fallback

ADAC: Електромобилите се повреждат по-рядко от колите с ДВГ

Според статистиката най-много проблеми се наблюдават при четири модела на Toyota

С рязкото увеличение на електромобилите по пътищата статистиката на най-големия клуб на автомобилисти в Германия - ADAC, показва, че те са по-малко податливи на повреди, отколкото колите с ДВГ на същите години. При превозни средства на възраст от 2 до 4 г. автомобилите с ДВГ търпят два и половина пъти повече повреди от електрическите. Службите за пътна помощ на ADAC отчитат 9,4 повреди на 1000 коли с ДВГ през 2024 година и 3,8 на 1000 за електромобили.

Текущата статистика за 2025 година анализира данните за повредите на 159 моделни серии на около 20 марки. Няколко модела на Toyota, които иначе се смятаха за надеждни в миналото, се оказаха особено податливи на повреди. Този с най-висок процент на повреди е Toyota C-HR с първоначална регистрация през 2020 г. - 63,1 повреди на 1000 автомобила. Други модели на Toyota също страдат от проблеми с надеждността (RAV4, Yaris и Yaris Cross), често заради стартер акумулатора.

Двигателите с вътрешно горене при Mini (0.3 повреди на 1000 автомобила) и Audi A4 (0.4) се представиха най-добре сред двугодишните коли. Най-надеждният електромобил пък е Tesla Model 3 (0.5 повреди). Общо дванадесет модела имат индекс на повреда по-малък от 1. В допълнение към моделите на Toyota (Yaris Cross - 40, Yaris - 29.2, C-HR - 16.4 и RAV4 - 18.4), още един електромобил се открои. Според ADAC високата чувствителност към повреди на Hyundai Ioniq 5 (22.4 на хиляда) се дължи на проблеми с модула за интегрирано контролно зареждане (ICCU).

Както и в предишни години, дефектният стартер акумулатор е основната причина за повреди - 44,9 на хиляда през 2024 година. При електромобилите обаче индексът е 50,5, а при колите с ДВГ - 44,6%. Въпреки това процентът на повреда при превозните средства на възраст от 2 до 4 години е 2,3 повреди на 1000 превозни средства за тези с ДВГ и 1,7 за електромобилите. Причината за това е цялостната по-ниска чувствителност към повреди на електрическите автомобили, съчетана с по-малки повреди при други компоненти, според ADAC.

fallback
  • #13
    TSLA ( преди 7 месеца )
    ДВГ фолклора е цяла митология. Моята S-ка 2013 на 300 хил. и 88% остатъчен капацитет е вече 500 коня само с ъпдейти. EV Clinic Загреб са го казали: Tesla е най-дълговечната и най-ремонтопригодната кола в света. 600 хил. с оригинална батерия, за което време изкарва за нова кола. TESLA е 1 (един) суперкомпютър (MCU) с безотказен софтуер и останалото са изпълнителни механизми. Всичко останало - ДВГ и ЕА - са тотален мазаляк от датчици и несъвместими ел.модули и модулчета с една торба бъгове. Космос
  • #12
    Jm2 ( преди 7 месеца )
    Аха и защото са много здрави, Hetz продадоха 20 000 тесли накуп за да се отърват от тях. Загуба от милиарди евро и чао на генералния директор взел решение за закупуването им.
  • #11
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Рекламна статия, писана от неук електричар. Затова Тойота продава по 10 милиона коли годишно,а Тесла се мъчи да премине заветните 2 милиона електромобила годишно.Теслончо обещаваше по 20 милиона Тесли годишно.
  • #10
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Истина факти цифри и никакви прилагателни обиди и пропагандни внушения. Вероятността да се повреди Toyota в сравнение с Тесла е 12 620% по-голяма! Не 12%, а 12 хиляди процента. Дали трябва да ти плащат за да казваш истината? Дали, ако говориш истината хвалиш нещо? А ако лъжеш като сектантите на Toyota, които на черното казват бяло?
  • #9
    Ebati platenata stat ( преди 7 месеца )
    Най здравите коли ги изкараха.....хахахаха
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Булшит, почти всяка електричка има куп проблеми, примерно със зареждането на някои станции, с акумулатора, със софтуера със студа, с всичко.
  • #7
    Alex ( преди 7 месеца )
    Тази класация да не е наобратно?
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Това ФВ го потвърдиха преди няколко месеца - разбира се, говорейки само за техните си модели. Но все пак е показателно.
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Истината, подтискана от мощната пропагандна машина на Тойотка, започва да излиза наяве. Всъщност, статистиката в полза на електромобилите само ще се подобрява, защото много от традиционните марки все още не са овладели технологията и я дърпат доста надолу.
  • #4
    до 3 ( преди 7 месеца )
    Интересно - и аз ги познавам, а фактите са противоположни - скъсват ги от каране, включително и до чужбина. В един от случаите приятел се хвалеше, че е спестил 2000 лв от гориво само за първото лято. Освен това пропускаш да отчетеш, че в БГ Тесла е покупка на собствен риск, защото няма официален сервиз и няма как да стане масова. Също пропускаш, че Тесла в чужбина се ползва масово за Убер и такси. Цялата ти теория за малкото км издиша. Точно обратното е. Скъсват ги от каране.
fallback
Последни