Mercedes-Benz ще пусне първата си кола, оборудвана с революционно кормилно управление през следващата година. Тя ще му позволи да замени традиционния волан. Системата „Steer-by-wire" идва вместо сегашната механичната връзка. Кормилното управление и предните колела ще имат електронна такава, за която марката твърди, че осигурява по-бързи реакции. И по-голяма честотна лента на обратната връзка.
Например, управлението се ускорява при ниски скорости, за да се намали физическото усилие, необходимо за маневри като паркиране. И тъй като вече не е необходимо колелото да се върти през множество обороти, за да се постигне пълно блокиране, Mercedes се отказа от него от традиционното кормило. То ще бъде заменено от волан като скоба с плоско дъно, подобен на тази в наскоро обновения Lexus RZ.
Твърди се, че този нов дизайн освобождава място за коленете, което улеснява влизането и излизането от колата. Също така осигурява по-добър изглед към всеки екран на вътрешния дисплей. Mercedes обещава по-естествено взаимодействие с настройката за завиване на задните колела, налична в неговите водещи модели като седаните S-Class и EQS. На последния му предстои фейслифт през следващата година, това може да е първият модел на Mercedes, оборудван с новата технология.
Премахването на физическата връзка между волана и предницата на колата "почти напълно“ премахва и усещането, което се създава от неравните пътни настилки. Настройката е подкрепена от втора група сензори и кабели. Тя ви дава шанс да шофирате колата в случай, че основната й система за кормилно управление се повреди.
"Steer-by-wire" е още една голяма стъпка към мобилността на утрешния ден и ние сме горди, че ще пуснем такава система през 2026 г.“, каза технологичният шеф на Mercedes Маркус Шефер. Той добави, че технологията също „позволява уникално клиентско изживяване, което далеч надхвърля самото управление“.