IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият най-висок мост в света: Колкото две Айфелови кули

Строителството започна през 2021 и ще приключи след три месеца

Китай продължава да демонстрира силата си във всеки технологичен (и не само) сектор. Ако най-популярният е автомобилната индустрия, то в областта на инфраструктурата азиатската страна се откроява най-ярко.
 
най-висок мост
  
                 
Примери много - колосалният асансьор, който позволява на корабите да се движат през планини. Китай обаче продължава да надминава себе си. Последното предизвикателство към законите на физиката и инженерството е това, което скоро ще стане най-високият мост в света. Ако погледнем списъка с рекордьорите в това отношение, Китай е на върха от години. Всъщност, почти всички мостове в топ 10 са в тази страна. Но Huajiang Grand Canyon скоро ще ги надмине.

Това е висящ мост, разположен в провинция Гуейджоу, виси на 625 метра над река Бейпан, като има дължина 2,89 км. Строителството започна през 2021 г. и е планирано да бъде открито през юни тази година. Така ще надмине настоящия рекорд за най-висок мост в света - Duge, който също се намира в Китай.
Височината му от 625 метра е впечатляваща, отдолу може да се побере два пъти Айфеловата кула. Но още по-поразително е, че на Китай са необходими само четири години, за да го построи. За сравнение - един от най-важните и грандиозни мостове в Европа между Австрия и Германия предстои да бъде разрушен и направен наново с разширен капацитет, но работата ще отнеме общо 20 години.
 

най-висок мост
  
              
Миналия януари основната структура на Huajiang Grand Canyon беше завършена и Китай отпразнува това. Сега остават довършителни дейности за няколко месеца. Guizhou Transportation Investment Group Co. Ltd. взе проекта и е изправена пред всякакви предизвикателства. Освен строителството на голяма надморска височина, трябва да се вземат предвид и други фактори - вятър, резки промени в температурата, разбира се, издръжливост и безопасност.
В конструкцията му са използвани 439 000 куб. м бетон и 49 000 тона стомана. Но са внедрени и много гениални решения, като например интелигентна система за контрол на температурата на бетона, когато се излива върху конструкцията, за да се предотврати напукването му. Разработена е и тръбопроводна система за изпомпване на бетона на голяма височина и равномерното му изливане.
 

най-висок мост
  
             
Друго предизвикателство е задържането на вятъра, особено при инсталирането на главния кабел. Компанията, която отговаря за проекта, привлече помощта на университета Тонгджи. Оттам проучиха поведението на вятъра в реално време. Така строителите взеха подходящи материали за подобряване на устойчивостта, като например галванизирана телена мрежа. Благодарение на наблюдението на вятъра служителите успяха да работят по график.
За да се монтират двата стълба на моста, трябваше да се пробият дълбоко няколко слоя скала и да се монтират дълги стоманени пръти. Така се гарантира целостта на конструкцията в случай на земетресение.

На теория този безпрецедентен инженерен проект ще струва 280 милиона долара, но е трудно да се знае колко реално ще излезе на Китай. Разбира се, когато приключи, това ще бъде поредната демонстрация на сила от тази страна. Похвално, когато фронтът е инженерен.
 
 

0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Илон Дзинпин виси обесен на моста със кабела за зареждане.
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    *** кефа, сега прочетох всички новини днес у никъде не видях коментар от Илон Дзинпина. Дано да продължава така!
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    какво значение има дали котката е черна или бяла важното е да лови мишки азия е друг континент и цивилизация и няколко милиарда население са намерили и изградили система която да е в полза за развитието на обществото дали е удачна за тях всеки сам си преценя важното е че тук имаме йерархична антисоциална феодално-мафиотска система на управление и резултатите са видима ерозия на институциите и липса на каквато и да е социална и държавна политика за развитието на обществото
  • #5
    9 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Малко ще ви охладя възбудата, но за Китай винаги трябва да се казват 3 неща: 1) Това е античовешка диктатура; 2) Китайците водят целенасочена безогледна пропаганда; 3) Китайците крадат и наподобяват каквото видят, но го правят в големи мащаби по ред причини не си пазят природата, имат авторитарен режим и т.н. Невежо е да се прехласвате по Китай, докато живеете в свободна страна и в тази част на света, която е дала много на човечеството. Но патриотизмът не е за всеки!
  • #4
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Европа е затънала в блатото на бюрокрацията. За всяко нещо има отговорник, а като се обърка нещо -отговорен няма.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    така става когато вие сте прости и затова не се разбираме
  • #2
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За тунел под Шипка се говори откак ходих на градина, а децата ми вече са университет, а не е ясно дали и чертежи има. Добре, че бай Тошо бе от Правец (жалко че не е от Варна или Русе .. или Силистра) да направят виадуктите на Витиня, че иначе и до ден днешен може би щяхме да караме по дефилето.. Няма и 200км останаха да се направят от Хемус .. в полето..
  • #1
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    По времето на Т. Живков, се подигравахме на китайците, че рупат само ориз... и 40г, по-късно, България си остава не само с подигравките, ами и се връша зазад във времето. Китаците хванха и оправиха околовръстното на Белград за 1г.. след като беше поне 10 в строеж. Дали пък да не вземем да вкараме малко китайци, току виж оправили цялата пътна мрежа за една петилетка... че може да им остане време и жп инфрастуктурата да оправят.