IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

С колко лъжат хибридите за средния си разход?

Някои модели се оказаха дори по-икономични в реалния живот от обещаното, според независим тест

Австралийската автомобилна асоциация (AAA), която редовно тества реалния разход на гориво на различни модели, проведе поредното си изпитания в реални условия, този път на хибридни автомобили. За теста бяха избрани шест пълни и два "меки" хибрида, като целта беше да се провери какви са разликите в разхода спрямо обявените от производителя стойности.


Тест хибрид


Резултатите от теста бяха доста любопитни. Четири хибрида се оказаха по-икономични, отколкото на хартия. По-специално, реалният разход на гориво на Toyota RAV4 Hybrid е с 0,7 л/100 км по-малък от посочения в спецификациите. Разликите при Honda CR-V e:HEV и Suzuki Swift MHEV е 0,3 л/100 км, а при Toyota Corolla - 0,2 л. Toyota Highlander пък потвърди обявите от компания стойности.

Аутсайдер при тестовете се оказа китайският модел Haval Jolion Hybrid, който в реални условия харчи с 1,8 л/100 км повече. Паспортният разход на гориво на Subaru Forester MHEV пък е надвишен с 0,9 л/100 км, а на Toyota Camry - с 0,4 л.


Тест хибрид


Експертите провериха също така колко по-икономични са хибридите от бензиновите версии на същите модели. Хибридният кросоувър Toyota Highlander се представи най-добре, като изразходва с 2,7 л/100 км по-малко от бензиновата версия. След него се наредиха Toyota Camry с -2,2 л/100 км и Toyota RAV4 с -2 л/100 км. Subaru Forester MHEV пък се оказа по-лаком от бензиновата версия само с 0,2 л/100 км.
   

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 6 дни )
    S kolkoto mogat!
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Kia Niro пълен хибрид при мен- градско 7 до 8. На магистрала -6. Другата ни кола е дизел автоматик и е по икономична
  • #9
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    ...каза тойоткаджийчето-москофилче, което си сменя никовете през няколко месеца и ползва по няколко. Но не, тойоткаджийче-москофилче, не съм онзи, за който си мислиш.
  • #8
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Явно са ги тествали при оптималните условия, а те няма как да бъдат "реални". Всички знаем, че хибридите на Тойота горят МНОГО повече на високоскоростна европейска магистрала от посоченото. Ако има съвпадение с обявения разход, обикновено е от държави с ниски ограничения като САЩ. А нас ни интересува колко гори тук. Българските магистрали са едни от най-лакомите, заради постоянно променящата се денивелация, високата разрешена скорост, лошата настилка и агресивните шофьори.
  • #7
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Най много лъжат производителите на електрокари.Обикновено дават разход при 40 км/ч.
  • #6
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Всички лъжат, независимо от задвижването. И да искат не могат да кажат истината, защото разходът е различен при различни сценарии на използване, различни температури, различни скорости и всякакви други различия. Статията щеше да е полезна, ако бяха казали - този автомобил при тази температура на градско шофиране има такъв разход, при 90 км такъв разход и при 120 километра в час такъв разход. Тогава всеки ще може да направи информиран избор и компромиси спрямо собствените си нужди.
  • #5
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Статията е безполезна, но темата е важна, защото производителите лъжат за реалния разход на хибридите. Декларират 0.7, 0.5 че някои и 0.2 л/100км?! Липсват тестове за дълги пътувания по магистрала на пример. Аз мога да заявя че моята кола харчи 0л/100 дизел, но с дребната подробност че колата ми е бензинова. Реално не съм излъгал.
  • #4
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    При положение че съм си изгубил времето да прочета статията, вероятно ме интересува колко горят тези автомобили, а не с колко са излъгали спрямо бог знае кои стандарти на хартия. Тебе ако не те интересува защо прочете статията?
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 седмица )
    Наистина ли те вълнува тест, направен за Австралия?
  • #2
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    При какви условия са шофирани? С каква скорост? Разходът на хартия откъде е взет? По кой Стандарт? Защото дори разликата между стандартите понякога е повече от 0,7л за един и същ автомобил. Поредната платена поръчкова статия, целяща определени внушения без да казва нищо конкретно.