IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво и как трябва да се почисти под капака

Не се препоръчва да миете двигателния отсек, но той не трябва да остава мръсен

Прахът и пясъкът попадат в гнездата на свещите, засмукват се във всмукателната система, проникват във вентилационните тръби и застрашават големи проблеми. Финият прах може дори да причини надраскване по стените на цилиндъра. В допълнение, отлаганията от мръсотия и химически остатъци, останали от зимата, допринасят за развитието на корозионни центрове. Следователно от време на време двигателното отделение трябва да се почиства от мръсотия. Но как да го направите правилно, за да не повредите нищо.


почистване


Използвайте прахосмукачка

Модерният двигател не обича водните процедури. Там има инсталирани твърде много сензори и други електронни конектори. Влагата върху бобините за запалване води до прекъсване на запалването на двигателя и в резултат на това до „тройно запалване“. Един цилиндър прекъсва запалването и неизгорялата бензинова смес се изхвърля в каталитичния преобразувател и изгаря там, нагрявайки керамичните пчелни пити. От тръбите се чуват „изстрели“ и излиза черен дим. Електрониката се намесва и спира подаването на гориво.

Водата също така може да попадне и в блока за управление на двигателя, което да доведе до изгаряне на електронните платки. Ето защо, ако има незначително замърсяване, по-добре е да оставите двигателя такъв, какъвто е.


Измиване


Ако е необходимо почистване, най-добре е да го направите без вода. Обикновена домакинска прахосмукачка ще дойде на помощ. Въпреки това, преди да започнете почистването, трябва да премахнете пластмасовите капаци, които покриват двигателя от двигателното отделение. И това трябва да се прави само когато двигателят е студен.

Частичното разглобяване на повърхността ще помогне да се отвори достъп до проблемните зони. На първо място, важно е да премахнете праха от кладенците на свещите и в областта на въздухозаборниците.


почистване


Прахосмукачката перфектно отстранява стари листа, буци трева, насекомите по радиатора, както и прахови отлагания по стените на захранващия блок. Можете да помогнете на прахосмукачката със сухи четки, но без да прекалявате. Основното нещо е да не докосвате проводниците и техните съединители, за да избегнете повреда.

Също така е необходимо да почистите дренажните канали и тавите за събиране на вода, разположени в основата на предното стъкло. Ако се запушат, дъждовната вода може да се разлее през ръба на тавата и да повреди електрическата система или дори да наводни контролния блок.

Радиатори

Струва си да се обърне внимание на радиатора на междинния охладител, който влияе върху охлаждането на системата за турбокомпресор. При шофиране по различни пътища върху него се образува кора от мръсотия и прах, което предотвратява нормалното охлаждане. Интеркулерът трябва да се почиства всяка пролет, особено отвътре.


почистване


Освен това е задължително почистването на радиаторите на климатика и охладителните системи. Между тях се забиват листа и мъх, които, подобно на памучна вата, пречат на нормалния топлообмен. Поради това температурата на антифриза може да се повиши, което с течение на времето ще доведе до прегряване на захранващия блок. На всеки пет години основният радиатор трябва да се сваля и да се промива поотделно.

Номер на двигателя

Необходимо е редовно да почиствате номера на задвижването, за да избегнете проблеми с КАТ или по време на годишния технически преглед. Обикновено номерът е на неудобно място и с времето се покрива с ръжда. Това може да създаде проблеми при регистрацията на автомобила. Номерът не трябва да се почиства с шкурка, тъй като оставя ожулвания и уврежда печата. По-добре е да използвате стари парцали, парцали и специални химикали за борба с ръждата.


почистване


Измиване с вода

Измиването на двигателния отсек с вода се налага само в един случай, а именно когато колата е минавала през кални пътища и многократно е затъвала в кал извън пътя, след което е събрала килограми глина по радиаторите, по прахоуловителите и дори по вентилатора. Глината рискува да изсъхне и да се втвърди в двигателното отделение, нарушавайки работата на редица механични компоненти.

Освен това запушен с мръсотия радиатор причинява прегряване на двигателя. При офроуд мръсотията попада в елементите на окачването, събира се върху изпускателните тръби и се озовава сред ролките и зъбните ремъци. За да го почистите, имате нужда от услугите на специалист, който ще защити проблемните зони на двигателя и след това ще пристъпи към почистването.


0 от 500