Минаха повече от 7 години, откакто актуалното поколение на Toyota RAV4 (XA50) дебютира на автомобилния салон в Ню Йорк. В масовия сегмент това е преклонна възраст, дори и за Toyota, които са прочути с неохотата да инвестират в обновяване на моделите, преди да стане абсолютно наложително. Но при RAV4, по всичко личи, този момент е настъпил. Моделът има отчетлив спад на най-важния си пазар - американския. Така че новата генерация вече се задава на хоризонта. Ето какво знаем за нея.
Така графиците на изданието Motor1 си представят следващия RAV4 - на базата на вече изтекли шпионски снимки на модела
Първо, тя няма да е наистина нова - по-скоро говорим за умерена еволюция на сегашния модел, напълно в духа на Toyota. Японците ще освежат дизайна, ще осъвременят най-после престарялата информационна система и, почти сигурно, ще сложат точка на чистите бензинови двигатели, заменяйки ги с хибридни системи даже за базовите нива. Това, разбира се, се отнася до пазари като САЩ, защото в Европа хибридизацията отдавна вече е факт.
Второ, вече с известна точност знаем кога ще се появи новият RAV4 - той ще се предлага като модел от 2026 година, което означава премиера някъде тази есен и старт на производството скоро след това.
Външният вид няма да е радикално различен, ако съдим по шпионските снимки и по базираните върху тях рендери на международното издание на Motor1. В тях забелязваме по-изчистени от досега странични линии, ако не броим лека чупка около задната колона. Вероятно ще има опция за двуцветна каросия, с покрив в контрастен цвят. По-изправената задна врата загатва за увеличено товарно пространство.
Все още няма никакви индикации как ще изглeжда интериорът, но е лесно да допуснем, че той ще е в тон с най-новите модели на японците, с голям централен дисплей, дигитален приборен панел и изобилие от физически бутони.
RAV4 все така ще продължава да споделя конструкция си със седана Camry (двата модела са на една платформа от 2018), така че е логично да очакваме и същия подход към задвижването. При последната актуализация на Camry японците се отказаха от чистите ДВГ и минаха изцяло на хибриди. Вероятно така ще стане и с RAV4. Не е ясно как ще се отрази това на цените отвъд океана, докато в Европа, както казахме, хибридизацията отдавна вече е факт. В момента базов RAV4 струва в САЩ едва 30 245 долара - малко над 52,000 лева по актуалния курс. В България стартовата цена на хибрида е 74,500 лева - с цели 43% повече.