Ако обичате киното, особено ако се интересувате от автомобили, със сигурност сте гледали хита "Да изчезнеш за 60 секунди". В него участват Никълъс Кейдж и Анджелина Джоли, а историята е за група крадци, които трябва да откраднат 48 коли само за два дни. Но има един модел, който е „Светият Граал“ за тях. И това е Eleanor, иначе казано Shelby Mustang GT500 от 1967 година.
Колата за филма е подготвена от легендарния експерт по тунинг Чип Фууз. Той я боядисва в Pepper Grey с черни ивици. Слага допълнителни светлини, ролбари, седалки с петточкови състезателни колани и дори резервоар за азотен оксид в багажника, активиран от бутон с надпис „Go Baby, Go“.
Критиците казват, че не е страхотен филм от естетическа гледна точка, но бюджетът е близо 100 милиона долара, а приходите са 237 милиона, така че лентата си е успешна. Във всеки случай, запали безброй любители на шофирането, особено в Съединените щати, по този Mustang. И скоро започнаха да се произвеждат реплики на този модел.
Футболната звезда Тиери Анри беше един от лудите фенове. Така през 2009 година, докато все още играеше за "Барселона", нападателят поръча реплика. Не коя да е, а официалната. Компанията Classics Recreations, разположена в Тексас, успя да накара продуцентите на филма да сертифицира колите си по този начин.
За автомобила на Анри е използван Mustang от 1967 година, върху който са отделени 2500 часа ръчен труд, за да се повтори звяра от филма - както отвътре, така и отвън.
Това означава, че автомобилът разполага и с двигател Ford V8 със състезателен маслен картер, ауспуси със страничен изход, регулируеми амортисьори, петстепенна ръчна скоростна кутия и мощност, оценена на между 350 и 400 коня. И разбира се, бутон „Go Baby, Go“ , който задейства цилиндър с азотен оксид, разположен в багажника. Е, последният не работи наистина, но едва ли този във филма е бил активен.
Френската легенда получи своя Mustang през 2010-а и го кара цели девет години. Необичайно дълъг период за богата футболна звезда, която може да сменя скъпите коли през месец, а и за капак идолът на "Арсенал" смени няколко държави.
В крайна сметка Анри я продаде на колекционер. Сега последният отново я вади на пазара срещу 167 507 евро. Не изглежда огромна сума, като се има предвид огромният брой часове ръчен труд и едва 8000 километра на таблото.