fallback

Какво не ви казват за китайските автомобили в Европа?

Те привличат, защото са модерни и евтини, но имат и някои проблеми, който вече се появяват

Китайците производители по всякакъв начин да завладеят европейския пазар при това не само в масовия сегмент, но и при премиум марките. Във втория случай това ще стане много трудно, защото богатите клиенти са лоялни основно към германските брандове и трудно ще бъдат убедени. Като цяло обаче, настъплението им прилича много на това на корейските брандове, които започнаха да си създават пазар през 90-те години. И сега всички виждат къде се намират Kia и Hyundai, чието луксозно подразделение Genesis също набира скорост на Стария континент. И не е трудно да се предвиди, че китайците могат да се озоват в подобно положение, когато започнат да проектират модели специално за Европа и съответно да ги произвеждат там.

Jaecoo

Има обаче и някои фактори, които трябва да бъдат предвидени при покупката на китайски автомобил. Един от тях е свързан с тяхната здравина, защото те все още са нови и в гаранция, като големите повреди са рядкост. Изследване на полското издание Autocult показва, че с изключение на MG, която отвори центрове за резервни части на континента, останалите нямат подобни съоръжения, така че пристигането на резервните части отнема месеци. Вероятно някой си мисли, че те могат да бъдат открити с помощта на частни доставчици, но това не е така.

Оказва се, че дори толкова често срещани консумативи като спирачните дискове на марки като Omoda или Jaecoo, не се срещат в каталозите на големите компании. В същото време предните или задни накладки за MG HS, произведен след 2018, са напълно съвместими с тези на второто поколение Mondeo, Galaxy и Volvo S60 и V70.

Дали ще има резервни части за китайски автомобили всъщност зависи само от едно - дали тези модели ще се задържат по-дълго поне на основните европейски пазари. Ако това не стане, когато изтече гаранцията и започнат да се появяват повреди, клиентите със сигурност ще се сблъскат с големи проблеми.

двигател

Друго нещо, което трябва да се има предвид, е мнението на професионалните механици за китайските коли. Те посочват, че ако не става въпрос за електрически или хибридни превозни средства, няма особена разлика с моделите на други производители. Някои китайски автомобили имат двигатели, собствена разработка, докато при други тези агрегати са много подобни на японските от преди десетилетие. Те са доста добре обмислени и нямат някои необичайни решения, които често се срещат в европейските автомобили.

Когато отваряте капака на някои китайски автомобили, дори не виждате пръчка за измерване на нивото на маслото или отвора за пълнене, тъй като и двете са разположени под пластмасов капак. За някои шофьори това е без значение, а друго го смятат за глупост, но трябва да се имат предвид и още някои особености:

- Китайските автомобили са предназначени за китайски клиенти и се проектирани Китай, тъй като голяма част от марките нямат дизайнерски центрове в Европа. Следователно позицията на водача ще бъде по-подходяща за по-ниски хора.

- Висок разход на гориво. Това е нещо, от което се оплакват собственици на MG, които твърдят, че разходът на гориво в колите им е далеч от обявения от производителя. Някои модели обикновено имат големи ангренажни вериги, по-дебели от нормалното, което добавя повече тегло, а разходът на гориво на китайски автомобил спрямо европейски, японски или корейски еквивалент е между 1 и 3 л/100 км по-висок.

- Гумите. Те не са голям проблем, защото можете да ги замените, но вече правите непланирани разходи, тъй като те не са същите, ако не и по-добри от тези, инсталирани в други популярни марки.

- Амортизация. Автомобилите от европейски или японски марки имат по-добра стойност, но засега амортизацията на китайските автомобили е теоретична, като истинската ще стане известна до три години. Днес стойността на амортизацията е огромна и дали китайските марки ще достигнат остатъчна стойност, по-висока от средната за Европа, остава загадка.

Това, за което не е нужно да се притеснявате, е защита от окисляване и корозия. Тестовете за безопасност, които трябва да бъдат преминати, преди да бъдат пуснати на пазара в Европа, стават все по-взискателни. Всички каросерии са поцинковани преди боядисване и се казва, че някои китайски автомобили имат антикорозионна обработка на шасито, която "може да надмине" тази на японските автомобили.

fallback
  • #20
    vr9 ( преди 6 дни )
    ..липса на сервизно обслужване и рез. части...както че след 5 години за тотал
  • #19
    до 14 ( преди 2 седмици )
    Що бе, японците с десетилетия пропаганда успяха да убедят доста дънни сладководни риби, че правят надеждни коли. Беше дотолкова успешна, че дори големи журналисти масово заявяват, че даден модел ще е надежден, въпреки че е чисто нов. А истината е диаметрално противоположна. Виж какво става с новия ЛК - пълна ттрроошшка.
  • #18
    анонимен ( преди 2 седмици )
    ползвам телефон на 20 години с бутони е и без кабел и не виждам къде е проблема
  • #17
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Телефонът не се ползва 15 години, обаче и не струва 50-60 хил. лв, поради което като спре да работи го изхвърляш. Ся, ако си скучаещ милионер и не ти е проблем да отпишеш 50 хил лв за 5 години, мноу се извинявам за безпокойството, но повечето хора търсят някаква прилична остатъчна стойност за колите си, щото това често е втората най-скъпа покупка в живота им след жилището.
  • #16
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "В тази връзка да питам, колко от вас използват телефон на 15 години, има ли части за него, как е със софтуера?" Аз позлвам Нокойката все оше супер :)
  • #15
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Киа и Хюнда? Абе махнте се от тука, бе! Тък сме само сериозни господа, а не някакви налвеци на средна залата ...
  • #14
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не какво НЕ ни казват за китайските ментета , а какво НИ втълпяват. Китайците в момента имат много агресивна пропаганда която трябва да създаде впечатление че колите им се купуват като топъл хляб в Европа. От рекламите ни набиват че ето дошъл е съвършен продукт и хората се редят на опашка. Истината е както винаги противоположността на пропагандата- има някакви копия на коли без никаква история и никой няма идея това аджеба две години ли ще изкара, пет ли десет ли.продават единични бройки в ЕС
  • #13
    Хахохи ( преди 2 седмици )
    #11, ц взех си на газ... хибрида беше с повече от 8000лв. по-скъп и отиваше над 48к, а това не са пари за дачия. Батерията е 0.8кв., но може и на мекия хибрид да е толкова. Така или иначе си имат 8г. гаранция. Сега бих си взел ситроен еъркрос, най-добра цена за нова кола, а и електричната почва от 49к
  • #12
    Друго за китайците ( преди 2 седмици )
    От скоро си имат стандарт за батериите. Не трябва да горят, да се запалват. Да издържат до 120км/ч удар. Ако димят, дима не трябва да е вреден за човека. Основните играчи са съобщили, че батериите им ВЕЧЕ ще отговарят на този стандарт.
  • #11
    анонимен ( преди 2 седмици )
    N8, това с телефоните не го разбрах. Ако си купил модел за около 350 лева е нормално да не си впечатлен. Водещите марки искат по 400евро и нагоре за сносно у-во. N9 Дъстъра и той има гаранция 200 хиляди за 7 години. Струва около 1400. Вземи си ако ще караш повечко. Да те попитам, ако си с 1.6 хибрида. Колко струва смяната на батерията и кога г/д се налага?
fallback
Последни