fallback

Ferrari патентова невиждан досега двигател

Буталата с овална форма позволяват увеличени мощност и ефективност

Ferrari винаги е била на върха на технологиите за двигатели, но този последен патент е за нещо, което дори Енцо Ферари бил сметнал за непостижимо. Компанията разработва нова конструкция с продълговато бутало, която може да революционизира двигателя с вътрешно горене, за да може той да се използва още дълго време.

Ferrari патент

Патентът показва дизайн, който може да позволи постигането на много по-малки размери. Буталата имат нова форма, като приличат на овална писта за състезания от NASCAR. Това им позволява по-ниско триене, което означава повече мощност и по-голяма ефективност.

Традиционно двигатели с вътрешно горене имат идеално кръгли бутала. В същото време някои производители преди Ferrari също са опитвали нещо различно. Преди време Honda експерименти с подобен дизайн на своите двигатели от Формула 1 и след това използва същата конструкция на мотоциклети, но за кратко време.

Ferrari патент

Всъщност, идеята на Honda беше за много дълго бутало с овална форма. Достатъчно дълго, за да може да постави осем клапана във всеки цилиндър вместо обичайните четири. Резултатът беше двигател за мотоциклет, който нарушава правилата. И който всъщност беше V8 с четири бутала.

Докато буталата на Honda бяха дълги, успоредни на коляновия вал на двигателя, дизайнът на Ferrari показва бутала, които са удължени перпендикулярно. В заявката за патент на ЕС 24197835.2 инженерите на Ferrari обясняват как може да работи тази технология.

Самото оформяне на буталата във формата на хапче означава, че те са по-къси в едната посока и по-дълги в другата. С късия размер, перпендикулярен на коляновия вал, Ferrari ще може да постави буталата по-близо едно до друго. Цялостната дължина на двигателя ще бъде по-къса, което е важно при колите с V12. Особено, ако те се електрифицирани и двигателят е поставен в средата.

За да направи конструкцията още по-малка, патентът на Ferrari включва нов дизайн на коляновия вал и мотовилката. Вместо обичайния един прът на бутало, свързан с един лагер на манивелата, този дизайн ще позволи на две бутала, разположени едно срещу друго, да използват една и съща шийка на коляновия вал. Това може да направи производството по-лесно, да намали триенето и да направи двигателя още по-къс.

Намаленото движение от страна на страна в продълговатото бутало има други потенциални предимства. Патентът показва бутала с огромни вдлъбнатини по дългата страна, което намалява триенето между буталото и стената на цилиндъра.

Има, разбира се, огромни предизвикателства, свързани с напълно нови идеи за двигатели. Кръглите части са по-лесни за правене и те са добре познати на конструкторите. Все пак ДВГ съществува от повече от 150 години, така че почти всичко е изпробвано.

От друга страна, напредъкът в машиностроенето, металургията и инженерството направи осъществими днес идеи, които не са били възможни преди. Плюс това, от Ferrari бяха категорични, че ще произвеждат V12 двигател толкова дълго, колкото е разрешено от закона. А подобни идея могат да отложат забраната на тези мотори още по-напред във времето.

fallback
  • #10
    Еколог ( преди 2 месеца )
    Каквото и да измислят бъдещето е ел.кола с двигател генератор на газ!Газта е екологичното гориво! Отделя вода и СО2, който се преработва от разстенията.
  • #9
    българина ( преди 3 месеца )
    като натовариш шийката на вала не с едно с две бутала на същото място, какво ли става с износването на този вал? животът на този двигател ще е мноого къс, а уж за екология говорим! екологично е ако може да се кара 50 г и 1 млн км , кое възможно, но не го правят Двигателите ги обърнахтеа на китайска сглобка в целофан, балами явно колкото щеш. Ако животът на двг то е бил 300000 вече е наполовина
  • #8
    Вай ( преди 3 месеца )
    Прочели са в Интернет!!!Иначе ще излезе,че всички Световни открития,са наши.Или сме се досещали,как да се направят.Преди Партията майка не даваше,а сега,умните глави, измряха
  • #7
    Баварец ( преди 3 месеца )
    Ама това БГ сме наистина малък, но много *** народ! Чета невярващо коментарите по-долу и си викам ей, какви гении има, защо никой не използва този гениален потенциал.Никой обаче от гениите не обърна внимание, че Ферари сравнено с Хонда, са обърнали посоката на буталата от тясната към широката част, никой не замисли умната си главица, че така се използва една и съща шийка на вала за 2 бутала!!!Малък, но изключително *** народ, бих добавил аз! Затова, но не само, няма инвестиции в БГ
  • #6
    Някой ( преди 3 месеца )
    Пак откриваме топлата вода.Това с две бутала на шийка го има от времето на Втората световна война. Двигателя на Т-34 е конструиран на същия принцип. Получава се по-къс двигател, който заема по-малко място.Да не говорим за формата на буталата. Последно Хонда го играха този филм и то доста отдавна. Уважавам италианците, понеже са дали много за развитието на автомобилостроенето, но този път нещо не им се е получило.Лично мнение.
  • #5
    Пилотът Гошу ( преди 3 месеца )
    Аха ... толкова е ново, че десетилетия преди Ферари, през 1979 Хонда ги имаше, а началото на 90те изкара NR750 с овални бутала с 8 клапана. При Цюндапп работата не е точно същата, там просто не са напълно кръгли, ако не се лъжа. Във всеки случай Ферари нищо ново не са открили...
  • #4
    Ivan Elandzhiev ( преди 3 месеца )
    Преди Хонда, немската мотоциклетна марка Цюндап произвежда и продава сериен мотоциклет с двигател с елипсовидни бутала и то преди Втората световна война
  • #3
    Скъсани боксерки ( преди 3 месеца )
    '*** невижданото нещо! Хонда го направи и изостави преди 40 години....
  • #2
    Дзвер ( преди 3 месеца )
    До #1: Дето Аристотел е казал - "M***м***т@ си е ******лo" :)))))
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Подобно на Ферари, "преводаченцата" постоянно исмислят нови начини да съсипят българския език.
fallback
Последни