fallback

Какво да очакваме от новата Toyota Corolla Cross

Следващото поколение ще прилича на EV, но ще се движи като Prius

Следващите няколко години ще бъдат доста натоварени за Toyota, като компанията готви както редица нови модели, така и актуализация на настоящите си. Японският производител полага основите на едно цяло поколение превозни средства, които да бъдат съобразени с промените на изискванията на потребителите. И в него основна роля ще играе най-популярният автомобил в историята - Corolla, който отново ще се пристигне в три варианта - хечбек, седан и комби. Какво обаче се случва с Corolla Cross?

Toyota Corolla Cross

Този компактен SUV, който е позициониран като по-компактна, по-малко здрава и най-важното по-евтина алтернатива на RAV4, трябва да се преобрази. От Toyota все още не съобщават как и кога ще се промени моделът, но всички знаци сочат, че той ще получи сериозно освежаване през следващите няколко години.

Все още няма снимки на тестови прототипи на новия SUV, но дигиталният художник Theophilus Chin се опитва да промени това. Той публикува спекулативни визуализации, които представят Corolla Cross с най-новите дизайнерски знаци на марката. В случая те са взаимствани основно от Urban Cruiser EV - по-малък електрически SUV, като ясно подсказват бъдещия стил на марката.

Бъдещият SUV приема вече познатото лице на марката, допълнено с по-тънки LED фарове и чиста предница без решетка. В същото време страничният профил и задната част напомнят на Suzuki e-Vitara, механичен близнак на Toyota Urban Cruiser EV. В действителност следващата Corolla Cross вероятно ще тръгне по свой собствен път, с по-изваяни линии като най-новите C-HR и C-HR+, въпреки че вероятно ще запази по-квадратна задна част от името на практичността.

При интериора очакванията са, че Toyota ще заложи на по-дигитален, свързан кокпит с по-големи екрани и оформление, което отразява най-новото от гамата на марката. В същото време Corolla Cross вероятно ще запази своите семейни корени, с кабина, фокусирана върху използваемостта и комфорта. Очаква се и подобрен набор от усъвършенствани системи за подпомагане на водача.

Що се касае до задвижването, тенденцията в Toyota е да не се променя това, което работи, така че следващата Corolla Cross ще продължи да използва платформата TNGA-C с някои постепенни подобрения. Под капака нещата може да станат по-интересни, тъй като компанията разработва нов 1,5-литров четирицилиндров двигател, който ще се появи в няколко варианти - с турбокомпресор, хибрид и plug-in хибрид. Това ще осигури както допълнителна производителност, така и по-нисък разход на гориво.

Сегашната Corolla Cross беше представена през 2020 като компактен SUV, запълващ празнината между по-малкия C-HR и по-големия RAV4 в гамата на Toyota. В момента моделът се предлага на различни пазари по целия свят, като се отличава с малко по-различен дизайн в зависимост от региона. В зависимост от региона той претърпя актуализации през тази и миналата година, което означава, че ще остане в производство поне още 2 години.

Ако приемем, че Toyota се придържа към обичайния си продуктов ритъм, новата Corolla се очаква през 2026, а следващата Corolla Cross вероятно ще последва през 2027.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какво да очакваме? Същият безподобен оттпадък като сегашния. Не върви, никаква шумоизолация, обидно евтини пластмаси, лоши спирачки. С две думи - традиционна тойотка за баш тлъсти дънни сладководни водораслопасящи.
  • #20
    Собственик на РАВ4 ( преди 1 месец )
    Не мога да се съглася с написаното в статията, че Корола крос била направена малко по-малко здрава от РАВ. Това са пълни глупости! И двете коли са еднакво надеждни и направени в Япония. Просто са насочени към различни купувачи. Ако искаш повече място, екстри и меки материали - РАВ4. Ако искаш по-добър разход, цена и поведение в завои - Корола крос.
  • #19
    Хаха ( преди 1 месец )
    Аве нещастен олиго*френ не можеш ли да разбереш че има хора които имат сходни мисли. "Някой "казвал" на другите какво да мислят" само болния ти мозък може да ражда такива глупости, явно с надеждата и фантазията да се пръкнат други илон дзинпинчета, ама няма такива други олигоф*рени. И все се оплакваш от обиди, а не усещаш ти колко лъжи, обиди и заклеймяванки хвърлящ по различни хора. Заслужаващ един утрезвяващ пердах, ама си смешна клавиатурна мишка.
  • #18
    РУК ( преди 1 месец )
    Психотроле, хората които разбират нещата, правят правилни краткосрочни прогнози и печелят от тях, дали на пазара на продукти, дали на финансовите пазари. Тези които нищо не вдяват, правят "предсказания" за 2050 - 2158, като теб и освен едно голямо лаене,нищо друго не постигат! Ти ако имаше капацитета да правиш верни и навремени прогнози,щеше да вадиш пари от това и да си купуваш мечтаните тесли и китайчета!А не да караш дърт дизел и да ровиш бензиностанциите за промоции!Лаладжия!!!
  • #17
    РУК ( преди 1 месец )
    Абе психотроле,ти наистина вярваш,че колкото повече глупости дрънкаш,толкова по-голям шанс има Земята да се завърти в друга посока!Тойота с нейното "късогледство" постига 12% ръст в продажбите спрямо предната година!"Тесла например" с нейните предвиждания,постига 70% спад на много пазари + спиране на и забавяне на модели + главоломно обезценяване и това е само началото на засилването на долу!
  • #16
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Апропо, ще разбереш че времето на електромобилите е дошло когато японците изпреварят останалите (тук изключван китайците - при тях всичко е регулирано) по производство на електромобили.
  • #15
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Хех, Тротинетка, към момента Акио Тойода е най-добрият стратег в автоиндустрията. С над 30 милиона хибрида, Тойота постигат най-голямото намаляване на въглеродните емисии при запазване на маржовете на печалба и без похабяване на огромни количества суровини за големи батерии за електромобили. И това едва ли ще се промени в следващите десетиления. Преходът към електрификация ще бъде плавен.
  • #14
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Забравих да допълня. Какво прави Toyota по въпроса с изграждане на зарядна инфраструктура било то за електромобили, било за водородни автомобили? Това е както улеснение за клиентите и възможност за увеличаване на продажбите, така и допълнителен източник на приходи и печалби в бъдеще, включително от зареждане на автомобили от други марки. Тесла например има най-голямата зарядна инфраструктура в света, а BYD започна изграждането на 4000 зарядни станции с по 10 колонки по 1000kW
  • #13
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 34 минути )Toyota си/ще си подготви веригите на доставки, няма шанс да мине без тях, но без достатъчна инфраструктура вътрежв градовете" ако цитирам троловете от тролфермата ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ, но НЕ. Toyota произвежда най-много ОПРАВДАНИЯ. Както се вижда в реалността, жестоко сбърках с прогнозите си за РЪСТА на продажбите на Toyota, защото се оказа че не е подготвила веригите си за доставки дори за ХИБРИДНИ автомобили. Клиентите искат, Toyota НЯМА какво да им
  • #12
    Антитрол ( преди 1 месец )
    На троловете когато им кажат електрически автомобил чуват Тесла, когато им кажеш електрически камион чуват Тесла, когато им кажеш морков чуват Тесла. Няма никакво значение дали ще е Тесла, дали ще е Toyota или BYD. Електромобилите ще завладеят транспорта в света, навсякъде с различно темпо и различни марки, но бъдещето е ЕЛЕКТРИЧЕСКО, независимо от внушенията на гуруто Тойода, че бъдещето принадлежи на водородните автомобили и подготовката на Toyota за водородно бъдеще.
fallback
Последни