Ако имате нужда от допълнително доказателство, че е възможно да поставите световен рекорд в почти всяка област, запознайте се с Sea Lion. Това е амфибия, способна да развива скорост до 290 км/ч на сушата и над 72 км/ч по вода. През 2012 г. той беше продаден за 259 500 щатски долара.
"Морският лъв" е въплъщение на детските мечти: изработен е от алуминий и неръждаема стомана и се задвижва от роторен двигател 13B на Mazda RX3 от моделната 1974 г. Амфибията се разработва в продължение на шест години от Mark Witt Applied Design, малка работилница в района на залива на Сан Франциско, с цел да постави рекорди за скорост както на суша, така и по вода.
Това обаче така и не се случва, въпреки че по това време продавачът предлага да се използват записите на GPS тракера, качени в YouTube за официална регистрация на рекорда: "В повечето случаи GPS данните, публикувани в YouTube, се приемат като валидни за регистриране на рекорд за скорост. Беше обсъдена идеята за създаване на корпоративно събитие, подобно на Burning Man или Kinetic Sculpture Race, което да записва и награждава участниците за определени постижения. Това обаче може да причини повече вреда, отколкото полза. Добавянето на правила и изисквания винаги нарушава научните постижения и изследвания. И това просто съсипва цялото забавление!".
Марк Уит проектира и конструира автомобила, използвайки CAD системи и "изчисления в електронни таблици". Повечето от частите са направени по негови чертежи на CNC (цифрово програмно управление) машини.
Предавателните числа са настроени за постигане на скорости до 288 км/ч, въпреки че в обявата се отбелязва, че собственикът ще трябва да замени настоящия двигател с модерния роторен Renesis на Mazda (взет от RX8 и способен да развива 250 к.с. при стандартно оборудване или до 600 к.с. с турбокомпресор), за да постигне рекорда за скорост.
Силно модифициран водоструен двигател Berkeley 12 JC осигурява задвижването по вода. Предложено е амфибията да се управлява по вода с помощта на джойстик, подобен на тези при изтребителите. Sea Lion обаче е строго едноместно превозно средство. Когато е във водата, предните колела се прибират хидравлично в калниците и са закриват от два алуминиеви капака, докато масивен преден спойлер се издига, за да пори вълните.