fallback

Audi бие отбой от EV, насочва се към хибридите

Компанията се отказа да продава само електромобили на основни пазари след 2033

Германският производител Audi ще залага на хибриди, за да удължи живота на моделите, задвижвани с бензинови двигатели. Така компанията се отказва от предишната си цел продава само електрически превозни средства (EV) на повечето пазари до 2033.

Audi

Обявявайки финансовите резултати за 2024, главният изпълнителен директор на Audi - Гернот Дьолнер, беше категоричен, че марката се е ангажирала да продължи да разработва превозни средства, задвижвани с ДВГ, след 2026, когато първоначално беше планирано да произведе последния си бензинов автомобил.

„Ще управляваме производството на нашите превозни средства с двигател с вътрешно горене в зависимост от различните развития на световните пазари. Затова и едновременно с електромобили ще продължим да развиваме хибридните технологии и двигателите с вътрешно горене“, обясни Дьолнер.

Audi

Шефът на Audi допълни, че крайният срок за отказ от ДВГ (2032) е преразгледан и съответно променен, като това ще има положително въздействие върху бизнес модела на компания. В него основна роля ще играят както традиционните серийни хибриди, така и plug-in хибридите (PHEV), които трябва да помогнат в прехода към изцяло електрическа гама. Краен срок за това обаче вече не се посочва.

Въпреки че Европа се готви да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови превозни средства през 2035, това не се отнася за други основни пазари на Audi като Китай и САЩ. Германският производител обаче няма намерение да инвестира сериозни в нови дизели, а ще разчита на сегашните, които отговарят на стандарта Евро-7.

„Ще предлагаме дизелови двигатели, докато сме в състояние да произвеждаме и пускаме такива двигатели на пазара. Няма да разширяваме дизеловата си гама, защото, ако погледнете числата, продажбите в нея намаляват. За нас е по-важно да останем гъвкави“, допълва Дьолнер.

fallback
  • #9
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Слушаме го много внимателно и с нетърпение очакваме догодина да излезе обещаната от него Toyota с 1500 км пробег и 10 минути зареждане, която ще направи за смях китайската BYD, която за 5 минути зарежда само 400 км.
  • #8
    Гост ( преди 1 месец )
    Ще слушате Акио Тойода.
  • #7
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До попът от Разград. Надявам се да си я изтрезнял и да си разбрал колко са изостанали европейските автомобилни производители спрямо Китай, когато прочете статията за 1000 киловата зареждане на китайските електромобили, което прави зареждането почти толкова бързо колкото да заредиш бензин, докато европейските производители се опитват да пробутват на почти двойна цена електромобили които се зареждат 8 пъти по-бавно и се чудят защо не вървят продажбите.
  • #6
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    това положение може да се опише само с една дума: изтрезняване...
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    По-добре е да отложиш наваксването още повече? За нещо, което ти е напълнои ясно, че ще стане, просто не след 2 години, а след 4? Да, бе!
  • #4
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    По-добре късно отколкото по-късно.
  • #3
    //// ( преди 1 месец )
    А къде изчезнаха старите коментари? Имаше 8 напълно разумни коментари, а сега ги няма.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Туй не го вярвам, всички вече искат електрически коли и ако може от 100 хил. евро нагоре да струват. Явно се стремят на руския пазар да пробият с това си решение. Или се прегрупират за военновременна икономика и всичката им електрика ще отива за танкове и изтребители.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Доста повече думи ще трябват: технологично изоставане и съответно натискане на политиците да си променят целите.
fallback
Последни