fallback

В съда: Tesla превъртала километражите, за да изтече гаранцията

Ако манипулацията бъде доказана, компанията може да плати милиарди обезщетения

Колективен съдебен иск, заведен в Калифорния, обвинява Tesla, че съзнателно е допуснала неточност на километражите в автомобилите си, така че те да отчитат по-голям пробег от реалния и съответно гаранцията от производителя да изтече по-рано.                    Искът е внесен на 4 април от адвокатската фирма Singleton Schreiber и твърди, че "Tesla Inc съзнателно завишава разстоянията, изминати с автомобили Tesla, или най-малкото толерира съществена неточност в разстоянията в полза на Tesla Inc". Според обвинението, производителят използва странна система за одометрите в автомобилите си, която ползва предсказващи алгоритми, схеми за измерване на потребената енергия и показатели за поведението на шофьора, за да "манипулира и изкриви" реалния брой километри, изминати от автомобилите Tesla.

Искът е от множество потребители, но е започнал от опита на един от тях, Найри Хинтън. Той купил Model Y втора употреба с пробег 36,772 мили (59 178 км). През първите шест месеца колата му давала среден месечен пробег от 2217 мили (3568 км) - така че в края на периода била надхвърлена отметката от 50,000 мили, отвъд която пълната гаранция на Tesla не важи.                           След това изведнъж месечният пробег на Хинтън паднал до 1415 мили (2277 км) - необясним спад от 36%, независимо, че всъщност дневният маршрут на човека се бил удължил заради смяна на работното място. Клиентът направил проверки и установил, че при еднакъв режим на живот с предишните си автомобили (два Chevrolet и един Mercedes) той изминавал средно 6086 мили на полугодие, докато с Tesla средният показател бил 13 228 мили - необясним скок от цели 117 процента.

Оплакванията на Хинтън в Reddit го свързани с други клиенти на Tesla със сходен опит. Всички те изпитали внезапен скок в показанията на одометъра, водещи до изтичане на гаранцията. Съдебното дело е заведено от името на всички купувачи на Tesla в щата Калифорния - най-големият регионален пазар на марката в света. Ако съдът сметне иска за валиден, потенциалните компенсации от страна на производителя може да възлязат на милиарди долари.       

      

fallback
  • #27
    TTT ( преди 7 месеца )
    В Германия има сериозни данъчни облекчения за фирми при електромобилите. Новото правителство предвижда още по-големи данъчни бонуси. Това е изкуствено манипулиране на пазара. Тук няма пазарен принцип.
  • #26
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До 25. Каква е вероятността милиони хора да са с умствен капацитет като на троловете от тролфермата и да не обърнат внимание шест месеца, че ежедневният им маршрут с тесла е два пъти по-дълъг? Или пък от София до морето е 1000 км с Тесла а с другите автомобили 400 и няколко километра? Както казах, Tesla и сега си лъже, за да излезе по-добър пробег с едно зареждане и по-малък разход на 100 км, но процентите са едноцифрено число, а не трицифрено както внушават В статията.
  • #25
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Повечето чудеса може и да траят по 3 дни, но милиардните глоби са по-дългограйни, особено ако не можеш да ги платиш. В момента настроенията срещу чичо Илон са толкова негативни, че продажбите на Тесла потъват като камък. Освен това BYD и останалите китайци "услужливо" го побутват надолу. Ако това се окаже вярно, Тесла ще бъде залята с искове по целият свят, и ще трябва да ги плати или да спре да продава в съответните държави (и пак да ги плати рано или късно)
  • #24
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Каквито и да са ти ВЯРВАНИЯТА, токът на зарядните станции се плаща на киловатчас и спокойно можеш да сравниш показанията с тези на таблото. Пазят се логове за зарежданията и спокойно можеш да сравниш показанията. Пазят се логове и на пътуванията и спокойно можеш да сравниш показанията с действителните разстояния по картата и навигацията. Особено, ако километража на Тесла ти покаже, че от София до Бургас са 800 км. Разбирам че ти няма да се усетиш, Но не забравяй че другите са учили над 3 клас
  • #23
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Човекът който си няма и понятие за цифрите които казва как се отнасят към реалността. Защо вярваш че всички са скъсали с реалността като тебе? В този случай личния ОПИТ не ти помага. Ако ти мразиш да четеш и още повече мразиш да мислиш и говориш от опит, това очевидно не се отнася за всички хора по света, както ВЯРВАШ.
  • #22
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До РУК. И това го казва човек който твърди, че след като водородът се продава на килограм, значи че ОБЕМЪТ на водородните резервоари се измерва в килограми. Човекът който ВЯРВА, че обемът на резервоарът водородния Toyota mirai е 5 литра?
  • #21
    РУК ( преди 7 месеца )
    И все пак - 90% от тези които си купуват Тесла са пословично зомбирани и вероятността да се замислят, че колата харчи съмнително малко е изключително малка. По скоро докато осъзнаят, че Мъск е луд, са го приемали като скрит позитив и голям бонус на тесла към тях и много са се хвалили колко малко харчи Теслата.
  • #20
    РУК ( преди 7 месеца )
    Телефона си как го зареждаш бе психотрол? Според % на индикатора на батерията или смяташ колко часа си го ползвал, по какъв начин и колко е капацитета на батерията! Ама старшен математик си, Питагор се върти в гроба от яд!
  • #19
    РУК ( преди 7 месеца )
    За функционално "грамотния" психотрол,Тесла отчита километрите с червяк и жило от скоростната кутия към аналогов километраж в тъблото - като при Голф 2!Не шушумиго!Изминатото разтояние на таблото на съвременен автомобил и пробега по батерия са свързани с алгоритъм който може да се променя всяка минута.Особено на кола която много хвалиш,че се ремонтира по въздуха!Когато зареждаш електричка го правиш по показанията за батерията,а не по километража с *** и тефтер в ръка! "Математик"
  • #18
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До 17. Всяко чудо за три дни. То и в Германия електромобилите бяха приключили, ама се оказа, че за март месец имат 40% ръст и заемат 17% пазарен дял, БЕЗ СУБСИДИИ. Тоест технологията си пробива път по напълно пазарни принципи, колкото и да се напъват троловете да обясняват обратното. А да не забравяме, че в Германия тока е един от най-скъпите в световен мащаб и пазарната логика показва, че няма логика там да се продават много електромобили още на този етап.
fallback
Последни