IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Суперколата на Dallara получи по-мощен двигател

Stradalle вече се предлага в две нови модификации

Компанията Dallara е основана през 1972 година от италианския дизайнер и предприемач Джан Паоло Далара. Тя разработва и сглобява автомобили за пистови състезания, предоставя инженерни услуги, а също така произвежда и продава високотехнологични компоненти за състезателни и спортни автомобили. През 2017 година Dallara представи първия си шосеен спортен автомобил - Stradale. Това е баркета със средно разположен двигател, който обаче може да бъде поръчан с предно стъкло и покрив.


Dallara Stradale


Сега Dallara показа актуализацията на модела си. Фундаментални промени в дизайна няма, но има някои подобрения. Сред тях могат да бъдат посочени по-добър аерединамичен комплект, благодарение на който максималната притискаща сила при скорост от 260 км/ч се увеличава от 820 на 855 кг, докато самият спортен автомобил в "базата" си тежи същите 855 кг, т.е. е постигнат паритет между теглото и притискащата сила. В допълнение вентилацията на спирачките е подобрена, а списъкът с опции е разширен. За интериора, например, вече са налични повече опции за персонализация.

Stradale също така получи и две скъпи специални версии - баркетата Laps (синята кола на снимките в галерията) и купето Landscapes (сивата кола). Именно те демонстрират новите неща - интериор,  щедро облицован с Alcantara, и двуцветна окраска на каросерията. Stradale Laps е посветена на домашната писта на Далара във Варано де Мелегари и е по-фокусирана върху пистата (въпреки че може да се кара и по обществени пътища), докато Stradale Landscapes е най-подходящо за шофиране по живописни италиански серпентини.


Dallara Stradale


Двигателят и в двете версии е един и същ, но с леки подобрения. Това е 4-цилиндров 2,3-литров турбо бензинов Ford EcoBoost, който вече развива 400 к.с. и 500 Нм. Шесттепенната роботизирана скоростна кутия с един съединител прехвърля цялата мощност към задните колела. Ускорението до 100 км/ч отнема 3,25 сек, а максималната скорост е 280 км/ч. В основата на каросерията на Dallara Stradale е монокок от въглеродни влакна собствено производство. Окачването е двойно напречно с регулируеми амортисьори.

Цената на базовата баркета от моделната 2025 започва от 233 020 евро, версията Laps струва 284 486 евро, а купето Stradale Landscapes се продава от 282 030 евро. Интересното е, че версиите на автомобила допреди актуализацията могат да бъдат надградени до нивото на моделната 2025, като доплащането зависи от изходната спецификация.

Още снимки на модела - в галерията:

0 от 500