Правилно функциониращата и ефективна спирачна система на автомобилите е в основата на безопасността. Затова когато компонентите й редовно създават проблеми, това е не само неприятно, но и опасно. И се случва дори със седани, които не се купуват само за да се карат с високи скорости по състезателните писти. Ето например 5 седана от началото на века, които често имат проблеми със спирачките си и носят главоболия на собствениците си.
Пет готини седана с проблемни спирачки (ГАЛЕРИЯ):
И при двата варианта има проблеми. Стандартните спирачки не са особено ефективни и са склонни към прегряване. Ресурсът е истински проблем: оригиналните дискове рядко издържат над 50 000 км, а понякога трябва да се сменят след 30 000. Апаратите се износват бързо, а накладките лесно се изкривяват и задръстват. Оригиналните части обаче са скъпи, а изборът на резервни е ограничен.
Спирачките Brembo, макар и по-ефективни, също не могат да се похвалят с кой знае колко по-голям експлоатационен живот. Техните алуминиеви бутала без капаци за прах започват да се задръстват поради корозия след само две или три години.