fallback

Jaguar призна, че е загубил почти всички стари клиенти

85% от сегашните няма да си купят новите електромобили на марката

Смяната на посоката на развитие на една марка е много трудно, тъй като тя рискува да отблъсне настоящата си клиентела с надеждата да привлечете нови купувачи. В подобна ситуация се озова и Jaguar, която трябва да се насочи към различна аудитория и да загуби повечето от съществуващите клиенти, признава управляващият директор на компанията, цитиран от Auto Express.

Jaguar

Пред британското издание Роудън Гловър разкри, че до 85% от сегашните клиенти ще се насочат към други производители на автомобили. В Jaguar са наясно, че не може да замени всички тях, не и в дългосрочен план, най-малкото, защото новите електромобили ще бъдат насочени към богати купувачи. Показаната концепция Type 00, която представлява електрически гранд турър, ще струва стотици хиляди евро (долари или британска лири), когато се превърне в сериен модел.

Преходът към марка с по-малък обем на продажби вече е започнал, като Jaguar вече се отказа от старите си модели. Това доведе до спад на продажбите до около 33 000 единици през 2024. За сравнение през 2018 те бяха 181 933 автомобили, което означава спад от 82%.

Jaguar Type 00 Concept

През 2024 Jaguar приключи производството на XE, XF, F-Type, E-Pace и I-Pace, докато F-Pace ще остане още известно време на конвейера. Това означава, че продажбите през 2025 вероятно ще бъдат още по-ниски, а производството на бензиновия SUV ще бъде премахнат от гамата в началото на следващата година.

Глоувър признава, че за да стане Jaguar устойчив и да започне да носи приходи, трябва да „създаде и привлече нова клиентска база“. Кой обаче ще купува новите модели на марката? Според ръководството на компанията това ще бъдат богатите градски жители, които ще бъдат привлечени от неговия пищен дизайн. За тях задвижването няма да има особено значение, тъй като държат на дизайна и интериора.

Все пак в Jaguar се надяват, че купувачите на топ-версиите F-Type ще се интересуват от новия електрически GT. Изключва се обаче бъдещият модел да получи двигател с вътрешно горене, като в компанията са решени да се превърнат в производител на изцяло електрически автомобили. Самият Глоувър вярва, че през 2030 електричеството ще бъде доминиращата задвижваща система на пазара, като индустрията все още не е представила наистина вълнуващи коли само на ток.

fallback
  • #14
    Сър Рамзи ( преди 1 месец )
    Ами, като работите и викате за *** така се случва
  • #13
    Дзвер ( преди 1 месец )
    За мен, промяната в Ягуар беше необходима - резултатите им от последните години го доказват. Решиха да са уок, ок, нека са модерни. Решиха да изкарат канапе - ок, нека са интересни. Обаче да не предлагат нито един ДВГ, при положение, че техните двигатели имат такава велика история, както и да станат снобска марка - е те това е престъпление. Щото Ягуар може и преди да беше шик, обаче снобска не беше, по подобие на Уилям Лайънс.
  • #12
    до 10 ( преди 1 месец )
    Не е уникално добра стратегия. Ако беше толкова лесно, всички щяха да я имат. Просто след десетилетия на ръба на оцеляването и 2 препродажби, Тата най-вероятно се чуди какво да ги прави и е решила да заложи на един последен риск. В корпоративния свят "добра стратегия" означава да излезе някой обаятелен и самоуверен батко с шарен пауър пойнт и някакви цифри, извадени кой знае от къде, но изглеждащи убедително. Виждал съм го много пъти, както и провала им.
  • #11
    Нокола ( преди 1 месец )
    Да не забравяме и новото лого :)
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    От Jaguar добре са почнали да правят коли за розови еднорози, ама докато ги изкарат и дядо Дони ще ги е фарирал на борсата, та не знам на кого ще ги продават. Тези или имат уникално добра стратегия, или са с две мозъчни гънки. Да видим кое от двете ще е. За момента залагам на второто.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да си заложиш бъдещето на кресливо малцинство, което въобще се е отказало от колите, а и да не беше, няма пари да си купи и стара тойотка (точно като нашите кресливи антиелектрици).
  • #8
    Джагуар ( преди 1 месец )
    Закривай! От класика, стана пенделска марка за един следобед. Пълен фалит ви пожелавам!
  • #7
    Гост ( преди 1 месец )
    Не върви търговията, електричари!
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е, ай ся, цял свят знаеше какво ще се случи, само тия не знаеха. Не може да са толкова "митично-бустерови" или "антитролови", казано по новому.
  • #5
    RIP ( преди 1 месец )
    Нека почиват в мир! Съжалявам, че не си купих през 2010 един XJR и XKR модел 1998 г. примерно, когато заливаха пазара и струваха около 30000 лв.
fallback
Последни