Австралийската автомобилна асоциация (AAA), която редовно тества реалния разход на гориво на различни модели, проведе поредното си изпитания в реални условия, този път на хибридни автомобили. За теста бяха избрани шест пълни и два "меки" хибрида, като целта беше да се провери какви са разликите в разхода спрямо обявените от производителя стойности.
Резултатите от теста бяха доста любопитни. Четири хибрида се оказаха по-икономични, отколкото на хартия. По-специално, реалният разход на гориво на Toyota RAV4 Hybrid е с 0,7 л/100 км по-малък от посочения в спецификациите. Разликите при Honda CR-V e:HEV и Suzuki Swift MHEV е 0,3 л/100 км, а при Toyota Corolla - 0,2 л. Toyota Highlander пък потвърди обявите от компания стойности.
Аутсайдер при тестовете се оказа китайският модел Haval Jolion Hybrid, който в реални условия харчи с 1,8 л/100 км повече. Паспортният разход на гориво на Subaru Forester MHEV пък е надвишен с 0,9 л/100 км, а на Toyota Camry - с 0,4 л.
Експертите провериха също така колко по-икономични са хибридите от бензиновите версии на същите модели. Хибридният кросоувър Toyota Highlander се представи най-добре, като изразходва с 2,7 л/100 км по-малко от бензиновата версия. След него се наредиха Toyota Camry с -2,2 л/100 км и Toyota RAV4 с -2 л/100 км. Subaru Forester MHEV пък се оказа по-лаком от бензиновата версия само с 0,2 л/100 км.