялата предница. Ама тц... :-(
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 2 месеца )
    Гледам, няма я голямата решетка отпред, добър дизайн - зарадвах се! И изведнъж в интериора виждам два огромни телевизора!!! При това стърчат и заемат част от зрителното поле. Кому е нужно това извращение? Уж всички бяха разбрали, че потребителите си искат механични бутони и не харесват големите екрани, но Тойота пак ще се движат със закъснение.
  • #4
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 2 месеца )
    То един телевизор не им е стигнал, та са сложили два...хем грозно, хем нефункционално...дизайнерски провал...
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Аз не харесвам сегашния дизайн на Лексус, но този ми харесва. До 1 - никога няма да се откажат от телевизорите - искат да станат доставчик на услуги и да изкарват пари
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Може да направят опция само поставка за телевизор, а клиента да си го избере и сложи :D
  • #1
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ще дойде момент, в който ще се чудим как са допускали такива извращения с тези телевизори, но няма да е сега, май няма и да е скоро...