Правилно функциониращата и ефективна спирачна система на автомобилите е в основата на безопасността. Затова когато компонентите й редовно създават проблеми, това е не само неприятно, но и опасно. И се случва дори със седани, които не се купуват само за да се карат с високи скорости по състезателните писти. Ето например 5 седана от началото на века, които често имат проблеми със спирачките си и носят главоболия на собствениците си.
Пет готини седана с проблемни спирачки (ГАЛЕРИЯ):
Едно от най-честите оплаквания е преждевременното износване на спирачните дискове. Дори при внимателна употреба, те може да изискват подмяна само след 30 000 км. По-добре е да проверявате състоянието на спирачните накладки при всяко задължително обслужване. В противен случай колата ще ви уведоми за тяхното износване чрез скърцане и лошо спиране. При това, въпреки широкия набор от спомагателна електроника, Opel по някаква причина няма сензори за износване на спирачните накладки.
Ръчната спирачка също изисква голямо внимание. Механизмът често ръждясва, уплътненията започват да изтичат, а самият шублер също страда от корозия. Редица модификации на Insignia бяха оборудвани с електрическа ръчна спирачка. Тогава рискът механизмът да блокира е по-малък. В този случай обаче кабелът, който задейства ръчната спирачка, се износва много по-бързо.


2